بهترین گجت‌های سال ۲۰۱۷

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
بهترین گجت های 2017

سال ۲۰۱۷، سال گجت‌های نوآورانه بود. به‌عنوان مثال گوشی هوشمند دوباره جذاب شد، لپ تاپ بازگشت قدرتمندی داشت و در عرصه‌ی خانه‌های هوشمند هم شاهد ارائه‌ی گجت‌های بسیار خوبی بودیم. به مناسبت فرارسیدن سال ۲۰۱۸، تصمیم گرفتیم که تعدادی گجت را به‌عنوان بهترین گجت‌های سال ۲۰۱۷ معرفی کنیم.

۱۲. کابل مغناطیسی USB-C گریفین

بهترین گجت 2017

اپل ید طولایی در حذف انواع و اقسام پورت‌ها دارد. این شرکت علاوه بر حذف جک هدفون در آیفون، پورت مغناطیسی محبوب MagSafe را هم از مدل‌های جدیدتر مک‌بوک حذف کرده است. خوشبختانه شرکت گریفین برای طرفداران این پورت محبوب کابل Magnetic Breaksafe را عرضه کرده که از آن می‌توان به‌عنوان جایگزین MagSafe استفاده کرد. این کابل با تمام لپتاپ‌ها و گجت‌های دارای پورت USB-C هم سازگار است.

۱۱. اپل واچ سری ۳

اپل واچ سری 3

اپل با عرضه‌ی اپل واچ سری ۳ توانست این ساعت هوشمند را به اوج خود برساند. اپل تغییرات زیادی را در سیستم‌عامل watchOS اعمال کرده، سرعت عملکرد این ساعت را بالاتر برده و تعداد زیادی ویژگی‌های جدید مربوط به تندرستی را به آن اضافه کرده است. مهم‌تر از همه، در سری جدید اپل واچ امکان استفاده از شبکه‌ی اینترنت موبایل هم وجود دارد و این مشخصه بدون افزایش در اندازه‌ی ساعت امکان‌پذیر شده است. تمام این ارتقاها اپل واچ سری ۳ را به مهم‌ترین ساعت هوشمند سال ۲۰۱۷ بدل کرده است.

۱۰. هدفون Beats Studio 3

هدفون بیتس

هدفون Beats Studio 3 از سه مشخصه‌ی مهم هدفون‌های بی‌سیم باکیفیت بهره می‌برد: در رنگ‌های متنوعی عرضه شده، صدای محیط را به‌خوبی حذف می‌کند و با یک‌بار شارژ تا ۲۲ ساعت کار می‌کند. همچنین به لطف استفاده از تراشه‌ی W1 اپل، این هدفون به‌راحتی و بدون هیچ دردسری به گجت‌های اپل متصل می‌شود.

۹. آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی

بهریتن تبلت 2017 - آیپد پرو 10.5

اگر آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی زیادی بزرگ و آیپد پرو ۹.۷ اینچی زیادی کوچک است، پس آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی از همه لحاظ ایدئال محسوب می‌شود. این آیپد پرو به همراه یک صفحه‌کلید هوشمند و قلم اپل، یکی از بهترین گجت‌ها برای کارهای خلاقانه است. هرچند این تبلت به‌طور کامل نمی‌تواند جایگزین یک لپ تاپ تمام‌عیار شود، ولی به لطف iOS 11، چنین کاری تا حدی امکان‌پذیر است.

۸. گوگل پیکسل ۲ ایکس‌ال

بهترین گوشی 2017

گوگل امسال هم دو مدل گوشی پیکسل ۲ را عرضه کرد اما ستاره‌ی اصلی، گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال است. البته این گوشی بی‌نقص نیست و کاستی‌هایی هم دارد. اما اگر کمی فراتر نگاه کنید، با یک گوشی فوق‌العاده روبرو می‌شوید. مهم‌ترین مشخصه‌ی این گوشی، دوربین آن است. دوربینی که به لطف هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، تمام رقبا را کنار زده است. حالت پرتره فقط با یک لنز چیزی نیست که هر سازنده‌ای از پس انجام آن بربیاید.

۷. سرفیس لپ تاپ

سرفیس لپ تاپ

برای سال‌های متمادی، مایکروسافت می‌خواست تبلت‌های هیبریدی سرفیس پرو را به‌عنوان جایگزین یک لپ تاپ معمولی معرفی می‌کند؛ کاری که چندان در آن موفق نبود. اما با معرفی سرفیس لپ تاپ ورق به نفع مایکروسافت برگشت. جسورانه‌ترین ویژگی ظاهری این لپ تاپ استفاده از پوشش «آلکانترا» (نوعی میکروفیبر) برای صفحه‌کلید است که البته به مذاق بعضی‌ها خوش نیامد. به‌طور کلی این لپ تاپ علاوه بر سخت‌افزار عالی، از صفحه‌کلید و ترک‌پد فوق‌العاده‌ای هم بهره می‌برد و با داشتن پورت‌های متنوع دیگر نیازی به دانگل‌ها نخواهید داشت. تمام این عوامل دست‌به‌دست هم داده تا این لپ تاپ به یکی از بهترین گجت‌های ۲۰۱۷ بدل شود.

۶. کارت حافظه‌ی ۴۰۰ گیگابایتی سن‌دیسک

کارت حافظه microSD

در دست گرفتن یک کارت حافظه‌ی ۴۰۰ گیگابایتی که از نوک انگشت هم کوچک‌تر است، مطمئنا حس فوق‌العاده‌ای دارد. همین کارت حافظه microSD کوچک را می‌توانید تقریبا جایگزین یک هارد اکسترنال ۵۰۰ گیگابایتی کنید. در این کارت حافظه microSD شما می‌توانید صد هزار آهنگ یا حدود ۸۸ فیلم فول اچ‌دی را ذخیره کنید. برای درک این نوآوری شگفت‌انگیز، کافی است بار دیگر اعدادی که گفتیم را مرور کنید.

۵. گلکسی نوت ۸

گلکسی نوت 8

بعد از عرضه‌ی فاجعه‌آور گلکسی نوت ۷، سامسونگ با عرضه‌ی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس توانست شهرت خود را مرمت کند. اما این گوشی گلکسی نوت ۸ بود که توانست سامسونگ را بار دیگر بر تخت پادشاهی قرار دهد. گلکسی نوت ۸ قیمت بالایی دارد، ولی از سوی دیگر از لحاظ امکانات هیچ گوشی اندرویدی دیگری به پای آن نمی‌رسد. از جمله مشخصه‌های جذاب این گوشی می‌توانیم به نمایشگر بزرگ، دوربین دوگانه، عملکرد عالی، عمر باتری بالا، قلم S Pen، شارژ بی‌سیم، ضد آب بودن و درگاه کارت حافظه اشاره کنیم. تمام این ویژگی‌ها در یک بدنه‌ی زیبا از جنس فلز و شیشه جای گرفته است.

۴. تلویزیون والپیپر ال‌جی

تلویزیون والپیپر

اگر فکر می‌کنید که تلویزیون‌های اولد جدید باریک محسوب می‌شوند، پس باید نگاهی به تلویزیون والپیپر ال‌جی بیندازید که ضخامت آن تنها ۲٫۵۷ میلی‌متر است. برای مقایسه می‌توانیم به آیفون ۱۰ اشاره کنیم که با داشتن ضخامت ۷٫۷ میلی‌متری، در مقایسه با این تلویزیون ضخیم محسوب می‌شود. این تلویزیون از نسخه‌ی ۳٫۵ سیستم‌عامل WebOS بهره می‌برد و از رزولوشن ۴K و استاندارد HDR هم پشتیبانی می‌کند.

۳. گوگل پیکسل بوک

گوگل پیکسل بوک

شاید مک‌بوک پرو لپتاپی همه‌فن‌حریفی باشد، اما گوگل پیکسل بوک هم از ویژگی‌های جذابی بهره می‌برد که استفاده از آن را لذت‌بخش می‌کند. این لپ تاپ، کروم‌بوک محسوب می‌شود و به همین خاطر محدودیت‌هایی دارد و با توجه به قیمت ۱۰۰۰ دلاری آن، مناسب همه‌ی کاربران نیست. اما اگر اهل استفاده از سیستم‌عامل کروم و اندروید هستید، می‌توانید از استفاده از این لپ تاپ سبک و باریک لذت ببرید و حتی می‌توانید به‌عنوان یک تبلت حرفه‌ای هم از آن استفاده کنید.

۲. نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ

درحالی‌که سونی و مایکروسافت درزمینه‌ی کنسول‌ها مشغول رقابت بر سر قدرت و گرافیک هستند، نینتندو تصمیم گرفت در جهت دیگری حرکت کند و در این راستا، کنسول نینتندو سوییچ را عرضه کرد. نینتندو سوییچ را می‌توان به‌عنوان پل رابط کنسول‌های قابل حمل و کنسول‌های خانگی در نظر گرفت. این کنسول از بازی‌های اختصاصی جذابی همچون Super Mario Odyssey ،The Legend of Zelda: Breath of the Wild و ARMS بهره می‌برد. سوییچ نه تنها انقلابی‌ترین کنسول سال ۲۰۱۷ است، بلکه از زمان عرضه‌ی کنسول Wii، منعطف‌ترین سیستم بازی هم محسوب می‌شود.

۱. آیفون ۱۰

بهترین گوشی 2017 - آیفون 10

در بین گجت‌های عرضه شده در سال ۲۰۱۷، این آیفون ۱۰ بود که بیشترین توجه را به خود جلب کرد. شایعات و گمانه‌زنی‌های مربوط به این گوشی، حتی پیش از آغاز سال ۲۰۱۷ شروع شد. فشار زیادی روی اپل بود تا آیفونی با طراحی جدید را معرفی کند. آیفونی که بار دیگر انقلابی را دنیای گوشی‌های هوشمند رقم بزند.

طراحی کم‌حاشیه‌ی این گوشی چه شکل و شمایلی خواهد داشت؟ آیفون بدون دکمه‌ی هوم چگونه کار خواهد کرد؟ آیا فیس آی‌دی جایگزین خوبی برای تاچ آی‌دی خواهد بود؟ آیا ۱۰۰۰ دلار مبلغ بسیار زیادی برای خرید یک گوشی هوشمند نیست؟

این سؤالات تا روز رونمایی هم پرسیده می‌شد و اپل با معرفی این گوشی زیبا، به تمام این پرسش‌ها و نگرانی‌ها پاسخ داد. اپل معمولا در مورد محصولاتش وعده‌ی چندانی نمی‌دهد ولی در هنگام عمل، فراتر از حد انتظار عمل می‌کند. بعد از عرضه‌ی این گوشی، معلوم شد که تمام نگرانی‌ها در مورد بریدگی زشت آیفون ۱۰، برجستگی زیاد دوربین دوگانه و حذف دکمه‌ی هوم، عمدتا اغراق‌آمیز و بی‌مورد بوده است.

صرف نظر از ایرادهای جزئی iOS 11، گوشی آیفون ۱۰ نمونه‌ی بارز رویکرد اپل به حساب می‌آید. این گوشی سخت‌افزار فوق‌العاده را با نرم‌افزار نوآورانه ترکیب کرده و درنتیجه یک گجت جذاب و فوق‌العاده پدید آمده است. برای درک جذابیت این گوشی فقط لازم است از فیس آی‌دی یا مشخصه‌ی انیموجی آن استفاده کنید.

اپل بعد از یک دهه ساخت آیفون، به آیفون ۱۰ رسید. گوشی‌های اندرویدی شاید از جهاتی مانند صفحه‌نمایش، عمر باتری و عکاسی به آیفون رسیده و حتی از آن سبقت گرفته باشند، اما اپل با عرضه‌ی آیفون ۱۰ بار دیگر این فاصله را تا حد بسیار زیادی افزایش داده است.

تمرکز و توجه بی‌وقفه‌ی اپل برای پیشرفت، منجر به اتخاذ تصمیمات جنجالی مانند حذف جک هدفون شده که اعتراضات زیادی را ایجاد کرد. اما همین رویکرد، آیفون را به گجتی نوآورانه بدل کرده است؛ گجتی که تمام گوشی‌های دیگر حول محور آن می‌چرخند. آیفون ۱۰ یک گوشی معمولی نیست، این گوشی بستر گوشی‌های ۱۰ سال آینده و ورای آن است.

منبع: Mashable

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. علی

    پس گوشی های GLX چی بهترین گوشی های دنیا مال جی ال ایکس است.
    حمایت از تولید ملی!

  2. آلبر

    خب مگه میشه صحبت از بهترین ها باشه و نامی از اپل برده نشه؟
    هرچند به خاطر شیطنت اخیرش خیلی از اپل شاکیم!

  3. سامسونت

    آره واقعا پذیرفتنش سخته برای بعضی ها

  4. حسین بازدید

    کی گفته iPhone 10 بهترین گجت امسال هست
    iPhone 10 بی ایراد نیست که رتبه اول رو بهش دادید
    بعدش هم فکر کنم خیلی دارید به اپل بها میدید

  5. محمد رضا

    اپل،اپل،اپل
    این خلاصه ی مقالتون بود

  6. آرش چرمدوزی

    اپل عالیه، اونایی هم که اومدن اینجا از اپل بد گفتن کافیه ۲ ماه اپل استفاده کنن بعد گوشی اندرویدی دست بگیرن او موقع میفهمن چی به چیه ! من طرفداریشو نمیکنم شرکت بابام هم نیست
    در آخر فقط اینو میتونم بگم که یه چیزی بیخودی معروف نمیشه

  7. Alireza

    چرا ایکسپریا تاچ سونی نیس؟

  8. علی

    مقاله ای که در اون خیلی از اپل تعریف شده!
    مشخصه!
    یوسف اسفندیاری:))

  9. javad .ss

    خب میزاشتین بهترین گجت های اپل ۲۰۱۷ مارو هم علاف نمی کردین

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه