بزودی کروم بوک‌ها اپلیکیشن‌های اندرویدی را اجرا می‌کنند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد امکان اجرای برنامه‌های اندرویدی روی کروم بوک‌ها را فراهم کند.

به احتمال زیاد گوگل در کنفرانس Google I/O امکان اجرای برنامه‌های اندروید روی کروم بوک‌ها را اعلام می‌کند.

گوگل می‌خواهد دو سیستم عامل کروم و اندروید را به یکدیگر نزدیک کند و به همین دلیل قصد دارد کاری کند که نرم‌افزارهای اندرویدی روی سیستم عامل کروم اجرا شوند. به تازگی یکی از کاربران سایت Reddit متوجه شده در قسمت تنظیمات نسخه‌ی ۵۱ سیستم عامل کروم، گزینه‌ای برای اجرای برنامه‌های اندروید وجود دارد. این گزینه که (Enable Android apps to run on your Chromebook) نام داشت، به سرعت از قسمت تنظیمات حذف شده؛ اما این قابلیت همچنان در کدهای سیستم عامل وجود دارد و امکان دارد بزودی در اختیار همه‌ی کاربران قرار بگیرد.

البته این نسخه از سیستم عامل کروم که کاربر سایت Reddit به آن اشاره کرده، هنوز به صورت عمومی منتشر نشده و فعلا در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دارد. به احتمال زیاد شرکت گوگل در کنفرانس Google I/O که ماه آینده برگزار می‌کند، این قابلیت را به شکل رسمی معرفی خواهد کرد.

در حال حاضر برخی اپلیکیشن‌ها مانند Vine ،Evernote و Duolingo برای سیستم عامل کروم عرضه شده‌اند و به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد این قابلیت را گسترش دهد تا تمام برنامه‌های اندروید روی کروم اجرا شوند.

گوگل از سال ۲۰۱۴ یک ARC جدید برای سیستم عامل کروم عرضه کرده که باعث می‌شود این سیستم عامل بتواند برنامه‌هایی که روی فروشگاه گوگل قرار گرفته‌اند را اجرا کند.

این خبر می‌تواند برای بیشتر کاربرانی که از سیستم عامل کروم استفاده می‌کنند، جذاب باشد. کاربران این سیستم عامل می‌توانند به زودی به میلیون‌های برنامه‌ای که برای اندروید عرضه شده دسترسی داشته باشند.

‌‌‌‌

منبع: The Verge

‌‌‌‌‌

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه