بزودی نیازی به ساخت اکانت شخصی در اینستاگرام نخواهد بود

۳ تیر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اینستاگرام می‌خواهد کاری کند تا بتوانید پست‌های خود را به صورت محدود و با افرادی خاص به اشتراک بگذارید. بر اساس این قابلیت جدید، گروهی در اینستاگرام از دوستان خودتان می‌سازید که Favorites نام دارد. این قابلیت، قبلا هم به اسم Friend List در فیس‌بوک وجود داشت؛ فیس‌بوک با راه اندازی این قابلیت، می‌خواست افراد را به پست کردن بیشتر ترغیب کند و امکان کنترل مخاطب خودشان را به آن‌ها ارایه دهد.

گروهی در اینستاگرام از دوستان خودتان می‌سازید که Favorites نام دارد.

با استفاده از قابلیت Favorites اینستاگرام، می‌توان این شبکه‌ی اجتماعی را به مکانی برای اشتراک گذاشتن پست‌ها برای گروهی از دوستان تبدیل کرد. این موضوع، می‌تواند نحوه‌ی استفاده از اینستاگرام را کم و بیش تغییر دهد.

همین حالا هم خیلی از افراد با ساخت اکانت‌های بیشتر،‌ این قابلیت Favorites را برای خودشان بازسازی کرده‌اند. کاربران می‌آیند و یک اکانت دوم می‌سازند و فقط عده‌ای از دوستان‌شان را فالو می‌کنند. تعداد این اکانت‌های «شخصی»‌ یا همان Private هم بسیار زیاد شده است. طبق گفته‌ی اینستاگرام، این روند باعث کاهش استفاده‌ی کاربران از خود اینستاگرام شده است. «رابی استاین»، مدیر بخش محصولات اینستاگرام در این باره گفته: “مردم به دنبال این هستند تا برای خودشان گروهی کوچکتر از مخاطبان بسازند و ما حواس‌مان به این موضوع هست.”

لیست Favorites در اینستاگرام را می‌توان در هر زمان ویرایش کرد و افراد را به آن اضافه یا از این لیست حذف کرد. تست این سرویس از همین حالا در اینستاگرام شروع شده و موج به موج، این قابلیت برای افراد بیشتری فعال می‌شود.

پس از دریافت لیست Favorites، به هنگام پست استوری یا یک پست معمولی، می‌توانید گروه Favorites را انتخاب کنید. این پست، فقط برای افراد این لیست نمایش داده می‌شود و یک آیکون سبز هم روی آن است که محدود شدن پست را نشان می‌دهد.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سامان

    همه میدونیم که اینستاگرام در کنار تعداد زیاد کاربرد خوبی که داره، طبق مقاله ای که قبلا در دیجیکالا مگ خوندم جزو شبکه هایی هست که آثار زیانبار بیشتری نسبت به فوایدش داره، هرچند که این به معنای حذف اون از لیست اپ ها نخواهد بود. اما به نظرم با نزدیک تر شدن این دست ویژگی های اینستاگرام به فیسبوک، این تاثیر مخرب، کنجکاوی منفی و حسادت، از قبل بیشتر میشه. دقیقا به خاطر همین عاداته که شاید در ابتدا یک همچین اپی رو تفریحی نصب میکنیم، اما بعد میبینیم که هر ساعت چندین بار باید چکش کنیم که چیزی رو از دست ندیم (هرچند که خیلی ها هم اینطور نیستند).
    نقطۀ منفی بعدی ای که برای این ارتقا وجود داره، اینه که اگر قراره اینستاگرام مثل فیسبوک پیشرفت کنه و جلو بره، دیگه چه نیازی به استفاده از این دو در کنار همه؟ تقریبا توی هیچکدوم دنبال اخبار نیستیم (تلگرام که هست!) پس دنبال شیر کردن عکس با دیگرانیم، و شباهتشون شاید به ضرر اپ فیسبوک تموم شه. شایدم نه.
    اما به هر حال هر اپی ویژگ های خاص خودشو داره، افزودن امکاناتی که گاها نیازی به اونها نیست همیشه کار جالبی نیست.
    به هر حال این سلطه ایه که شبکه های اجتماعی روی روابط و اعتماد ها دارن، و ما هم بعد از مدتی یا بهشون عادت میکنیم یا در رقابت با کسانی که مشترک اونها هستن کم میاریم 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه