اندروید ۷٫۰ نوقا برای کدام گوشی‌ها عرضه می‌شود؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

اندروید ۷٫۰ یا نوقا نسخه‌ی جدید و جذاب‌تر سیستم‌ عامل اندروید است که به‌تازگی گوگل آن را عرضه کرده است. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا از برنامه‌ی شرکت‌های مختلف برای ارایه‌ی این آپدیت آگاه شوید. شاید گوشی شما هم از این به‌روزرسانی بهره‌مند باشد.

اگر از آن دست افرادی باشید که بروز بودن سیستم‌ عامل گوشی برای‌تان اهمیت داشته باشد احتمالا توصیه‌های دوستان‌تان به شما، خرید گوشی‌هایی‌ست که توسط گوگل عرضه می‌شود. آپدیت‌های سیستم‌‌های عامل‌ زودتر از سایر شرکت‌ها برای گوشی‌های گوگل عرضه می‌شود و این پشتیبانی تا مدت‌ها برقرار است.

در ادامه لیستی از گوشی‌هایی را که آپدیت اندروید ۷٫۰ دریافت می‌کنند مشاهده کنید تا بدانید گوشی شما یا گوشی‌ای که قصد خریدش را دارید از این آپدیت مهم بهره می‌برد یا خیر.

نکسوس

این لیست با گوشی‌های نکسوس که به سفارش گوگل عرضه می‌شوند، آغاز می‌شود. آپدیت‌های OTA برای گوشی‌های نکسوس، پیش از محصولات سایر شرکت‌ها برای صاحبان این مدل‌ها ارسال می‌شوند. عرضه‌ی به‌روزرسانی اندروید نوقا برای گوشی‌های نکسوس از ماه آگوست آغاز شد. نکته‌ی مهمی که باید بدانید، گزارش ایراداتی از سوی برخی دارندگان نکسوس ۶P و نکسوس ۵X پس از به‌روزرسانی به اندروید ۷٫۰ بوده است.

طی این مدت نوقا هنوز هم در حال بهبود و بهینه‌سازی برای ابزارهای مختلف است و در کنار رفع اشکالات و ایرادات، امکانات متنوعی را به سیستم‌عامل اندروید اضافه کرده است. آپدیت اندروید ۷٫۰ برای Pixel C ،Nexus Player ،Nexus 6 ،Nexus 9 ، Nexus 5x ،Nexus 6P و General Mobile 4G (یا Android One) از این بروزرسانی بهره می‌برند.

سامسونگ

پیش از اینکه سامسونگ اقدام به عرضه‌ی جهانی گلکسی نوت ۷ کند، اعلام کرد که این فبلت با اندروید ۷٫۰ به بازار عرضه خواهد شد. اکنون که گلکسی نوت ۷ از رده خارج شده لیست نهایی ابزارهای سامسونگ، Galaxy S6 edge ،Galaxy S6 ،Galaxy Note 5 ،Galaxy S7 edge ،Galaxy S7 و +Galaxy S6 edge این لیست را تشکیل می‌دهند.

البته سامسونگ در قیاس با رقیبی مثل ال‌جی همیشه یک قدم در عرضه‌ی جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید برای ابزارهای رده‌بالایش عقب بوده است. در حال حاضر اندروید ۶٫۰٫۱ به تازگی در آمریکا و برای بعضی اپراتورها برای گوشی‌های Galaxy Note 4 عرضه شده است. به‌علاوه، احتمالا آپدیت دیگری برای Galaxy S5 که حدود دو سال و نیم از زمان عرضه‌ی آن می‌گذرد ارایه نمی‌شود.

ال‌جی

ال‌جی قول عرضه‌ی V20 با اندروید ۷٫۰ را داده است.  اما طرفداران گوشی‌های ال‌جی احتمالا توقع دارند که G5 نیز طعم نوقا را بچشد. این گوشی از ماه آگوست در لیست مدل‌هایی است که قرار است احتمالا در ماه نوامبر آپدیت نوقا را دریافت کند.

به علاوه، نوقا احتمالا بین پنج تا شش ماه آینده برای V10 هم عرضه خواهد شد. اما نکته جالب، عرضه اندروید ۷٫۰ برای گوشی دو ساله‌ی G3 است که احتمالا به زودی شاهد آن خواهیم بود.

نهایتا باید انتظار داشت G3 ،G5 ،V10 ،V20 و G4 اندروید ۷٫۰ را طی ماه‌های آینده دریافت کنند.

سونی

طبق یک نقشه‌ی راه که در ماه سپتامبر از سونی درز کرد، به نظر می‌رسد لیست مشخصی به همراه زمان عرضه‌ی نوقا در اختیار داریم. هر چند که صحت لیست مربوطه هنوز کاملا تایید نشده اما وضعیت مدل‌ها و زمان عرضه نوقا برای هر یک به شرح زیر است:

Xperia X Performance – اکتبر
Xperia XZ – اکتبر
Xperia X – نوامبر
Xperia X Compact – نوامبر
Xperia Z5 Premium ،Xperia Z5 و Xperia Z5 Compact
+Xperia Z3 – دسامبر
Xperia Z4 Tablet – دسامبر
Xperia XA – اوایل ۲۰۱۷
Xperia Ultra – اوایل ۲۰۱۷

موتورولا

به نظر می‌رسد لیست گوشی‌های موتورولا که آپدیت نوقا را دریافت می‌کنند بزرگ‌تر از لیست سایر شرکت‌هاست. با این وجود، برخلاف تصور برخی از مدل‌ها (مثل MotoG 2015 و MotoE3 Power 2016) که مدت زیادی از عرضه‌ی آن‌ها به بازار نمی‌گذرد، خارج از این لیست هستند و این بروزرسانی‌ها را دریافت نمی‌کنند.

اما در لیست زیر برخی مدل‌ها ممکن است به جای عرضه‌ی اندروید ۷٫۰ به طور مستقیم نسخه‌ی ۷٫۱ را دریافت کنند؛ هرچند که این مساله هنوز به‌صورت قطعی تایید نشده است. لیست موتورولا به شرح زیر است:

Moto G (نسل چهار)
Moto G Plus (نسل چهار)
Moto G Play (نسل چهار)
Moto X Pure Edition (نسل سه)
Moto X Style
Moto X Play
Moto X Force
Moto Z
Moto Z Droid
Moto Z Force Droid
Moto Z Play
Moto Z Play Droid
Droid Maxx 2
Droid Turbo 2

هواوی

هواوی احتمالا طبق روال سال گذشته که مارشملو را برای موبایل‌هایش ارایه کرد، Mate 8 را به همراه اندروید ۶٫۰ عرضه کرد. پیش‌بینی می‌شود در سال جاری هم وضعیت مشابهی را برای Mate 9 ببینیم. در عین حال نسخه پیش‌نمایشی از اندروید نوقا برای P9 نیز ارایه شد، اما روند ارایه آپدیت نهایی برای این مدل به طرز مشکوکی متوقف شد و در این رابطه خبر موثقی موجود نیست. در مورد سری Honor هم اطلاعات دقیقی در رابطه با ارایه آپدیت یا عرضه مدلی تازه با اندروید ۷٫۰ در دست نیست. با این حساب احتمالا تنها Mate 9 قرار است در ماه نوامبر ۲۰۱۶ با اندروید ۷٫۰ عرضه شود.

اچ‌تی‌سی

به نظر می‌رسد گوشی میان‌رده‌ی جدید اچ‌تی‌سی یعنی HTC Bolt با اندروید ۷٫۰ به بازار عرضه می‌شود. اما در ادامه، لیست زیر مدل‌هایی را شامل می‌شود که این آپدیت را دریافت می‌کنند:

HTC 10
HTC One M9
HTC One A9

وان‌پلاس

تیم وان‌پلاس به‌شدت مشغول کار برای ارایه‌ی اندروید ۷٫۰ روی OnePlus 3 است. با این حال خبری از یک زمان‌بندی دقیق برای ارایه‌ی آپدیت یادشده روی این گوشی اعلام نشده است.

پرچم‌دار ۲۰۱۶ آن‌ها احتمالا در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ آپدیت مربوط به نوقا را دریافت خواهد کرد و پرچم‌دار قبلی یعنی OnePlus 2 با چند ماه تاخیر از این بروزرسانی برخوردار خواهد شد.

 

TechTimes ،Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۶ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    بعد از گوشی های نکسوس سریعترین آپدیت و سونی رو گوشی هاش انجام میده و پشتیبانی عالی از پرچمداراش همیشه تو دستور کارشه

  2. Avatar امیر

    من که نکسوس ۶p دارم و بعد دریافت اند۷ کلی مشکل ایجاد شده
    -فورس کلوز های متعدد. حتی برا بعضی برنامه ها که شاید سه چهار ماهه استفاده نکردم ازشون!!!
    -تیک زدن موقع کار با کیبورد
    -بعضی تیک های رو اعصاب دیگه

    امیدوارم گوگل هر چه سریعتر بازم یه آپدیت دیگه بده

  3. Avatar پدرام

    یعنی htc برای m9 plus اندروید ۷ نمیزاره

    1. Avatar سید محمد

      منظور همه سری های m9 هست.از جمله m9 پلاس

  4. Avatar حسین محمدی

    آنر واقعا مزخرف
    ده ماهه اندروید۶ واسه Honor7 نسخه آزمایشیه. لعنت به هواوی.موقع خریدش دو ماه عرضه مارشمالو گذشته بود

  5. Avatar محمدرضا

    LG G3 به خاطر اینکه پردازنده گرافیکی Adreno 330 از vulkan api پشتیبانی نمیکنه به اندروید ۷ آپدیت نخواهد شد، درست مثل Galaxy S5، HTC M8 و Xperia Z3

    1. Avatar مسعود

      گوشی LG G3 با اندروید ۷ بر روی بنچمارمک GeekBnech تست شده و نتایج اون روی سایت های رسمی موجوده

  6. Avatar hamed1992

    عرضه اندروید ۷٫۰ برای گوشی دو ساله‌ی G3 است!!!
    واسه اندروید ۶ هنوز آپدیت از طریق آپلود سنتر خود ال جی نیومده!!
    اگر کسی آپدیت کرده راهنمایی کنه

    1. Avatar مسعود

      شما میتونید با نصب آپدیت سنتر LG بر روی لپتاپ یا PC گوشی رو به اندورید ۶ آپدیت کنید، صد البته که آپدیت رسمی LG می باشد ولی برای رام خاورمیانه بر روی آپدیت سنتر خود گوشی بارگذاری نشده است.

  7. Avatar Ahmad

    در بین این سرکت ها سانسونگ آپدیت دادنش افتضاحه

  8. Avatar شهریار

    وااای خیلی خوبه که برای LG G3 میاد . این است ال جی . گوشی های دو سال قبلم واسشون آپدیت میزنه . یکسری شرکتا یاد بگیرن

    1. Avatar پیقو

      گوشی ال جی ۳ ما که اپدیت نمیشه و گوبا دوستمان درست میگویند

  9. Avatar آريا

    لیست موتورولا و سونی رو نگاه…
    من بعید میدونم این خبر درست باشه
    مگه میشه HTC که خودش اولین سازنده گوشی های اندروید بوده و این همه ارتباطش با گوگل خوبه فقط این سه سری رو اپدیدت اندروید بده و از بقیه برند ها اینطوری عقب بمونه

    One X9
    M9 plus
    M8
    One E9
    One SE
    Desire 10
    Butterfly 3

    اینا ناسلامتی گوشی های رده بالای HTC ان
    واسه چی اینا توی لیست نیستن ؟

    1. Avatar امید

      الان برا من ک htc m9 plus ک بعد از. M9 اومده با این سخت افزار قدرتمند و جزو گوشیهای رده بالاس مگه میشه نیاد اپدیت براش من ک میگم این خبر درست نی.

  10. Avatar مصطفی

    G3 و S5 با هم اومدن ولی اندروید ۷ فقط برای G3 می یاد که البته قابل پیش بینی بود

  11. Avatar امیرعباس

    سلام کسی راهی برای اینکه اندروید خانم مثل ۶ رو دانلود کنم و رو گوشیم بریزم رو بلده؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه