تبلت‌های مخصوص به کمک رسانه‌ها و تیم‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸ می‌آیند

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جام جهانی 2018 تبلت

با توجه به موافقت هیات مدیره بین المللی فوتبال با استفاده از تکنولوژی‌های دستی کوچک بر روی نیمکت، فیفا دستگاهی را جهت استفاده تمامی تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که وظیفه نمایش آمار بازیکنان و آنالیز بازی را به عهده دارد، در اختیار کادر فنی آنها قرار داده است.

فیفا این امکان را برای تیم‌ها فراهم کرده که از طریق نماینده‌های رسانه‌ها هم که بازی‌ها را از جایگاه بالاتری نسبت به سطح زمین تماشا می کنند اطلاعات آماری به وسیله تبلت‌های مخصوص فیفا به دست بیاورند. این داده‌ها همچنین در اختیار رسانه‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم قرار خواهد گرفت.

دو دوربین اپتیکال دنبال کننده که بر روی تریبون رسانه‌ای قرار گرفته، وظیفه دنبال نمودن اطلاعات موقعیت بازیکنان و توپ را به عهده دارد. اطلاعات تحلیل شده همانند پخش زنده به محل تریبون رسانه‌ای ارسال می‌گردد. آنالیزورها معیارهای بازیکنان را در قرارگیری‌ها، حرکات و موقعیت‌های مختلف توسط یک برنامه آنالیزور خاص آنالیز می‌نمایند. آنالیزورها می‌توانند عکسی از موقعیت و ترکیب را با افزوده‌هایی که روی آنها کشیده‌ و اعمال نموده‌اند برای نیمکت ارسال کنند و از طریق ارتباط رادیویی درباره آن با کمک مربی صحبت کنند. همچنین کمک مربی می‌تواند با استفاده از ابزار چت، با آنالیزرها صحبت کند. این اولین بار است که فیفا به تیم‌ها اجازه می‌دهد از طریق دستگاه‌های رادیویی از روی نیمکت با قسمت‌های دیگر استادیوم در ارتباط باشند. پیش از این براساس قوانین فدراسیون جهانی فوتبال تیم‌ها اجازه نداشتند تلفن همراه یا دستگاه‌های ارتباط رادیویی روی نیمکت در اختیار داشته باشند.

در وقت استراحت بین دو نیمه نیز اطلاعات و آنالیزها به همراه آمار بعد نیمه که توسط برنامه‌ای خاص که توسط فیفا طراحی شده در اختیار کادر و بازیکنان قرار می‌گیرد.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه