بهترین‌های نمایشگاه CES 2018

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
نمایشگاه CES 2018

شرکت‌های سازنده دیگر مانند گذشته محصولات جدیدشان را به نمایشگاه CES نمی‌آورند و ترجیح می‌دهند محصولات جدیدشان را در کنگره‌ی جهانی موبایل یا کنفرانس‌های اختصاصی خود رونمایی کنند. به همین خاطر، هرساله تعداد کمتری از گجت‌ها در این نمایشگاه معرفی می‌شوند. اما در نمایشگاه CES 2018 با وجود این که گجت‌های کمتری دیدیم، اما در عوض، تعداد موارد هیجان‌انگیز بیشتر از سال‌های گذشته بود. به‌عنوان مثال، امسال برای اولین بار شاهد حضور تماشایی گوگل بودیم که درنتیجه، رقابت تنگاتنگی بین دستیارهای مجازی گوگل اسیستنت و الکسای آمازون شکل گرفت.

برخی از ترندهای CES در مدت کمی به یک استاندارد بدل می‌شوند. مثلا، حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر از مواردی بود که احتمالا به‌زودی به استانداردی در گوشی هوشمند بدل می‌شود. همان‌طور که استاندارد شارژ بی‌سیم «چی» (Qi) امسال بعد از استفاده کردن اپل از آن در آخرین نسل آیفون به استانداردی جهانی تبدیل شد.

با وجود این که در نمایشگاه CES 2018 هیچ تک گجت یا فناوری انقلابی حضور نداشت که با اختلاف بهتر از سایرین باشد، موارد جذابی زیادی به نمایش درآمدند که در ادامه‌ی این مطلب به بهترین آن‌ها می‌پردازیم.

بهترین فناوری: حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر سیناپتیکس

در نمایشگاه CES 2018 یکی از گوشی‌های «ویوو» (Vivo) که مجهز به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر بود، به نمایش درآمد. سنسور «سیناپتیکس» (Synaptics) که در زیر نمایشگر اولد قرار می‌گیرد، از طریق تاباندن نور به سمت انگشت، الگوی اثر انگشت کاربر را شناسایی می‌کند.

زمان نمایشگاه ces 2017

با استفاده از این فناوری، شرکت‌های سازنده می‌توانند بدون هیچ مشکلی از طراحی‌های کم‌حاشیه استفاده کنند و دیگر نگران مکان قرارگیری حسگر اثر انگشت نباشند. شرکت «سیناپتیکس» اعلام کرده که این تکنولوژی آماده‌ی تولید انبوه است و به همین خاطر در سال ۲۰۱۸ می‌توانیم انتظار استفاده‌ی گسترده از این فناوری را داشته باشیم.

شایع‌ترین فناوری: گوگل اسیستنت

در نمایشگاه‌های CES دو سال گذشته، الکسا دستیار مجازی غالب به‌حساب می‌آمد؛ اما در CES امسال، گوگل دست پر آمده بود و بسیاری از گجت‌های نمایشگاه CES 2018 از گوگل اسیستنت بهره می‌بردند. البته باید اشاره کنیم که تعداد زیادی از این گجت‌ها از هردوی این دستیارها (گوگل اسیستنت و الکسا) استفاده می‌کردند. در نمایشگاه CES 2018 گوگل اسیستنت در انواع و اقسام گجت‌ها مانند اسپیکرها، نمایشگرها، هدفون‌ها، سیستم‌های سرگرمی، تلویزیون‌ها و حتی کلیدهای لامپ‌ها حضور داشت. با وجود این که به‌طور کلی تعداد گجت‌های سازگار با الکسا از تعداد گجت‌های حاوی گوگل اسیستنت بیشتر است (گجت‌های سازگار با الکسا در حدود ۴۰۰۰ عدد هستند و گجت‌های سازگار با گوگل اسیستنت در حدود ۱۵۰۰ عدد)، اما در نمایشگاه CES امسال گوگل اسیستنت بیش از هر سال دیگری توجه افراد را نسبت به خود جلب کرد.

تاریخ نمایشگاه ces

ما هنوز اطلاعات چندانی در مورد کیفیت و سودمندی این گجت‌های حاوی دستیارهای صوتی نداریم، اما در نمایشگاه CES 2018 مشخص شد که جنگ تمام‌عیار بین دستیارهای صوتی تازه در حال آغاز شدن است. گوگل سعی می‌کند پا به پای آمازون به جلو حرکت کند. شرکت‌های سازنده‌ی گجت‌ها از فناوری خاصی طرفداری نمی‌کنند و از تمام گزینه‌ها بهره می‌برند و درنتیجه، مصرف‌کنندگان با حق انتخاب‌های زیادی روبرو خواهند شد.

بهترین تلویزیون: تلویزیون The Wall سامسونگ

درزمینه‌ی ساخت تلویزیون‌های اولد، سامسونگ و ال‌جی رقیب سرسخت یکدیگر هستند. سامسونگ با عرضه‌ی تلویزیون The Wall در نمایشگاه CES 2018 توجه زیادی را به خود جلب کرد. تلویزیون The Wall یک تلویزیون ماژولار است که از فناوری میکرو ال‌ای‌دی بهره می‌برد. به‌طور خلاصه، میکرو ال‌ای‌دی از بسیاری از مزایای اولد بهره می‌برد ولی نسبت به آن معایب کمتری دارد.

ces 2017 نمایشگاه

ماژولار بودن این تلویزیون به کاربر اجازه می‌دهد که اندازه‌ی تلویزیون را تا حد ممکن شخصی‌سازی کند. این تلویزیون بدون شک قیمت بسیار زیادی خواهد داشت، اما در نمایشگاهی که تلویزیون‌های شرکت‌های معروفی مانند ال‌جی، سونی و TCL چنگی به دل نمی‌زدند، این تلویزیون نوآورانه سروصدای زیادی را به راه انداخت.

بهترین ربات: ربات آیبو

ربات‌های خانگی عمدتا فقط درزمینه‌ی نظافت به کار می‌آیند و به غیر از آن استفاده‌های چندانی از آن‌ها نمی‌شود. اما بسیاری از شرکت‌ها، دست به ساخت ربات‌های دوست‌داشتنی می‌زنند که به نوعی به‌عنوان همدم انسان‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

تاریخ برگزاری نمایشگاه ces 2017

در نمایشگاه CES 2018 سونی مدل جدیدی از ربات سگ‌نمای دوست‌داشتنی «آیبو» (Aibo) را معرفی کرد. این مدل جدید از آیبو، به لطف سنسورهای بیشتر و هوش مصنوعی پیشرفته‌ی خود، رفتار به‌مراتب طبیعی‌تری از خود نشان می‌دهد. به همین خاطر، ربات آیبو را به‌عنوان بهترین ربات نمایشگاه CES 2018 انتخاب می‌کنیم.

بهترین هدفون: هدفون سنهایزر HD 820

شرکت محبوب «سنهایزر» (Sennheiser) چهار نمونه از هدفون پشت‌بسته‌ی HD 820 را در نمایشگاه CES 2018 به نمایش گذاشت که اختصاصا برای این نمایشگاه ساخته شده بودند. فروش این هدفون‌های ۲۴۰۰ دلاری از تابستان آغاز می‌شود. این هدفون در بخش پشتی خود از شیشه‌ی منحنی گوریلا گلس بهره می‌برد و به لطف پخش صدای باکیفیت و خاص «سنهایزر»، توجه زیادی را به خود جلب کرد.

زمان برگزاری نمایشگاه ces 2018

افراد حرفه‌ای درزمینه‌ی صدا و موسیقی، شرکت سنهایزر را به‌عنوان سازنده‌ی هدفون HD 800 S می‌شناسند و حالا هدفون HD 820، نسخه‌ی «پشت‌بسته‌ی» (closed-back) همان هدفون محبوب محسوب می‌شود. پشت‌بسته بودن این هدفون یعنی صدای پخش‌شده در آن، در محیط پخش نمی‌شود.

جذاب‌ترین گجت: پروژه‌ی لیندا

پروژه‌ی لیندا شاید هیچ وقت روانه‌ی بازار نشود، اما عنوان جذاب‌ترین گجت نمایشگاه CES 2018 را به‌راحتی از آن خود می‌کند. پروژه‌ی لیندا به‌طور خلاصه از یک سخت‌افزار شبیه لپ‌تاپ و یک گوشی هوشمند تشکیل شده که این گوشی در این قطعه‌ی لپ‌تاپ‌مانند جای می‌گیرد و به‌عنوان مغز گجت و ترک‌پد انجام وظیفه می‌کند. این گجت جذاب، مفهوم ارتباط بین گوشی و لپ‌تاپ را به چالش می‌کشد.

تاریخ نمایشگاه ces 2018

پروژه‌ی لیندا شبیه گجتی است که اشتباها از آینده به گذشته فرستاده شده است. ولی این گجت در نمایشگاه CES 2018 معرفی شد و توجه زیادی را به خود جلب کرد. همان‌طور که گفتیم، این گجت آن‌قدر نوآورانه است که به احتمال زیاد در آینده‌ی نزدیک به بازارها عرضه نمی‌شود. ولی این موضوع چیزی از جذابیت این گجت فوق‌العاده کم نمی‌کند.

بهترین گجت مربوط به گیمینگ: مانیتورهای ۶۵ اینچی ۴K انویدیا

انویدیا در جریان نمایشگاه CES 2018 مانیتورهای ۶۵ اینچی ۴K HDR را معرفی کرد که به گفته‌ی انویدیا، از دسته‌ی «نمایشگرهای گیمینگ با فرمت بزرگ» (BFGD) محسوب می‌شوند. این مانیتورها با همکاری ایسوس، اچ‌پی و ایسر ساخته می‌شوند.

مراسم CES

همه‌ی این مانیتورها از پنل‌های ۶۵ اینچی ۴K با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز در کنار قابلیت HDR بهره می‌برند. این مانیتورها مجهز به فناوری G-Sync انویدیا هستند که باعث می‌شود کاربران در حین بازی، از تصاویر پویا و روانی بهره ببرند. هرچند انویدیا تأکید کرده که این مانیتورها تلویزیون نیستند، اما درون این مانیتورها گجت مربوط به پلتفرم شیلد انویدیا تعبیه شده که یک سرویس استریمینگ مبتنی بر اندروید محسوب می‌شود.

بهترین مانیتور: مانیتور Ultrawide ۵K ال‌جی

مراسم CES 2018

مانیتور LG 34WK95U برای کامپیوترهای رومیزی یک مانیتور فوق‌العاده محسوب می‌شود. این مانیتور ۳۴ اینچی از نسبت تصویر ۲۱:۹ بهره می‌برد، رزولوشن آن ۵۱۲۰ در ۲۱۶۰ است، ۹۸ درصد از رنگ‌های طیف رنگ P3 را پوشش می‌دهد و مجهز به پورت‌های تاندربولت ۳ است. این مانیتور همچنین از فناوری HDR هم پشتیبانی می‌کند.

بهترین لپ‌تاپ: لپ‌تاپ XPS 15 از شرکت دل

در نمایشگاه CES 2018 خبری از لپ‌تاپ‌های عجیب‌وغریب نبود. در چنین فضایی، لپ‌تاپ XPS 15 شرکت «دل» (Dell) تا حد زیادی به چشم آمد. یکی از ویژگی‌های جالب این لپ‌تاپ، صفحه‌کلید مغناطیسی آن است که حس استفاده از صفحه‌کلیدهای مکانیکی را شبیه‌سازی می‌کند.

تاریخ نمایشگاه ces

لپ‌تاپ XPS 15 از جمله اولین لپ‌تاپ‌هایی محسوب می‌شود که از تراشه‌ی نسل هشتمی اینتل بهره می‌گیرد که با پردازنده‌ی گرافیکی AMD ادغام شده است. آخرین همکاری بین اینتل و AMD به دهه‌ی ۸۰ میلادی برمی‌گردد. امیدواریم نتیجه‌ی این همکاری ساخت تراشه‌هایی باشد که لپ‌تاپ‌های معمولی را به گجت‌های قدرتمند گیمینگ تبدیل کنند.

بهترین ابزار جانبی: لرزش‌گیر DJI Osmo Mobile

تاریخ نمایشگاه ces

لرزشگیرهای شرکت DJI شهرت زیادی دارند. با استفاده از لرزشگیر Osmo Mobile، گوشی شما به یک دوربین فیلم‌برداری حرفه‌ای بی‌لرزش تبدیل می‌شود. مدل قبلی این لرزشگیر ۲۹۹ دلار قیمت داشت که برای مصرف‌کنندگان عادی قیمت بالایی بود. حالا DJI مدل جدید آن را معرفی کرده که تنها ۱۲۹ دلار قیمت دارد. باتری این مدل مانند مدل قبلی قابل تعویض نیست و به گفته‌ی DJI، با یک‌بار شارژ تا حدود ۱۵ ساعت می‌توان از آن استفاده کرد.

بهترین تکنولوژی اتومبیل: سیستم MBUX مرسدس بنز

شرکت مرسدس بنز در جریان نمایشگاه CES 2018 از سیستم جدید «اطلاعات-سرگرمی» (infotainment) MBUX رونمایی کرد. این سیستم از هوش مصنوعی پیشرفته‌ای بهره می‌برد و همه‌ی عملکردهای آن از طریق لمسی یا فرمان‌های صوتی کنترل می‌شود.

تاریخ نمایشگاه ces

البته این سیستم، بی‌نقص نیست (به عنوان مثال از جست‌وجوی گوگل پشتیبانی نمی‌کند) ولی قابلیت‌های بسیاری جذابی دارد. مثلا برای تغییر دمای داخلی اتومبیل، لازم نیست بگویید «تنظیم دما در ۲۴ درجه‌ی سانتی‌گراد» و فقط با گفتن عبارت «من سردمه» (I’m cold)، هوش مصنوعی این سیستم به‌طور خودکار دمای داخلی اتومبیل را افزایش می‌دهد.

بهترین وسیله‌ی نقلیه: اسکوتر برقی Ojo فورد

هرساله در نمایشگاه CES وسایل نقلیه‌ای معرفی می‌شوند که بسیاری از آن‌ها کاربردی به‌حساب نمی‌آیند. اما اسکوتر «اوجو» Ojo فورد یکی از بهترین وسایل نقلیه‌ی الکتریکی سبک‌وزن به‌حساب می‌آید. البته این اسکوتر محصول مشترک شرکت‌های اوجو و فورد نیست و استفاده از نام فورد، نتیجه‌ی توافق این دو شرکت برای بازاریابی و تبلیغات این اسکوتر است.

نمایشگاه ces 2018

در اسکوتر اوجو می‌توان ویژگی‌های مثبت دیگر اسکوترهای برقی را مشاهده کرد. به‌عنوان مثال این اسکوتر سرعت خوبی دارد و با یک‌بار شارژ تا حدود ۴۰ کیلومتر حرکت می‌کند. البته این اسکوتر قیمت چندان پایینی هم ندارد و قیمت مدل فول آپشن آن ۲۱۵۰ دلار است.

بهترین گجت واقعیت مجازی: هدست Vive Pro

شرکت اچ‌تی‌سی پس از گذشت دو سال از عرضه‌ی هدست Vive، مدل جدیدی از آن را تحت عنوان Vive Pro در نمایشگاه CES 2018 معرفی کرد. از جمله ارتقاهای صورت گرفته در این مدل، می‌توانیم به افزایش محسوس رزولوشن، هدفون‌های داخلی و آداپتور بی‌سیم اشاره کنیم.

CES 2018

از آنجایی که فیسبوک در طی ماه‌های گذشته قیمت هدست Oculus Rift را به امید فروش بیشتر تا حد زیادی پایین آورده، باید ببینیم که هدست Vive Pro در رقابت با این هدست چه جایگاهی را کسب می‌کند. با توجه به این قضایا، در آینده‌ی نزدیک می‌توانیم انتظار داغ‌تر شدن رقابت بین پلتفرم‌های واقعیت مجازی را داشته باشیم.

بهترین نمونه‌ی اولیه: تلویزیون رول شونده‌ی ال‌جی

شرکت های ces

در نمایشگاه CES 2018 ال‌جی نمونه‌ی اولیه‌ی یک تلویزیون ۶۵ اینچ اولد ۴K را به نمایش گذاشت که مانند کاغذ رول می‌شود و در یک جعبه‌ی نه‌چندان بزرگ قرار می‌گیرد. کاربران با استفاده از این تلویزیون می‌توانند نسبت تصویر را به دلخواه تغییر دهند. برای مثال تغییر حالت بین نسبت تصویر ۱۶:۹ و ۲۱:۹ با فشردن یک دکمه امکان‌پذیر است.

منبع: Theverge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. masood

    سلام
    فرمودین که : درزمینه‌ی ساخت تلویزیون‌های اولد، سامسونگ و ال‌جی رقیب سرسخت یکدیگر هستند
    باید عرض کنم ک سامسونگ اصلا تلویزیون با فناوری اولد اصلا تولید نمیکنه و فقط ال جی و سونی تلویزیون اولد oled تولید میکنند . تلویزیون میکرو ال ای دی ک سامسونگ میخواد تولید کنه به گرد پای فناوری اولد نمیرسه
    در LED ها منبع نور با صفحه ی رنگی پیکسل ها جدا از همن ولی در OLED منبع نور همون پیکسل های رنگی ان
    ممنون

    1. محمد

      سلام باید عرض کنم اولد و میکرو ال ای دی فقی نمیکنن و فقط تو مواد شیمیایی استفاده شده فرق دارن و اون ال ای دی که شما عرض میکنید led lcd tv هستش و میکرو ال ای دی خود منبع نوره که نور سبز و آبی و قرمز تولید میکنن و ی پیکسل رو تشکیل میدن درست مانند اولد ولی اولد مواد اورگانیک(بر پایه کربن) هست ولی میکرو ال ای دی همونه بر پایه گالیوم سولفید. تازه اپل هم داره صفحه نمایش میکرو ال ای دی رو جایگزین اولد میکنه و میخواد به فناوری تولید اینجور صفحه نمایش ها به صورت مستقل دست پیدا کنه.

  2. مهدی

    LG 32UK950???

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه