بهینه‌سازی اپلیکیشن فیس‌بوک برای اینترنت‌ کم‌سرعت

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فیس‌بوک

فیس‌بوک در تلاش برای بارگذاری سریع‌تر فید اخبار در اینترنت کم‌سرعت، کارمندان‌اش را به استفاده از شبکه‌ی ارتباطی ۲G تشویق می‌کند.

“من احساس کردم، اوه خدای من! صبرم واقعا تمام شده بود، احساس می‌کردم قطعات دستگاه خراب شده بودند.”

فیس‌بوک برنامه‌ی جدیدی تحت عنوان «۲G سه‌شنبه» ۲G Tuesday آماده کرده که در آن به کارمندان‌اش فرصتی می‌دهد که مشقات اینترنت کم‌سرعت کشورهای در حال توسعه را تجربه کنند تا اهالی «سیلیکون ولی» (Silicon Valley) درک بهتری از تجربه‌ی کاربران این نقاط جهان داشته باشند.

تفاوت سرعت اینترنت احتمالا برای بسیاری از افراد ناخوشایند و آزاردهنده خواهد بود. «تام الیسون» (Tom Alison)، سرپرست تیم مهندسی، اولین باری که در یک گوشی با اینترنت ۲G فیس‌بوک را باز کرد، به خاطر می‌آورد. او به Business Insider در این باره گفت: “من احساس کردم، اوه خدای من! صبرم واقعا تمام شده بود، احساس می‌کردم قطعات دستگاه خراب شده بودند.”

سه‌شنبه

گرچه اکثر افراد در آمریکا روی گوشی‌هایشان از اینترنت ۳G یا ۴G بهره‌مند هستند، اما میلیون‌ها نفر در نقاط مختلف جهان برای اولین بار با ۲G آنلاین می‌شوند. در این نوع کانکشن دو دقیقه طول می‌کشد که یک صفحه بارگذاری شود. به همین دلیل الیسون و اعضای تیم‌اش وقت زیادی را صرف بهینه‌سازی فیس‌بوک برای شبکه‌های بسیار کم‌سرعت کرده‌اند. در همین راستا به طور مرتب از گوشی‌هایی استفاده می‌کنند که ۲G را شبیه‌سازی می‌کنند و همچنین به کشورهایی مثل هند و کنیا سفر می‌کنند تا درک بهتری از این موضوع داشته باشند.

اما از آنجا که همه‌ی کارمندان نمی‌توانند به سفرهای بین‌المللی بروند، فیس‌بوک فراخوان ۲G Tuesdays را معرفی کرده است. وقتی که یک کارمند روز سه‌شنبه به برنامه‌ی فیس‌بوک وارد می‌شود، در قسمت بالای فید اخبار از آنها خواسته می‌شود که به مدت یک ساعت، اینترنت کم‌سرعت را امتحان کنند.

منبع: Business Insider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه