بیل گیتس برای درمان آلزایمز ۱۰۰ میلیون دلار هزینه می‌کند

۱۲ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت به تازگی اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون دلار برای درمان بیماری آلزایمر هزینه می‌کند. گیتس اعلام کرد که این مبلغ را در سازمان Dementia Discovery Fund سرمایه‌گذاری می‌کند. این سازمان خیریه روی یافتن راهی برای درمان بیمارهای مختلف کار می‌کند. براساس اطلاعات منتشر شده مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار از طریق سازمان خیریه Bill & Melinda Gates Foundation پرداخت می‌شود. سازمانی که توسط بیل گیتس و همسرش اداره می‌شود.

گفته شده گیتس در ابتدا ۵۰ میلیون دلار برای درمان بیماری‌های مغزی روی سازمان Dementia Discovery Fund سرمایه‌گذاری خواهد کرد و پس از آن هم ۵۰ میلیون دلار دیگر روی استارتاپ های دیگر برای درمان بیماری آلزایمر سرمایه‌گذاری می‌کند.

گیتس در این‌باره گفت:« بیمارهایی مثل آلزایمر به مشکلی بزرگ تبدیل شده‌اند که هر روز رشد می‌کنند. حتی افرادی هم به این بیماری‌ها دچار نشده‌اند هم با این مشکلات دست و پنچه نرم می‌کنند. این بیماری به یک تراژدی بزرگ تبدیل شده است.»

در حالی که سال‌های زیادی می‌شود که روی بیماری آلزایمر تحقیق شده، هنوز راه درمان درستی برای آن به وجود نیامده است. داروهای موجود هم تنها می‌توانند برخی از مشکلات راحت‌ را برطرف کنند.

بیل گیتس امیدوار است که در آینده پیشرفت‌های بزرگی در این حوزه به وجود بیاید.

منبع: reuters

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه