شما بگویید؛ پژو ۲۰۷i یا رنو ساندرو؟

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

در شما بگویید این هفته، قصد داریم که دو خودرو پژو ۲۰۷i و رنو ساندرو را زیر ذره‌بین قرار دهیم. در نظر داشته باشیم که ساندرو استپ‌وی، نسخه کراس‌اور ساندرو است که موضوع بررسی شما بگویید این هفته‌ ما نیست. در انتهای این مطلب دوست داریم که نظر شما را درباره‌ی این دو خودرو بدانیم.

قدمت

بهتر است بگوییم پژو ۲۰۶ پلاس. خودرویی که در بازار ایران به عنوان پژو ۲۰۷i فروش می‌رود، در حقیقت مدل ۲۰۶ پلاس پژو است. این دو خودرو در بخشی از طراحی به‌ خصوص نمای عقب با هم تفاوت دارند. به دلیل استقبال خوبی که از مدل ۲۰۶ شد، پژو نمونه فیس‌لیفت این خودرو را تحت عنوان ۲۰۶ پلاس در سال ۲۰۰۹ به بازار اروپا عرضه کرد. این خودرو در سه کلاس ۳ و ۵ در هاچ‌بک به بازار عرضه شد. این خودرو که عموما با نام ۲۰۷i در ایران شناخته می‌شود، در کلاس سدان توسط ایران‌خودرو طراحی و معرفی شد. ایران‌خودرو درحال حاضر، مدل جدید ۲۰۷i را به بازار عرضه می‌کند که امکانات بیشتری نسبت به مدل قدیمی آن دارد. اگرچه این اتومبیل در بازار جهانی در سال ۲۰۱۳ متوقف شد؛ اما هنوز توسط ایران‌خودرو به‌فروش می‌رود.

نمای خارجی پژو ۲۰۶ پلاس

ساندرو اولین بار در سال ۲۰۰۷ معرفی شد. این خودرو در بعضی کشورها تحت برند داچیا و در کشوری مثل ایران، تحت برند رنو به فروش می‌رود. این خودرو تنها در کلاس ۵ در هاچ‌بک طراحی و عرضه شده است. تا امروز دو نسل از ساندرو معرفی شده است؛ نسل اول ساندرو بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ تولید شد و تولید نسل دوم آن از سال ۲۰۱۲ آغاز و تا امروز ادامه دارد. با این حال، نسل اول این خودرو در بازار ایران به فروش می‌رود.

نمای خارجی نسل اول رنو ساندرو

طراحی خارجی

از همین ابتدا، کلام آخر را می‌گوییم؛ زیبایی موضوعی سلیقه‌ای است. با این حال می‌خواهیم نگاهی منطقی به زبان طراحی این دو سوپرمینی یا همان هاچ‌بک‌های شهری داشته باشیم. پژو ۲۰۷i ، به لطف عناصر طراحی مثل چراغ‌های کشیده مثلثی و برآمدگی نوک دماغه کاپوت و خطوط منحنی و سیال روی بدنه، طراحی پست‌مدرنی دارد. این در حالی است که طراحی رنو ساندرو نسبت به ۲۰۷i ، شارپ و جعبه‌ای قلمداد می‌شود. این خودرو تا حد زیادی از سبک طراحی کلاسیک پیروی کرده؛ خودرویی با بهره‌مندی از المان‌های ساده که هیجان زیادی را به بیننده منتقل نمی‌کند.
زبان طراحی پژو ۲۰۷i نسبت به رنو ساندرو به‌روزتر ارزیابی می‌شود، با این حال، هر دو خودرو طراحی قدیمی دارند و انتخاب ظاهر این دو خودرو به سلیقه مخاطب مربوط می‌شود.

طراحی داخلی

باز هم هر دو خودرو طراحی قدیمی دارند. با این وجود، پژو ۲۰۷i با داشتن کابینی که پنل داشبورد، صفحه کیلومتر و کنسول میانی متفاوت‌تری نسبت به ساندرو دارد، کمی امروزی‌تر جلوه می‌کند.

نمای داخلی پژو ۲۰۷i جدید

بر خلاف ۲۰۷i ، ساندرو طراحی کاملا خشک و بی‌روحی دارد. کابین ساندرو طراحی ساده‌ای دارد و همین موضوع باعث گرفته شدن جذابیت طراحی داخلی آن می‌شود. به همین دلیل راننده و سرنشینان احتمالا نمی‌توانند سواری لذت‌بخشی را در طول سفر و رانندگی تجربه کنند.

نمای داخلی رنو ساندرو

تجهیزات و امکانات

هنگامی که به کاتالوگ رسمی محصول ۲۰۷i ایران‌خودرو نگاه می‌کنیم، امکاناتی مثل سیستم تهویه خودکار، کیسه‌های هوای راننده و سرنشین جلو ، سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، سیستم رهیاب، ایمبولایزر، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، کیسه‌های هوای راننده و سرنشین جلو، سنسور و دوربین دنده عقب به چشم می‌خورد.

حالا نوبت به ساندرو می‌رسد؛ بر اساس کاتالوگ رسمی پارس‌خودرو، این هاچ‌بک فرانسوی از امکاناتی مثل سیستم تهویه مطبوع دستی ، کیسه‌هوای راننده و سرنشین جلو، کامپیوتر سفری، چراغ مه‌شکن جلو و ایمبولایزر بهره‌ می‌برد. امکانات و تجهیزات پژو ۲۰۷i بیشتر از رنو ساندرو است.

مشخصات فنی

هر دو خودرو در دو نوع دنده دستی و خودکار عرضه می‌شوند. پژو ۲۰۷i به پیشرانه TU5 مجهز شده، پیشرانه‌ی ۴ سیلندری که با حجم دقیق ۱۵۸۷ سی‌سی می‌تواند حداکثر توان ۱۰۵ اسب‌بخاری و گشتاور ۱۴۲ نیوتون‌متری را تولید کند. در مقابل ۲۰۷i ، ساندرو از پیشرانه ۴ سیلندر با حجم ۱۵۹۸ سی‌سی و حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتون‌متر بهره می‌برد. هر دو توان و گشتاور نزدیک به هم دارند.

قیمت

قیمت ساندرو دنده دستی در بازار، حدود ۴۷ میلیون تومان و مدل دنده اتوماتیک آن، ۵۴ میلیون تومان است. پژو ۲۰۷i دستی در بازار حدود ۴۵ و مدل خودکار آن تا قیمت ۵۷ میلیون تومان معامله می‌شود.
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۴ دیدگاه
  1. بهلول

    ما در ایران در قالب انتخاب هائی که داریم باید حرف بزنیم. خوشبختانه هر دوی این خودرو ها چهار ستاره از اداره استاندارد گرفته اند و با کمی اغماض می توانیم بگوئیم نسبت به خودروهای دیگر در این بازه قیمتی بهترین انتخاب هستند. من الان دو سالی است که ساندرو اتومات دارم. هیچ مشکلی نداشته و خودروی بی درد سری است. برای همسرم یک ۲۰۷ دنده ای ثبت نام کرده ام. یا علی

  2. علی

    اگه میخواین انتخاب درست داشته باشید تا آخر بخونین سلام آقایون لطفا بخاطر این اهن پاره های به هم بی احترامی نکنید ارزش نداره . از روی تعصب هم نظر ندید نتنها اینجا بلکه همه جا .در ابتدا بگم که توی ایران هیچ ماشینی (نه تنها ماشین بلکه همه چیز )در قیمت واقعی خود بفروش نمی ره پس با قیمت این ماشینا کار ندارم اولاً ۲۰۷ که توی ایران هست ۲۰۷ نیست ۲۰۶ پلاس هست و همون ۲۰۶ هست که بقول دوستان فقط چراقاش و چند تا چیز ظاهری تغییر کرده و اما ساندرو اینم که یه ماشین قدیمی که تازه اومده تو ایران و بدی های خودشو داره ولی ازنظر کیفیت تا حدودی بهتره درسته اپشن نداره ولی ماشین کم استهلاکیه اگه قبول ندارین برین تعمیرگاه ها روببینید چندتا ۲۰۶ و ۲۰۷ هست چندتا ساندرو و ال نود بعد تصمیم بگیرید که قیافه و اپشن براتون مهمه یا استهلاک و عمر بیشتر و سهولت ما ایرانیان هم همیشه عاشق قیافه بودیم پس اکثرا مخصوصا اونایی که اطلاعات کمتری دارند ۲۰۷ (۲۰۶+)رو انتخاب میکنند ولی برید ماشین های روز اروپا بویژه ماشین های اقتصادی که داچیا یا رنو یا … تولید میکنند را ببینید که بیشتر به ۲۰۷ شبیه هستن یا ساندرو اینم بگم که سلیقه ی همه با هم یکسان نیست پس به سلایق هم احترام بگذاریم .

  3. رضا

    هر دو خودروهای خوبی هستند از نظر موتور و گیربکس و فضای سرنشین ساندرو اندکی بهتره ولی از نظر زیبایی بیرونی و درونی و آپشن ها( کروز کنترول ترمز دیسکی هر چهار چرخ سیستم نوویگیشن مولتی مدیا و دوربین عقب و کولر اتومات و دکمه های روی فرمان و فراوانی قطعات و هزینه نگهداری و…)قطعا ۲۰۷ گزینه مناسب تریه…..از لحاظ ایمنی در تصادفات تقریبا هر دو در یک سطح هستند و چنگی به دل نمی زنن….

  4. محمد

    با سلام
    ظاهر خودروخیلی مهمه شما شکل تیبا رو ببینید هرکاریش کنی تیبا هست خودرو ال ۹۰ ببینید هرکاریش کنی ال ۹۰ برای نسل جوانی که به دنبال اسپورت کردن و زیبایی هستنداصلا خودرو های با طراحی ساده به درد نمیخوره
    مخصوصا که بخوای بسازیش نشه …ولی ۲۰۷ یه شکل اسپورت داره و که هر وقت ماشینتو میبینی یه حس خوب داری و این از ظاهر که خیلی مهمه
    از باطن در حد قیمتش خوبه و در بین پژوها کسی که میخواد۴۰۵ . سمند . ال نود . پارس . ۲۰۷ حداقل یه ظاهرجدیدو انتخاب کنه نه ماشین با ظاهر هزار سال پیش
    توی ایران باطن خودرو ها توی رنج این قیمت تو مایه همه پس به دنبال ظاهر زیبا بگردین که حاشو ببرین
    پس یادتون نره دل و روده همه این پژو ها تو مایه همه و یا بهم خورونده شده پس دنبال فنی خودو نباشین
    میتونیداز نمایندگی های ایران خودرو بپرسید.

  5. شهرام

    پژو۲۰۷i :
    – ظاهر زیبایی داره(داخلی و خارجی)
    -موتور TU5هم با وجودی که بیشتر قطعاتش ایرانی هست ولی نسباتاً در این رنج قیمت خوب هست
    – تجهیزات راضی کننده ای داره
    رنو ساندرو:
    – طراحی قدیمی و خسته کننده(داخلی و خارجی)
    – طراحی شده در کشور رومانی با دیدگاه های شرق اروپا(یک خودرو مناسب و ارزان قیمت برای قشر کارگر)در شرکت داچیای رومانی که به دلیل ورشکستگی رنو حدود ۷۰درصد سهامش رو خریده
    – موتور خوبی داره ولی کلاً این حجم موتور برای گیربکس اتوماتیک مناسب نیست چه در ۲۰۷ و چه در ساندرو و باعث کاهش قابلیت های حرکتی میشود

  6. علی

    ساندرو داچیا طراحی خارجی زشتی داره طراحی داخلیش که فوق العاده افسرده کننده است کلیدهای زمخت و بزرگ و مواد کهنه بکار رفته که حال آدم رو بد میکنه. از همه بدتر دسته دنده مسخرشه که مثل اسباب بازی میمونه. از اونجایی که مواد کهنه در ساخت داخلش استفاده شده زود به جیرجیر میفته. تمام ساندرو دارها از جیرجیر داخل کابین گله دارند. گیربکسش که کمی خنگه و بعلت ناهماهنگی با موتور همش دنده مرده حرکت میکنه و باید بهش دایم گاز بدی. موتورش هم که همون ال نوده و هیچ ارتقایی پیدا نکرده. صدای موتور با کوچکترین گازی داخل کابین میاد و آزار دهنده است. ارگونومی بسیاز ضعیف خودرو مخثوصا صندلی های خشک و بی کیفیت که باعث خستگی راننده میشه. به قول یکی از دوستان صندلی اش مثل نیمکت پارک خشکه. همه اینها محصول داچیا رومانی است .

    1. خودرو شناس

      کاملا با نظرت مخالفم ۲۰۷ فقط یه مشت اپشن چینیه و یه موتور خیلی اشغال
      اما ساندرو گیربکس و موتور عالی داره اصلا هم کابینش جیر جیر نمیکنه شایعه سازی نکن صندلی هاش هم خیلی نرمه در ضمن معلومه هیچ اطلاعی از خودرو نداری این ماشین محصول رنو هست چون داچیا یکی از شرکتای زیر مجموعه رنو هست و گیربکس ساندرو هم اصلا خنگ نیست یکی از بهترین گیربکس های داخل ایرانه
      هرکی قیافه میخواد ۲۰۷ هرکی کیفیت میخواد ساندرو
      البته من خودم هم از ۲۰۷ خوشم میاد ولی خب کیفیت نداره

    2. حسین

      من نمی دونم چرا مردم از ۲۰۷ اینقدر طرفداری می کنند،۲۰۷ فقط یه مانیتور داره با یه دی لایت، که برای ساندرو هم میشه با ۳ تومان همین کارو کرد تازه بدون مانیتور هم ساندرو باز سرتره

  7. یوسف

    البته با حدود ۲ میلیون تومان میشه خیلی از آپشن های حذف شده رو به ساندرو اضافه کرد.

  8. مهدي

    ۲۰۷ اتوماتیک جدید هم زیبا تر و هم با کیفیت تر از گذشته می باشد و از لحاظ کیفی هم نسبت به ساندرو برتری داره

  9. سعید

    ۱ کلام ساندرو

  10. امین

    از هر لحاظ ساندرو کیفیت بالاتری داره…با اینکه هر دو به ظاهر مشخصات مشابهی دارند اما ۲۰۷ فقط ظاهر یک خوردروی با کیفیت رو با خودش یدک میکشه ولی در واقع اصلااا به این قیمت نمی ارزه…چون به معنای واقعی بی کیفیته…

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه