بهترین دوربین موبایل از دید کاربران دیجی‌کالا مگ

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
مقایسه دوربین گوشی موبایل

حتما به یاد دارید که به مناسبت تولد یک‌سالگی دیجی‌کالا مگ مسابقه‌ای به نام «کدام عکس، کدام گوشی؟» ترتیب داده بودیم. مسابقه‌ای با حضور هفت گوشی گلکسی نوت ۷، گلکسی اس ۷، HTC 10، هوآوی P9، آیفون ۶S، ال‌جی G5 و سونی اکسپریا Z5 پرمیوم. در این مسابقه قرار بود شما همراهان همیشگی حدس بزنید هر کدام از عکس‌هایی که در ۵ موقعیت مختلف گرفته شده بودند توسط دوربین کدام یک از این ۷ گوشی ثبت شده است. در کنار این ما از شما خواسته بودیم تا در هر موقعیت بهترین عکس را هم از دید خود انتخاب کنید تا در پایان مسابقه بتوانیم بهترین دوربین گوشی موبایل از دید مخاطبان دیجی‌کالا مگ را انتخاب کنیم. حال که مسابقه به پایان رسیده و جوایز برندگان هم اهدا شده، همان‌طور که قول داده بودیم نوبت به بررسی و تحلیل آراء شما می‌رسد. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

مقایسه اول

«عکاسی منظره شهری»

دانلود عکس‌ها با اندازه کامل
دانلود عکس ۱ دانلود عکس ۲ دانلود عکس ۳ دانلود عکس ۴ دانلود عکس ۵ دانلود عکس ۶ دانلود عکس ۷

CityScape

در موقعیت اول یعنی «عکاسی منظره شهری» گلکسی نوت ۷ موفق شد با کسب ۳۴۴۲ رای از مجموع ۸۶۸۶ رای با اختلاف مقام اول را از دیدگاه مخاطبان کسب کند. همان‌طور که در گالری بالا می‌بینید عکس گلکسی نوت ۷ دامنه‌ی پویای بسیار خوب، جزئیات زیاد و رنگ‌هایی گرم دارد که باعث شده نظر بخش زیادی از کاربران را به خود جلب کند. دامنه‌ی پویای عکس گلکسی نوت ۷ به قدری بالا است که شاید تصور کنید این عکس با استفاده از حالت HDR گرفته شده باشد. ظاهرا سامسونگ تغییرات زیادی را در پردازش نرم‌افزاری دوربین نوت ۷ اعمال کرده بوده؛ چرا که گلکسی S7 علی‌رغم مجهز بودن به سخت‌افزار مشابه از نظر دامنه‌ی پویا در این عکس عملکرد خوبی نداشته و با ۷۷۱ رای به مقام چهارم بسنده کرده است. مقام دوم با ۱۸۰۴ رای به آیفون ۶s رسیده و LG G5 هم موفق شده با اختلاف جزئی ۸ رای بالاتر از S7 و در مقام سوم قرار بگیرد. در این موقعیت HTC 10 با کسب تنها ۴۰۴ رای بدترین عملکرد را از دید مخاطبان داشته. هر چند از دید ما عکس HTC 10 علی‌رغم تیرگی زیاد در بخش‌های سایه، از عکس مه‌گرفته، رنگ و رو رفته و فاقد جزئیات اکسپریا Z5 پرمیوم بهتر است.

مقایسه دوم

«عکاسی نمای نزدیک»

دانلود عکس‌ها با اندازه کامل
دانلود عکس ۱ دانلود عکس ۲ دانلود عکس ۳ دانلود عکس ۴ دانلود عکس ۵ دانلود عکس ۶ دانلود عکس ۷

Macro

‌ظاهرا در موقعیت دوم یعنی «عکاسی نمای نزدیک» رقابت اصلی بین دو گوشی سامسونگ بوده. این بار گلکسی S7 با کسب ۱۹۱۱ رای در جایگاه نخست و نوت ۷ با کسب ۱۸۷۷ رای پایین‌تر از آن و در مقام دوم قرار گرفته است. در این موقعیت عکس این دو گوشی شباهت بیشتری به هم دارد ولی غلظت رنگ در عکس گلکسی S7 اندکی بیشتر است. سونی اکسپریا Z5 پرمیوم هم موفق شده با لنز وایدتر و رنگ‌های گرم خود در این موقعیت رای ۱۱۱۵ نفر را کسب کرده و در جایگاه سوم قرار بگیرد. ما هم موافق هستیم که Z5 Premium در این موقعیت عملکرد بسیار بهتری را نسبت به موقعیت قبلی از خود نشان داده است. این بار HTC 10 با ۱۰۸۶ رای در جایگاه چهارم قرار گرفته و رتبه‌های پنجم الی هفتم به ترتیب با ۹۳۵، ۹۱۵ و ۸۴۷ رای به گوشی‌های LG G5، آیفون ۶s و هوآوی P9 رسیده است.

مقایسه سوم

«عکاسی سلفی»

دانلود عکس‌ها با اندازه کامل
دانلود عکس ۱ دانلود عکس ۲ دانلود عکس ۳ دانلود عکس ۴ دانلود عکس ۵ دانلود عکس ۶ دانلود عکس ۷

Selfie

‌در زمینه‌ی عکاسی سلفی رقابت تنگاتنگی بین چند گوشی دیده می‌شود. در این میان هوآوی P9 موفق شده با کسب ۱۶۰۲ رای خود را از رقبا جدا کرده و جایگاه نخست را از آن خود کند. LG G5 با ۱۴۲۵ رای در مقام دوم قرار دارد و گلکسی نوت ۷ با ۱۳۸۱ رای سوم است. سونی اکسپریا Z5 پرمیوم هم در عکاسی سلفی عملکرد خوبی داشته و تنها با اختلاف ۱۶ رای در جایگاه چهارم قرار گرفته است. رتبه‌های بعدی هم به ترتیب با ۱۰۲۸، ۹۸۷ و ۸۹۸ رای به آیفون ۶s، گلکسی S7 و HTC 10 می‌رسد. جالب است که HTC 10 علی‌رغم این که تنها گوشی با دوربین سلفی مجهز به لرزشگیر اپتیکال بوده، در این رقابت به مقام آخر رسیده است. از دید ما هم دوربین سلفی HTC 10 ضعیف‌ترین عملکرد را داشت. دوربین سلفی HTC 10 در هیچ‌کدام از چندین عکسی که برای مقایسه در این موقعیت گرفتیم موفق نشد فوکوس را به درستی روی صورت سوژه تنظیم کند.

مقایسه چهارم

«عکاسی در نور کم»

دانلود عکس‌ها با اندازه کامل
دانلود عکس ۱ دانلود عکس ۲ دانلود عکس ۳ دانلود عکس ۴ دانلود عکس ۵ دانلود عکس ۶ دانلود عکس ۷

lowlight

‌گلکسی نوت ۷ در موقعیت چهارم یعنی «عکاسی در نور کم» درخشان ظاهر شده است. این گوشی موفق شده با کسب تقریبا نیمی از آراء یعنی ۴۳۰۹ رای با اقتدار در جایگاه نخست قرار گیرد. گلکسی S7 با ۱۳۱۶ رای پس از نوت ۷ قرار دارد. می‌توان اکسپریا Z5 پرمیوم و آیفون ۶s را به ترتیب با کسب ۷۰۵ و ۷۰۴ رای مشترکا در جایگاه سوم قرار داد. رتبه‌های بعدی هم به ترتیب با ۶۴۷، ۵۱۷ و ۴۸۸ رای به دوربین گوشی G5 ال‌جی، HTC 10 و هوآوی P9 می‌رسد.

مقایسه پنجم

«عکاسی با فلش»

دانلود عکس‌ها با اندازه و اطلاعات اگزیف کامل
دانلود عکس ۱ دانلود عکس ۲ دانلود عکس ۳ دانلود عکس ۴ دانلود عکس ۵ دانلود عکس ۶ دانلود عکس ۷

flash

‌با روشن شدن فلش دوربین‌ها، سامسونگ همچنان برتری خود را حفظ کرده. ولی این بار گلکسی S7‌ با کسب ۲۳۳۹ رای از نوت ۷ پیشی گرفته و در جایگاه اول قرار دارد. البته نوت ۷ هم با کسب ۱۶۷۶ رای هنوز اختلاف نسبتا زیادی با سایر رقبا دارد. آیفون ۶s موفق شده با استفاده از فلش، اکسپریا Z5 پرمیوم را پشت سر بگذارد و به تنهایی با ۱۱۵۷ رای در مقاوم سوم قرار بگیرد. البته اکسپریا Z5 پرمیوم همچنان با اختلاف نه چندان زیاد و با ۱۰۵۱ رای آن را تعقیب می‌کند. مقام‌های پنجم تا هفتم هم با ۹۳۳، ۸۰۰ و ۷۳۰ رای به ترتیب به گوشی‌های هوآوی P9، ال‌جی G5 و HTC 10 رسیده است.

جمع‌بندی: بهترین دوربین موبایل از دید مخاطبان

با نگاهی ساده به نتایج تحلیل آراء مردمی می‌توان تشخیص داد که عکس‌های گلکسی نوت ۷ با اختلاف نسبت به سایر رقبا محبوب‌تر بوده است. گلکسی نوت ۷ در تمام موقعیت‌ها جزو سه گوشی برتر از دید مخاطبان بوده و در مجموع ۵ موقعیت با دو مقام اول، دو مقام دوم، یک مقام سوم و ۱۲۶۸۵ رای در صدر جدول قرار می‌گیرد. واقعا جای تاسف است که سامسونگ در پروژه‌ی گلکسی نوت ۷ با شکست مواجه شد و در نهایت مجبور شد برای حفظ امنیت جانی کاربران تولید آن را به کلی متوقف کند. اما شاید گلکسی S7 بتواند در غیاب نوت ۷ جای آن را پر کند. دوربین گلکسی S7 با دو مقام اول، یک مقام دوم و مجموع ۷۳۲۴ رای از دید مخاطبان در رتبه دوم جدول قرار می‌گیرد. اما آیفون ۶s که طبق رای مردم در هیچ کدام از ۵ موقعیت موفق به کسب مقام اول نشده بود، در مجموع با ۵۶۰۸ رای از دید مخاطبان در جایگاه سوم جدول ایستاده است. آیفون ۶s با یک مقام دوم، یک مقام سوم و یک سومی مشترک به این جایگاه رسیده است.

اول سامسونگ گلکسی نوت ۷ ۱۲۶۸۵ رای
دوم سامسونگ گلکسی S7 ۷۳۲۴ رای
سوم اپل آیفون ۶s ۵۶۰۸ رای
چهارم سونی اکسپریا Z5 پرمیوم ۴۹۶۷ رای
پنجم هوآوی P9 ۴۶۲۶ رای
ششم LG G5 ۴۵۸۵ رای
هفتم HTC 10 ۳۶۳۵ رای

در نیمه‌ی پایین جدول رقابت فشرده‌تر است. سونی اکسپریا Z5 پرمیوم با مجموع یک مقام سوم، یک سومی مشترک و ۴۹۶۷ رای در جایگاه چهارم قرار دارد. این در حالی است که هوآوی P9 علی‌رغم رسیدن به مقام اول در عکاسی سلفی به دلیل رای پایین در سایر موقعیت‌ها با ۴۶۲۶ رای پایین‌تر از آن و در جایگاه پنجم قرار دارد. LG G5 هم که مقام دوم عکاسی سلفی و مقام سوم عکاسی منظره شهری را در کارنامه‌ی خود دارد با مجموع ۴۵۸۵ رای با اختلافی اندک در جایگاه ششم جدول قرار گرفته است. در نهایت به HTC 10 می‌رسیم که از دید مخاطبان بدترین عملکرد را داشته است. HTC 10 بدون هیچ مقامی و تنها با ۳۶۳۵ رای در جایگاه هفتم جدول قرار دارد.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۴ دیدگاه
  1. Avatar پوپک

    چرا اینقد کم؟ ❤️❤️❤️

    .

  2. Avatar پرنیا

    چرا اینقد زیاد؟

    .

  3. Avatar مجتبی

    از دید مخاطب مهم هست ولی وقتی مخاطب یک برند زیاده خوب برند خودش رو انتخاب می کنه
    مثل سامسونگ
    من عکس های هوآوی p9 رو مقایسه کردم با بقیه البته بدونید که ن نوکیا دارم

    عکس های هوآوی فرق زیادی با نوت ۷ نداشت
    پس چرا رای رو بیشتر به اون گوشی ها دادند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. Avatar سید

    از اینکه درهمه تصاویر ازیک زاویه عکس گرفته شده
    سپاسگزارم

    خداییشی بار دیکه نگا کنید هر یکی از یه جاست و واقعا قشنگترین عکس رو مردم انتخاب کردند.

    مسابقه وقتی درسته مه همه از یک زاوبه باشه

  5. Avatar رضا

    لومیا ها کجان پس؟
    پیکسل کجاست؟

  6. Avatar مهدی

    مسخرس عکسای ۹۵۰xl کجا اینا کجا :))

    1. Avatar سید

      ای بابا گوشی های دیگه کلاس کارشون به لومیا نمیرسه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه