سامسونگ گلکسی S8، اولین تلفن هوشمند با بلوتوث نسخه ۵

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

پس از ماه‌ها انتظار، سامسونگ دیروز از دو پرچم‌دار خودش، یعنی گلکسی اس ۸ و S8 پلاس، رونمایی کرد. از ویژگی‌های جالب محصولات جدید سامسونگ، می‌توانیم به بلوتوث آن‌ها اشاره کنیم. این دو گوشی، برای اولین بار در بازار تلفن‌های هوشمند به بلوتوث ۵ مجهز شده‌اند. این نسخه نسبت به نسخه‌ی قبلی بلوتوث‌ یعنی نسخه ۴.۲ که اواخر سال ۲۰۱۴ معرفی شد، برتری‌های زیادی دارد.

اولین ویژگی این نسخه، سرعت انتقال داده است که دو برابر نسخه‌ی قبلی به حساب می‌آید. هم‌چنین محدوده انتقال اطلاعات در این نسخه، به ۴ برابر نسخه‌ی ۴.۲ رسیده؛ به عبارتی شما می‌توانید تا محدوده‌ی ۲۴۰ متری از تلفن هوشمند دیگر برای انتقال اطلاعات از گلکسی S8 دور باشید و ارتباط بلوتوث قطع نشود! (البته این عدد بسته به شرایط می‌تواند تغییر کند)

پهنای باند بلوتوث ۵ قوی‌تر از قبل شده است. به‌طوری که با داشتن سامسونگ‌ گلکسی S8، می‌توانید هم‌زمان با دو هدفون وایرلس برای شنیدن آهنگ متصل شوید. این ویژگی می‌تواند برای کاربرانی که دوست دارند هم‌زمان با دوستشان آهنگ گوش دهند، جالب و هیجان‌انگیز باشد. این تلفن هوشمند قرار است در تاریخ ۱ اردیبهشت در بارار آمریکا عرضه شود.

منبع: TheVerge
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۴ دیدگاه
  1. سپاس از دیدگاه شما خوانندگان عزیز
    بنده ۳ نکته رو خاطر نشان میشم، تصمیم گیری نهایی رو به خود شما عزیزان میسپارم.

    اولین نکته اینه که مطلب از منبع خبری موثق Theverge گرفته شده. برای چک کردن متن منبع خبر تنها یک کلیک ساده فاصله بود. میشد یا کلیکی ساده، به راحتی متوجه این موضوع بشیم که خود منبع اصلی و معتبر این ادعا رو کرده، نه ما!

    دوم اینکه، سامسونگ پیش فروش محصولش را شروع کرده و قراره در تاریخ ۱ اردیبهشت محصولش رو راهی بازار آمریکا کنه. این درحالیه که سونی اطلاعاتی از زمان عرضه محصولش منتشر نکرده. منطقا، شما وقتی میتونین تلفنی تهیه کنین که ویژگی جدیدی رو واسه اولین بار تو بازار داره و گوشی در دستانتون هست و دارین ازش استفاده میکنین، سزاوار اول بودنه تا تلفنی که هنوز عرضه نشده و معلوم نیست که شرکت چه زمانی بخواد عرضش کنه! درسته که سونی زودتر این ویژگی رو معرفی کرده، سامسونگ هم اگر در رویدادی زودتر حضور داشت هم این ویژگی رو معرفی میکرد. بنابراین باید ملاک دیگری رو درنظر داشت. مثلا شاید اتفاقی پیش بیاد که سازنده تصمیم بگیره که گوشی رو هیچ وقت راهی بازار نکنه مثلا، اونوقت باید تلفنی که در بازار موجوده و ویژگی مذکور رو داره و مردم ازش استفاده میکنن رو چشم پوشی کرد؟! با این دیدگاه، ملاک عرضه است که منبع معتبر Theverge چنین دیدگاهی رو ارجح دونسته.

    سوم، خیلی بی طرف نسبت به هر دیدگاهی، با یک جستجوی ساده با کلیده واژه هایی مثل first smart phone bluetooth 5، ببینید که دیگر رسانه های معتبر خارجی زبان بجز Theverge چه دیدگاهی دارند؟

    ممنون که همراه ما بودین
    یا حق…

  2. Avatar Next is Now

    عزیزانی که انقدر ادعای اطلاعات میکنید بد نیست بدونید که XZ پریمویم فقط رونمایی شده و تاریخ عرضه مشخصی نداره ضمن این که در کنفرانس معرفی خودش هم عنوان شد که هیچ گوشی ای تا قبل از عرضه ی S8 حق استفاده از اسنپدراگون ۸۳۵ رو نداره

  3. امیرحسین میرزایی امیرحسین میرزایی

    تشکر بسیار از تمام دوستانی که نظر داده‌اند.
    گوشی Galaxy S8 تا سه هفته‌ی دیگر وارد بازار می‌شود و پیش‌فروش آن از همین حالا آغاز شده است؛ در حالی که گوشی Xperia XZ Premium تاریخ عرضه‌ی مشخصی ندارد.
    در نتیجه، اولین گوشی دنیا که با بلوتوث ۵.۰ راهی بازار می‌شود، Galaxy S8 است.

  4. Avatar Mёy$αM

    سلام دوست عزیز اشتباه میکنید هم از نظر پردازنده و هم از نظر بلوتوث Xperia Xz Premium اول بودن! و حتی توی کنفرانس خودتون ترجمه کردید که اولین گوشی هوشمند با پردازنده ۸۳۵ است و بلوتوث۵ و سرعت گیگابیت برثانیه!
    خیلی هم زودتر توی نمایشگاه بارسلون معرفی شد

  5. Avatar مهدی

    یکم تحقیق کنید میبینید اولین گوشی معرفی شده دنیا با بلوتوث ۵ اکسپریا ایکس زد پرمیومه

    1. Avatar HSN

      دوستان به جای ایراد گرفتن از نویسنده اطلاعاتتون رو بالا ببرید گوشی ایکس زد پریمیوم سونی حق اومدن به بازار قبل اس۸ رو نداره و تاریخ عرضه ی اون هنوز معلوم نیست پس باید به گوشی که معلومه کی عرضه میشه توجه کرد چون اونی که زودتر به بازار میاد زودتر این امکاناتو در اختیار مردم میذاره

  6. Avatar محمد رفیعی

    “از ویژگی‌های جالب محصولات جدید سامسونگ، می‌توانیم به بلوتوث آن‌ها اشاره کنیم. این دو گوشی، برای اولین بار در بازار تلفن‌های هوشمند به بلوتوث ۵ مجهز شده‌اند. ”

    آقای نویسنده محترم. اولین گوشی هوشمند دنیا با بلوتوث ۵ اکسپریا XZ هست نه گلکسی اس ۸.
    خبرتون رو اصلاح کنید.

    1. Avatar محمد رفیعی

      ببخشید XZ PREMIUM

  7. Avatar AFSHIN

    اولین بلوتوث ۵ رو XPERIA XZ P داره
    لطفا تصیح شود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه