بهترین گوشی‌های MWC 2016 به انتخاب PhoneArena

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

سال ۲۰۱۶ هم مهم‌ترین رویداد جهانی در حوزه‌ی موبایل را از سر گذراند و حالا وقت داوری‌های سر فرصت و سپس بازخورد کاربران رسیده. مثل هرسال در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۶ (MWC) شاهد نمایش نوآوری‌های متنوع از گوشی‌های هوشمند گرفته تا ربات‌های سخنگو و هدست‌های واقعیت مجازی و… بودیم.

سایت PhoneArena به‌عنوان یک شاهد عینی در این کنفرانس پس از پوشش اخبار روزهای MWC حالا دست به یک داوری زده و بهترین گوشی‌های هوشمند امسال را از دید کارشناسانش معرفی کرده است.

با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا رتبه‌بندی این سایت معتبر را ببینید و دلایل انتخاب آن‌ها را بخوانید.

بهترین گوشی هوشمند: سامسونگ Galaxy S7 و S7 Edge

پرچم‌داران سابق سامسونگ یعنی گلکسی S6 و S6 Edge به‌قدر کافی خوب و کامل بودند؛ آن‌قدر که نیازی نبود سامسونگ چیز فوق‌العاده و شگفت‌انگیزی را رو کند تا پرچم‌داران جدیدش از رقبا پیش بیفتند. تنها کافی بود دستی به سر و روی این گوشی‌ها و همتایان‌شان بکشد تا کمی فراتر از آن‌چه بودند رفته و دوباره برای رقابت حاضر شوند. سامسونگ دقیقا همین کار را کرد.

در یک نگاه کلی Galaxy S7 و S7 Edge کم‌وبیش شبیه به مدل‌های سال گذشته‌ی سامسونگ است. اما کمی که پیش برویم می‌بینیم سامسونگ چه تغییرات قابل‌توجه و کاربردی‌ای را به فرمول خود افزوده.

در یک نگاه کلی Galaxy S7 و S7 Edge کم‌وبیش شبیه به مدل‌های سال گذشته‌ی سامسونگ است. اما کمی که پیش برویم می‌بینیم سامسونگ چه تغییرات قابل‌توجه و کاربردی‌ای را به فرمول خود افزوده: دوربین‌های بهتر، پردازنده‌های سریع‌تر، ضد آب و گردوخاک بودن و حافظه‌ی قابل‌افزایش. همه‌ی این‌ها در یک بدنه‌ی صاف و خوش‌فرم جا گرفته‌اند. مطمئنا این گوشی‌ها کمی ضخیم‌تر و سنگین‌تر از همتایان پیشین خود هستند اما این موضوع با وجود باتری‌های بزرگ‌تر و دوربین‌ها واقعا به چشم نمی‌آید. درضمن قابلیت‌های جدید Always On Display این گوشی‌ها در نوع خود عالی ظاهر شده‌اند.

به‌خاطر همه‌ی این امتیازها، PhoneArena رتبه‌ی اول گوشی‌های هوشمند MWC 2016 را به گوشی‌های Galaxy S7 و S7 Edge سامسونگ داده است. برای نقد و بررسی دقیق‌تر باید منتظر باشیم ۲۱ اسفند از راه برسد و سامسونگ این دو گوشی را عرضه کند.

Samsung Galaxy S7 - Samsung Galaxy S7 Edge

Samsung Galaxy S7 – Samsung Galaxy S7 Edge

رتبه‌ی دوم: LG G5

کمتر گوشی‌ هوشمندی توانسته مثل G5 در تاریخ MWC توجه‌ها را به خود جلب کند. عده‌ی زیادی کنجکاو بودند که طراحی غیرمتداول و ماژولار این گوشی را در عمل ببینند و کار با دوربین دوم واید و ۱۳۵ درجه‌ای آن را تجربه کنند. در حقیقت هم طراحی نوآورانه‌ و ماژولار ال‌جی می‌تواند امتیاز بزرگی باشد. ماژول‌ها و لوازم جانبی LG G5 شامل Camera Grip و تقویت‌کننده‌ی صدای ساخت شرکت B&O، به قدر کافی خوب هستند و وقتی برجسته‌تر می‌شوند که داشتن‌شان همگام با حفظ ویژگی‌هایی چون باتری قابل‌تعویض و افزایش میزان حافظه باشد.

تجربه‌ی شاهدان عینی سایت PhoneArena تایید می‌کند که دوربین واید G5 هنگام عکاسی در محیط‌های تنگ و بسته یا مثلا وقت عکاسی از بناهای عظیم معماری بسیار عالی است. این در حالی‌ست که وقتی به لنز واید نیاز نداشته باشیم، دوربین اصلی با همان کیفیت بالا در دسترس ماست.

LG G5

LG G5

رتبه‌ی سوم: Sony Xperia X Performance

یک سورپرایز بزرگ برای هر کسی در هر شرایطی هیجان‌انگیز است. سورپرایز بزرگ سونی در MWC 2016 معرفی سری جدید X برای گوشی‌های هوشمندش بود؛ آن هم در حالی که همه چشم‌به‌راه Xperia Z6 بودند. سونی اعلام کرد برای همیشه با سری Z خداحافظی کرده و از این پس با گوشی‌های سری X به میدان می‌آید. تا امروز بهترین گوشی در این سری بدون‌شک Sony Xperia X Performance است که به نظر PhoneArena همه‌ی ویژگی‌های یک گوشی هوشمند عالی را دارد.

سورپرایز بزرگ سونی در MWC 2016 معرفی سری جدید X برای گوشی‌های هوشمندش بود؛ آن هم در حالی که همه چشم‌به‌راه Xperia Z6 بودند.

یکی از امتیازات برجسته‌ی این گوشی استفاده از تراشه‌ی Snapdragon 820 است. سپس باید به دوربین ۲۳ مگاپیکسلی اشاره کرد که جدیدترین (و احتمالا سریع‌ترین)‌ فناوری اتوفوکوس سونی را دارد. همه‌ی این‌ها در کنار صفحه‌نمایش ۵ ‌اینچی،‌ دوربین جلوی ۱۳ مگاپیکسلی و شیار کارت حافظه در یک بدنه‌ی تمام‌فلزی و خوش‌فرم جا گرفته‌اند که حال‌وهوای همیشگی گوشی‌های سونی در طراحی آن وجود دارد.

Sony Xperia X Performance می‌تواند یک دستگاه عالی و کامل باشد که تجربه‌ی ناب استفاده از گوشی‌ هوشمند بدون داشتن ابزارهای پرزرق‌وبرق‌ گوشی‌های رقیب را به کاربر پیشنهاد می‌کند. این حقیقت در چند ماه آینده وقتی  Xperia X Performance به بازار عرضه می‌شود، خودش را نشان می‌دهد.

Sony Xperia X Performance

Sony Xperia X Performance

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۴ دیدگاه
  1. محمد

    فقط ال جی جی۵ اوکی؟؟؟

  2. Alirezaky

    اگرقیمت روهم درنظرمیگرفتین حتماجی۵رتبه اول بود.واقعا این گوشی بی نقصی هست.درباره برند های چینی هم بگم که تاوقتی برندی مثل الجی هست چرا هواوی وشیائومی؟ هرارزونی یه دلیلی داره.مثلا پی۹رو که بااس۷مقایسه میکنید مگید خیلی ارزونتره درحالی که پردازنده گرافیکی اس۷ دوازده تا هست وپی۹چهارتا.وتازه این گوشی ها بعداز۳سال استفاده نیمه سنگین افت میکنه.باتشکر

    1. س

      سلام ببخشید چربطی به قیمت داشت بعدم قیمت اس۷بالاتر از جی۵ هست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه