بلو اوریجین برای تولید موشک‌های مداری کارخانه می‌سازد

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بلو اوریجین

جف بزوس اعلام کرد که «بلو اوریجین» (Blue Origin)، شرکت فضایی‌اش کار ساخت یک کارخانه‌ی تولید موشک را در فلوریدا شروع کرده است. قرار است از این کارخانه که ۷۰ هزار متر مربع مساحت دارد برای ساخت موشک‌های مداری این شرکت استفاده شود. در حال حاضر، تنها موشک بلو اوریجین که «نیو شپرد» (New Shepard) نام دارد، می‌تواند به ارتفاعات پایین و زیرمداری سفر کند، اما نمی‌تواند در مدار زمین قرار گیرد.

این ساختمان جدید در منطقه‌ای به نام «اکسپلوریشن پارک» Exploration Park ساخته می‌شود. اکسپلوریشن پارک در نزدیکی سکوی پرتاب LC36 واقع شده است. ناسا و نیروی هوایی آمریکا زمانی از این سکو برای پرتاب موشک‌های اطلس استفاده می‌کردند، اما از سال ۲۰۰۵ هیچ موشکی در این منطقه پرتاب نشده است. بزوس در ماه سپتامبر اعلام کرد که بلو اوریجین به LC36 نقل مکان می‌کند و در نهایت از آنجا برای پرتاب موشک‌های آینده‌اش استفاده می‌کند.

این موشک‌ها در کارخانه‌ی موشک‌سازی جدید ساخته خواهند شد. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ساخت و ساز این کارخانه در دسامبر ۲۰۱۷ تمام می‌شود. علاوه بر این، بلو اوریجین موشک‌هایش در همین ساختمان آزمایش خواهد کرد، اما موتورهای موشک در مکان دیگری ساخته می‌شوند. این شرکت در حال حاضر، مشغول ساخت موتور BE-4 است. این موتور در نهایت وارد موشک‌های مداری این شرکت خواهند شد.

هنوز درباره‌ی موشک‌های مداری بلو اوریجین اطلاعات خیلی کمی داریم. بزوس می‌گوید سه سال است که مشغول ساختن این دستگاه هستند. اما می‌دانیم که موشک‌های آینده هم درست مثل نیو شپرد قابل بازیابی هستند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه