شما بگویید: کنسول یا PC؟

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

چند وقت پیش بود که از شما، درباره‌ی اینکه کدام کنسول نسل هشتمی بهتر است پرسیدیم. کل‌کل‌های زیادی در پاسخ به این سوال شنیدیم و بیشتر افراد، به طرفداری از کنسول خودشان پرداخته بودند؛ با این حال، برخی هم آن میان از برتری پلتفرم رایانه‌های شخصی گفته بودند. همین موضوع هم ما را برانگیخت تا کنسول‌بازها را در مقابل PCبازها قرار دهیم.

اگر روی کامپیوتر بازی کنید، امکان دستکاری کردن بازی‌ها هم برای‌تان وجود خواهد داشت.

بیایید قبل از هر چیز، نگاهی کلی به رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها بیندازیم. کنسول‌ها از نظر قیمتی از یک کامپیوتر ارزان‌تر هستند. در حال حاضر اگر بخواهید کامپیوتری بخرید که بازی‌های روز را روان و راحت، آن هم نه با آخرین حد کیفیت، اجرا کند، باید حداقل ۸-۹ میلیون تومان پیاده شوید. از سوی دیگر، کنسول‌ها حدودا یک میلیون تومان برای‌تان هزینه بر می‌دارند. بازی‌ها هم چه روی کنسول‌ها و چه روی کامپیوتر، برای‌تان خرج برمی‌دارند.

در حال حاضر، بازی‌های جدید روی کامپیوتر دیگر کرک نمی‌شوند و باید به فکر تهیه‌ی نسخه‌های اصل بازی‌های کامپیوتر باشید. در نتیجه از نظر قیمتی، بازی‌های PC تفاوت زیادی با کنسول ندارند و برای هر بازی باید همان ۲۰۰ هزار تومان را هزینه کنید.

با این حال، تجربه‌ی بازی کردن روی PC تفاوت‌های زیادی با کنسول دارد. برای مثال، هنوز هم خیلی‌ها عقیده‌ای به بازی کردن اکشن‌های اول شخص روی کنسول ندارند؛ البته کنسول‌ها هم سال‌ها است که به پلتفرم اصلی بازی‌هایی مثل Call of Duty یا Halo تبدیل شده‌اند.

کامپیوترها گرافیک بسیار بالاتری را در مقایسه با کنسول ارایه می‌ًدهند؛ طوری که اگر در حال حاضر بخواهید با وضوح تصویر ۴K بازی کنید، تنها راه‌تان جمع کردن یک سخت‌افزار خوب برای بازی است.

Table_PC_Console

اگر روی کامپیوتر بازی کنید، امکان دستکاری کردن بازی‌ها هم برای‌تان وجود خواهد داشت. البته امکان Mod کردن برخی بازی‌ها مثل فال‌آوت۴ یا اسکایریم روی کنسول هم فراهم شده است، اما این امکان هنوز هم به گستردگی رایانه‌های شخصی نیست. می‌توان بازی‌های کامپیوتر را تمام و کمال دستکاری کرد.

برای آنلاین بازی کردن، کنسول‌ها اصولا پلتفرم بهتری هستند؛ طوری که سرویس‌های آنلاین پلی‌استیشن و ایکس‌باکس، امکانات فراوان زیادی را ارایه می‌دهند و از همه مهم‌تر، حسابی امن هستند.

موضوع نهایی، بازی‌ها هستند. خیلی‌ها به بازی‌های استراتژی علاقه دارند؛ پلتفرم اصلی این بازی‌ها هم رایانه‌های شخصی است. برای مثال، اگر می‌خواهید تمدن، توتال وار یا سیمز بازی کنید، نمی‌توانید به سمت کنسول بروید. از طرفی دیگر هم اگر قصد دارید آنچارتد، هیلو یا گیرز آو وار بازی کنید، نباید روی کامپیوتر دنبال آن‌ها بگردید.

تمام این‌ها را گفتیم تا شما را برای بحث و جدل آماده کنیم. نظر نهایی را قرار است شما بدهید. تا آخر این هفته به شما فرصت می‌دهیم تا به سر و کله‌ی یکدیگر بزنید و از پلتفرم مورد علاقه‌تان دفاع کنید؟ شما بگویید: کنسول بهتر است یا PC؟

کانال تلگرام دیجی کالا مگ
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۱۲ دیدگاه
  1. Avatar بلال علی پور

    بازی های Nintendo Switch ازران است یا نه کدام ازران تر است

  2. Avatar ابوالفضل طامهری

    عزیزانی که میگن کنسول بهتره دیگه همه میخوان بازی انلاین کنن و کنسول توی این مورد خیلی هزینه میبره پس اقلانه نیست

  3. Avatar ابوالفضل طامهری

    یعنی تو ازادی که با یک لپ تاپ ۲۰ تومانی داری با پی اس ۵ نداری

    هزارتا بازی رایگان میتونی بازی کنی مثلا من الان لپ تاپ لنووا ۱۵itl6 i7 دارم با این سی اس گو میرم پی اس میزنم برنامه نویسی کار میکنم فیلم میبینم و هزار کار دیگه اون وقت با پی اس ۵ غیر از بازی هیچ کاری نمیشه کرد هزینه بازی انلاین رختن روی پی اس ۵ ۲ میلیون هست روی پیسی نهایتن پول نتش بشه ۵۰ هزارتومان

  4. Avatar سامیار شکرپور

    خب بابا برای خریدن(یا آنلاین بازی کردن) بیشتر بازیای خفن تو کنسول باید ps plus یا xbox gold خرید که یکسالش یه میلیونه ولی استیم بیشتر بازیاش رایگانه و ده برابر اونا بازی داره گرافیک کنسول و پیسیم که نمیشه مقایسه کرد این دیجیکالا میخواد پی اس و ایکس باکسایی که رو دستش مونده رو بفروشه
    ولی خب با ای قیمتا مردم چاره دیگه ای ندارن

  5. Avatar نا شناس

    سلام به تمامی دوستان به نظر من بهترین گذینه

    یه لبتابه.، من لبتاب مدل

    asus TUF Gaming F17 خریدم مشخصاتش

    Ram 16GB

    ۵۱۲GB ssd+1TB hard

    RTX3050TI 4GB

    core i5 11200H

    مشخصات فوق‌العاده ای داره و همه بازی هارو با

    fps بالای ۱۰۰ اجرا میکنه پیشنهاد میکنم بخرید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه