بین سوئد و فنلاند مسیر هایپرلوپ راه‌اندازی می‌شود

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هایپرلوپ وان

سوالات زیادی پیرامون ایده‌ی هایپرلوپ ایلان ماسک وجود دارد از جمله اینکه چقدر هزینه برمی‌دارد؟ کجا ساخته می‌شود؟ سرعت حرکتش چقدر است؟ چه کسی برای اولین بار سوار آن می‌شود؟ آیا بدن‌های آنها خرد و خمیر می‌شود؟

حالا هایپرلوپ وان، به عنوان یکی از استارت‌آپ‌هایی که می‌خواهد ایده‌ی ایلان ماسک را تحقق بخشد، برای این سوالات پاسخ‌هایی دارد. این شرکت در مقاله‌ای که اخیرا منتشر کرده، می‌گوید هایپرلوپی که استکهلم سوئد و هلسینکی فنلاند را به هم متصل می‌کند، می‌تواند یک سفر ۳.۵ ساعته در طول مسیر ۳۰۰ مایلی (۴۸۲ کیلومتر) را به یک سفر سبک‌بال ۲۸ دقیقه‌ای تبدیل کند. این شرکت می‌گوید برای ساخت آن فقط به ۲۱ میلیارد دلار احتیاج دارند.

همچنین به این مبلغ باید ۳.۳ میلیارد دلار هم اضافه شود. این پول صرف ساخت درازترین تونل آبی جهان از میان جزایر الند می‌شود؛ این جزایر در دریای بالتیک واقع شده‌اند. اما هایپرلوپ می‌گوید افزایش ارزش املاک و افزایش بازدهی ناشی از یک سیستم حمل و نقل بسیار سریع، هزینه‌ی کل ساخت هایپرلوپ را جبران می‌کند. خانه‌هایی در نزدیکی هایپرلوپ ساخته می‌شوند، ارزش بیشتری خواهند داشت، محموله‌ها زودتر می‌رسند و کارکنان که بین این دو شهر حرکت می‌کنند، وقت کمتری را صرف رفت و آمد می‌کنند و می‌توانند بیشتر به زندگی‌شان برسند.

hyperloop-one-map

در این مقاله ادعا شده که پس از ۱۰ سال هایپرلوپ نوردیک حتی می‌تواند پول بیشتری هم تولید کند و این به لطف سودهای اقتصادی ممکن می‌شود که به بخشی از آنها اشاره شد. با این حال، چه کسی حاضر است برای چنین وسیله‌ای هزینه کند؟ هایپرلوپ وان امیدوار است که بودجه‌های مردمی و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی هزینه مورد نیاز آن را فراهم کنند. نویسندگان این مقاله پیشنهاد می‌دهند که بخشی از ارزش افزوده‌ی املاک جذب شود. بعضی از دولت‌ها از این روش برای تامین بودجه‌ی پروژه‌های حمل و نقل استفاده می‌کنند.

از طرف دیگر، انتظار می‌رود، هایپرلوپ در سال چیزی حدود ۹۶۹ میلیون تا ۱.۱ میلیارد دلار از فروش بلیت تولید کند. تکمیل پروژه‌ی هایپرلوپ بین سوئد و فنلاند ۱۲ سال طول می‌کشد.

منبع: The Verge

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar کمال

    حتی تصورشم سخته،بنظرم اگه راه بیوفته به هواپیما ترجیح داده میشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه