ب.ام.و سری ۵ جدید اولین خودرو با سیستم CarPlay بی‌سیم اپل است

۲۳ مهر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ب.ام.و - BMW - CarPlay

CarPlay اپل که یک سیستم اطلاع‌رسانی/سرگرمی (Infotainment) جذاب به سبک iOS است از زمان انتشار iOS 9 امکان برقراری ارتباط بی‌سیم با گجت‌های مورد پشتیبانی را داشته است. هر چند تا امروز حتی یک خودرو هم از این قابلیت پشتیانی نمی‌کرد. سری ۵ جدید ۲۰۱۷ ب.ام.و که روز گذشته معرفی شد اولین خودرویی خواهد بود که از اتصال بی‌سیم سیستم CarPlay پشتیبانی می‌کند. این یعنی رانندگان دیگر مجبور نخواهند بود برای جایگزین کردن نرم‌افزار مرکزی خودرو با نسخه‌ی اپل، آیفون خود را با استفاده از کابل USB به سیستم متصل کنند.

سری ۵ جدید ۲۰۱۷ ب.ام.و اولین خودرویی است که از اتصال بی‌سیم سیستم CarPlay پشتیبانی می‌کند. پیش از این اپل مانع از به نمایش درآمدن این قابلیت توسط Volkswagen شده بوده است.

در تبلیغات BMW آمده: «امکان دسترسی به سیستم CarPlay در سدان‌های سری ۵ ب.ام.و هم ممکن است. ترکیب شدن گوشی هوشمند با محیط سیستم خودرو اجازه می‌دهد گوشی و تمام اپلیکیشن‌های موجود روی آن توسط صفحه‌نمایش خودرو و با بهره گرفتن از کنترل لمسی یا کنترل iDrive مورد استفاده قرار بگیرند.»

مشخص نیست که چرا به کار گرفتن این قابلیت انقدر به طول انجامیده است. طبق گزارش‌ها اپل در نمایشگاه CES گذشته مانع از به نمایش درآمدن این قابلیت توسط Volkswagen شده بوده است. بنابراین به نظر می‌رسد خود اپل دلیل اصلی به تاخیر افتادن استفاده از اتصال بی‌سیم CarPlay تا حال بوده است. حال با ورود خودروهای جدید ب.ام.و باید منتظر به‌روزرسانی‌های بیشتری برای پشتیبانی اپلیکیشن‌های مختلف از این قابلیت جدید باشیم.

مبنع: The Verge

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محمد عميد

    سلام و خسته نباشید. با یکم سرچ میتونین متوجه بشین که اپل کار پلی تنها تو بی. ام. و نیست. هیوندای الانترا ٢٠١٧ که الان تو ایران هم هست از این تکنولوژی بهرهمنده.
    متشکر.

  2. Avatar امیرحسین

    اپل عقب افتاده نسبت به گوگل در این زمینه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه