بوئینگ هم قربانی باج‌افزار WannaCry شد

۹ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بوئینگ

یکی از تاسیسات شرکت بوئینگ در کشور آمریکا  مورد حمله باج‌افزار WannaCry قرار گرفت. براساس اطلاعات منتشر شده نزدیک به ۷۷۷ دستگاه خودکار که قطعات هواپیما را درست می‌کردند با این حمله غیر فعال شدند. یکی از مدیران این شرکت به این موضوع اشاره کرده که بوئینگ احتمال می‌دهد که این باج افزار به قطعات و هواپیما‌هایی که برای آزمایش آماده شده‌اند که سرایت کرده باشد. اگر این اتفاق رخ بدهد، باج افزار WannaCry می‌تواند به صورت نرم‌افزاری به تمام هواپیما‌های این شرکت در سرتاسر دنیا دست پیدا کند.

چرا حملات باج‌افزارها رو به افزایش است؟

باج‌افزار WannaCry به شکل خاص کامپیوترهایی که با ویندوز XP و ویندوز ۷ کار می‌کردند را مورد هدف قرار می‌داد و آن‌ها را از کار می‌انداخت. پس از این کار از کاربران در خواست می‌کرد که برای به پست گرفتن کامپیوتر خودشان باید مبلغی را پرداخت کنند.

این باج افزار چند ماه پیش به برخی بیمارستان‌های کشور انگلیس آسیب وارد کرد و حتی شرکت هوندا را هم از کار انداخت. این باج‌افزار در مدت زمان بسیار کمی به بیش از ۱۵۰ کشور دنیا سرایت کرد.

البته مایکروسافت در آن زمان به‌روزرسانی برای ویندوز XP و ویندوز ۷  منتشر کرد و کاربران در خواست که حتما این به‌روزرسان را روی کامپیوترهای خودشان نصب کنند.

منبع: theverge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه