بیتل، یادگار روز‌های خوش جوانی

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

بیتل یادگار روز‌های خوش جوانی

طراحی و ساخت یک خودروی جدید با رعایت سبک و سیاق قدیمی‌اش، یک چالش بزرگ برای شرکت‌های خودروسازی به‌ حساب می‌آید؛ چراکه خودروی تازه‌ طراحی‌شده، در کنار حفظ سنت پیشین‌اش، باید نمایان‌گر ایده‌ها و فناوری‌های جدید به‌کار رفته هم باشد. عده‌ای از کاربران هنگام خرید خودرو، پیش از هرچیز به طراحی ظاهری توجه می‌کنند و برای عده‌ای دیگر، حفظ اصالت و سنت قدیمی خودرو اولویت دارد. درنتیجه شرکت سازنده با یک چالش بزرگ در طراحی خودروی جدید‌ش مواجه است؛ چراکه با یک طراحی، باید نظر هر دو نوع مخاطب را به خود جلب کند.

‌ ‌ ‌

Beetle_no6

کوچک دوست‌داشتنی

به‌طورکلی، می‌توان گفت که فولکس‌واگن با طراحی و عرضه‌ی بیتل، بار دیگر توانست نظر هردو گروه خریداران، یعنی دوست‌داران طراحی مدرن و علاقه‌مندان به طراحی‌های سنتی را به خود جلب کند.
شرکت خودروسازی «فولکس‌واگن» (Volkswagen)، در سال ۲۰۱۴ میلادی، خودروی «بیتل» (Beetle) را به بازار عرضه کرد. بیتل یک خودروی دو‌در (کوپه)‏هاچ‌بک است که قابلیت حمل چهار سرنشین را دارد. وقتی از جلو به بیتل نگاه می‌کنیم، شباهت‌های زیادی با مدل قدیمی‌اش می‌بینیم. گردی چراغ‌ها، کاپوت خمیده، عرض کم و بسیاری موارد دیگر، یاد‌آور مدل قدیمی این خودرو هستند که حالا چهره‌ای جدید به خود گرفته‌اند. طراحی قسمت کناری و عقب بیتل مثل قسمت جلویی، شباهت زیادی به مدل قدیمی‌اش دارد؛ با این تفاوت که این بار، فولکس‌واگن بیتل با یک طراحی کاملا مدرن، کوچک و دوست‌داشتنی به بازار عرضه‌ شده‌است. استفاده از رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی در مدل R Line این خودرو، چهره‌ی اسپرت‌تری به بیتل بخشیده است.

‌ ‌ ‌

Beetle_2_no6سریع و ایمن

در حال حاضر، فولکس‌واگن بیتل با دو پیشرانه‌ی مختلف به بازار عرضه می‌شود. اولی یک موتور چهار سیلندر ۱.۸ لیتری است که از یک توربوشارژر هم بهره می‌برد. این موتور توان خروجی‌اش به ۱۷۰ اسب بخار می‌رسد. مدل دوم که بیشتر بیتل‌ها از این پیشرانه بهره می‌برند، یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ است که از یک توربوشارژر مجزا بهره می‌برد؛ به‌طوری‌که توان خروجی این موتور به ۲۱۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتون‌متر می‌رسد. این کوچولوی سرعتی با دو جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی و خودکار به بازار عرضه می‌شود. به کمک این جعبه‌دنده‌ی سریع، بیتل تنها در ۷.۸ ثانیه، می‌تواند سرعتش را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعتش را به ۲۲۳ کیلومتر بر ساعت برساند. گفتنی است که حداکثر سرعت این خودرو، از طریق ECU (مرکز کنترل الکترونیکی خودرو) محدود شده‌است.

گفتنی است  که رنگ زرد بیتل، از دیگر رنگ‌هایش گران‌تر است؛ چراکه بیشتر طرف‌داران این خودرو، علاقه‌ی خاصی به رنگ زرد این مدل ‌دارند.

به‌طور‌کلی می‌توان گفت که طراحی جدید بیتل، یک پروژه‌ی موفق برای شرکت فولکس‌واگن محسوب می‌شود؛ چراکه توانست نظر دوست‌داران طراحی مدرن را در کنار هواداران طراحی سنتی این خودرو، یک‌جا به خود جلب کند. به خاطر داشته باشید که دوست‌داران طراحی مدرن، بدون شک انتظار یک پیشرانه قدرتمند را هم از خودروی‌شان دارند.‌

Download_PDF

اگر به این مطلب علاقه داشتنید، سایر مطالب مجله را هم مطالعه کنید. برای مطالعه‌ روی عکس زیر کلیک کنید.

Magazine_Digikala

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar مرتضی

    میزان آلودگیش چقدره؟ مطمئنا کم نیست

    1. Avatar علی

      ۸.۷ مصرف ترکیبیشه :/ همه ماشینایی که محصول خودمون هستن با موتور ۱۳۰۰ (پراید و مشتقاتش) همین قدر دست کم مصرف میکنند که اگه از کیفیت پایین بنزینمون بگزریم باز هم بخاطر سوخت ناقص ماشینامون چندین برابر الودگی وارد هوا میکنند..

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه