اپل تراشه‌های گرافیکی جدیدی برای آیفون می‌سازد

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت انگلیسی Imagination Technologies، که پردازنده‌های گرافیکی PowerVR را برای  آیفون و آی‌پد آماده کرده است، گفته اپل تنها تا دو سال دیگر از پردازنده‌های گرافیکی این شرکت استفاده می‌کند. این شرکت می‌گوید اپل اعلام کرده که « روی طراحی مجزا و مستقل پردازنده‌ی گرافیکی کار می‌کند تا محصولاتش را خود کنترل کند و کمتر به شرکت Imagination Technologies متکی باشد.»

این پیشرفت ضربه‌ی بزرگی برای شرکت Imagination Technologies است چراکه نیمی از درآمد این شرکت به اپل وابسته است و در طول ۱۵ تا ۲۴ ماه آینده این دریافتی متوقف خواهد شد. اپل در حال حاضر بیشتر از ۸ درصد شرکت Imagination Technologies را در اختیار دارد. سایت  Financial Times نوشت سال گذشته اپل قصد داشت شرکت Imagination به صورت کاملا خریداری کند، اما این اقدام به نتیجه نرسید.

اگر این گفته صحت داشته باشد، اپل در آینده تراشه‌ای راهی بازار می‌کند که ۱۰۰درصد آن را خودش تولید کرده است.

اگر این گفته صحت داشته باشد، ما می‌توانیم تراشه‌های سری A که تماما طراحی اپل است را شاهد باشیم. اپل پیش‌تر موفقیت خود را در ساخت CPU و GPU نشان داده است. این تراشه‌ها براساس پردازنده‌های ARM طراحی شده‌اند که بسیار بهتر از رقیبانش است. اما ویژگی‌های GPU جدید تحت موشکافی‌های دقیق‌تر ساخته خواهند شد. با این حال شرکت Imagination تردید دارد که اپل بتواند بدون نقض حق ثبت اختراعات قبلی، از پس تکنولوژی ساخت این تراشه‌ها بربیاید.

این شرکت معتقد است طراحی GPU با برند جدید بدون این که حق مالکیت معنوی شرکتی را نقض کند کار بسیار دشواری خواهد بود.

شما در مورد موفقیت اپل در طراحی جدید تراشه‌های گرافیکی آیفون چه‌طور فکر می‌کنید؟ آیا گوشی‌های جدید آیفون بهتر از قبل خواهند بود؟

منبع: TheVerge
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Vahid

    واسه اپل کار نشد نداره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه