این معلم آفریقایی روی تخته سیاه مایکروسافت Word درس می‌دهد!

۱۱ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تدریس Word

مدرسه‌تان کامپیوتر دارد؟ بروید خدا را صد هزار مرتبه شکر کنید. به تازگی تصاویری در اینترنت وایرال شده که یک معلم را در کشور غنا در حالی نشان می‌دهد که روی تخته سیاه، مایکروسافت Word تدریس می‌کند. مشخصا کلاس این مدرسه‌ در غنا کامپیوتر نداشته و معلم هنرمند، ریز به ریز منوها و آیکون‌های Word را روی تخته ترسیم می‌کند و با تعهد خیلی زیاد سعی می‌کند به دانش‌آموزان Word یاد بدهد.

این معلم ریچارد آکوتو نام دارد و کلا کارش تدریس ICT در دبیرستان‌های غنا است. در کشور غنا در دبیرستان‌ها ICT تدریس می‌شود و دانش‌آموزان برای اینکه بتوانند این مقطع را با موفقیت طی کنند باید از پس امتحان آن که به صورت سراسری برگزار می‌شود بر آیند.

خود آقای آکوتو می‌گوید که این اولین بارش نیست این کار را انجام می‌دهد و چون بسیاری از مدارس غنا فاقد کامپیوتر هستند، گاهی مجبور می‌شود روی تخته سیاه نقاشی کند. جالب این جاست که کار طراحی آقای آکوتو خیلی خوب است و با دقت از گچ‌های رنگارنگ استفاده می‌کند.

ظاهرا که کمپانی مایکروسافت بعد از انتشار این عکس‌ها در اینترنت قول داده به آقای آکوتو یک سیستم بدهد تا دیگر این‌قدر به زحمت نیفتد. با این حال آکوتو می‌گوید که فقط این دبیرستان به ۵۰ کامپیوتر احتیاج دارد.

آن‌طور که در وب‌سایت Ubergizmo از قول آقای آکوتو آمده، او یک لپ‌تاپ دارد ولی ترجیح می‌دهد که آن را سر کلاس نیاورد تا دانش‌آموزان از ابتدا با کار کردن با یک کامپیوتر، متصل کردن نمایشگر، کیبورد و ماوس و غیره آشنا شوند.

البته ما نمی‌دانیم که مایکروسافت Word چه ربطی به سر پا کردن یک سیستم دارد و بر فرض که در جلسه‌ی اول راه‌اندازی یک سیستم روی تخته سیاه تدریس شد، بعد از آن می‌توان لپ‌تاپ را سر کلاس آورد و روی همان نمایشگر کوچک به بچه‌ها تدریس کرد. در ضمن پروژکتورهای کوچک و ارزان هم در بازار زیاد هستند.

منبع: Ubergizmo


برای عضویت در خبرنامه دیجی‌کالا مگ نام و ایمیل خود را وارد کنید.

    دیدگاه شما

    ۷ دیدگاه
    1. Avatar Mohammad Ali Ahantab

      واقعا کار احمقانه ایه
      مثل شنا درس دادن توی کویر میمونه

    2. Avatar احسان

      البته همونطور که در Ubergizmo نوشته به دلیل تغییر در سیلابس آقای آکوتو ترجیح داده از لپ تاپ خودش استفاده نکه. بچه ها باید طبق سیلابس نحوه ی کار با کامپیوتر دسکتاپ را یاد بگیرند، نحوه ی بوت شدنش و … و همونطور که خودش گفته این که با یک دکمه دیوایس روشن بشه و آماده ی کار نمی تونه اون کاری که مد نظر ایشون و سیلابس هست رو سر کلاس انجام بده.

    3. Avatar farzin

      پس بخاطر این قضیه ما بریم خدا رو شکر کنیم که بدبختر از این مردم نیستیم؟
      کشور رو گنج و منابع است اما …… شما لطف کن دیگه زحمت مطلب گذاشتن نکش ،اما حتما خجالت بکش ، شما نمیتونی اون شرایط رو برای خودت مجسم کنی ، حق قضاوتشم ندارید ، زحمت یه انسان هم با حرفای بی سر و ته شما به هدر نمیره. مدارس کشور هم وضعیت بهتری ندارن .#انسان ـ هم ـ آرزوست.

    4. Avatar shahabmp

      مطمئنا اکثر این بچه ها کامپیوتری برای خودشون ندارن و این کار به جای استفاده از لپ تاپ بهشون کمک میکنه و یادشون میده تا ازقدرت تخیلشون برای یادگیری و مرور این قبیل درس ها و آموزش ها استفاده کنن و بتونن در این زمینه موفق بشن، ضمن اینکه با توجه به فقر خیلی از اون دانش آموزان معلم اینطوری ارتباط عاطفی تری با شاگرداشبرقرار میکنه

    5. Avatar علیرضا خردمند

      خدا حفظش کنه

      واقعا چه معلم گلی…

      خدا تمام معلم های متخصص دلسوز رو حفظ کنه…

    6. Avatar me

      نه اینکه زمان ما تو هنرستان کامپیوتر می آوردن سر کلاس و یاد میدادن. زمان ما هم همینطور بود تو هفته فقط چند ساعت کارگاه بود میرفتیم سایت کامپیوتر چیزی هم یاد نمی گرفتیم. اتوکد که کلاً رو تخته سیاه یادمون دادن.

    7. Avatar MORTE

      یادمه ۷سال پیش تو دبیرستانمون.به علت سردی کلاس و نبود وسیله گرمایشی،کلاس هامون به شکل مکتب خونه ای تو نمازخونه برگزار میشد.در نظر بگیرید این مدرسه تو خیابون ازادی تهران(منطقه ۱۰آموزش پرورش)بود.دیگه صحبت از کامپیوتر بماند.
      در ضمن اگه رو لپ تاپ کوچکش تدریس کنه که به جز ردیف اول(اون هم با ارفاق)کسی چیزی نمیبینه.طرف داره به خاطر کمبود امکانات و بودجه از تخته سیاه استفاده میکنه.اون وقت میگی چرا پروژکتور تهیه نمیکنن؟

    loading...
    بازدیدهای اخیر
    بر اساس بازدیدهای اخیر شما
    تاریخچه بازدیدها
    مشاهده همه