ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی شناور دنیا در ژاپن

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ژاپن وسعت زیادی ندارد، اما جمعیت زیادی در این کشور زندگی می‌کنند که معضل خانه‌سازی و احداث ساختمان‌ها را با ساختن برج و سکونت در ارتفاع حل کرده‌اند. حالا که نوبت احداث نیروگاه و تقویت زیرساخت‌ها رسیده، ژاپنی‌ها به دلیل کمبود زمین و بستر سخت، آب‌ها را نشانه گرفته‌اند. این کشور قصد دارد بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی شناور دنیا را تاسیس کند.

دو شرکت ژاپنی Century Tokyo Leasing Corporation و Kyocera Corporation در این پروژه به هم پیوسته‌اند تا بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی دنیا را در سد بند یاماکورا (Yamakura) بسازند. این نیروگاه به منظور تامین خدمات آب‌های صنعتی تاسیس می‌شود.

این نیروگاه ۱۸۰ هزار مترمربع از سطح آب را اشغال خواهد کرد و قرار است که در سال ۲۰۱۸ آماده‌ی بهره‌برداری شود. به علاوه تخمین زده می‌شود که میزان امنیت این نیروگاه خورشیدی شناور بسیار بیش‌تر از نیروگاه اتمی شناوری باشد که چین درصددد ساخت آن است.

طبق محاسبات، این نیروگاه خورشیدی سالانه ۱۶۱۷۰ مگاوات‌ساعت برق تولید می‌کند.

طبق محاسبات، این نیروگاه خورشیدی سالانه ۱۶۱۷۰ مگاوات‌ساعت برق تولید می‌کند. این میزان انرژی قادر است برق ۴۹۷۰ خانه را تامین کند.

شرکت Kyocera Corporation از اسفند ماه سال گذشته هم اقدام به ساخت نیروگاه شناور ۱٫۷ مگاواتی و ۱٫۲ مگاواتی کرده بود، ضمن این‌که یک نیروگاه ۲٫۳ مگاواتی را هم در خرداد ماه سال جاری (۱۳۹۴) راه‌اندازی کرد.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. حمید

    ۱۶ گیگ ….. فک م کش اومد نیروگاه بوشهر با اون عظمت ۱ گیگا هرتز برق تولید میکنه اونوقت این ۱۶.۱۷ تولید میکنه یعنی میتونه بخشی از تهران رو برق بده ژاپنی ها همه چیشون برقیه برای همین گفته ۵ هزار تا خونه حتما زیاد برق مصرف میکنن

  2. مهدی آبباریکی

    چرا ایران به فکر همچین چیزهایی نمی افته
    این ها شاهکارهایی در زمینه انرژی هستند که ایران تکنولوژی برای ساختیک چنین چیز هایی رو داره

  3. کوشش

    با سپاس از مطلبتون
    ژاپنی ها همیشه تو این موضوعات پیشرو هستند با اینکه مملکتشون از لحاظ اقلیمی خیلی مساعد نیست. کشوری مثل ایران می تونه علاوه بر تامین برق خورشیدی برای خودش اونو صادر هم بگنه. البته هنوز هم بحث چگونگی ارائه یگنواخت برق به شبگه در طول شب معضل بزرگ این نیروگاههاست.
    در ضمن لطفا مساحت رو از ۱۸۰ متر مربع به ۱۸۰۰۰۰ متر مربع تصحیح کنید. البته این هم مساحت زیادی نیست تقریبا یک مربع ۴۲۰ متر در ۴۲۰ متر هستش.

    1. امیر اسدی

      کاملا موافقم, فکرش رو بکنید که کویر به اون بزرگی رو با پنل خورشیدی بپوشونیم, بعد چند سال نه تنها هزینه تولیدش رو بر میگردونه, بلکه صادراتش سود آور هم میشه, دیگه حرفی هم پشتش نیست که بیایید ایرانی ها میخوان بمب تولید کنن!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه