تسلا برنامه‌ای برای غیرفعال کردن قابلیت Autopilot ندارد

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طبق گزارشی که خبرگزاری «وال استریت ژورنال» منتشر کرده است، مدیرعامل شرکت تسلا گفته که هیچ برنامه‌ای برای محدود کردن سیستم رانندگی خودکار Autopilot ندارند. این خبر در حالی منتشر می‌شود که سازمان امنیت ترافیک ملی ایالات متحده، هنوز هم مشغول بررسی دلیل تصادف یک خودرو Model S است. چندی پیش یک خودروی تسلا در حالی که به صورت خودکار رانندگی می‌کرد، دچار تصادف رانندگی شد و راننده‌ی این خودرو، فوت کرد.

سیستم Autopilot یک کروزکنترل پیشرفته است که با استفاده از رادار و هوش مصنوعی، هم‌چنین می‌تواند دور بزند و حتی لاین عوض کند.

ایلان ماسک در مصاحبه‌ای به وال‌استریت ژورنال گفته است که سیستم Autopilot آن‌ها می‌تواند حتی زندگی مردم را نجات دهد.

سیستم Autopilot یک کروزکنترل پیشرفته است که با استفاده از رادار و هوش مصنوعی، هم‌چنین می‌تواند دور بزند و حتی لاین عوض کند. شرکت‌های خودروسازی دیگر هم سیستم رانندگی خودکار دارند، اما هیچکدام از آن‌ها به اندازه‌ی سیستم تسلا،‌ به راننده آزادی نمی‌دهند. رانندگان خودروهای تسلا می‌توانند حتی کاملا دست‌شان را از روی فرمان بردارند.

یکی از مهندسان شرکت «ولوو» (Volvo) اخیرا گفته است که سیستم Autopilot شرکت تسلا این ایده‌ی غلط را در ذهن افراد به وجود آورده که می‌توانند تمام و کمال رانندگی را به خودرو بسپارند؛ در حالی که در موقعیت‌های اورژانسی باید خودشان خودرو را کنترل کنند.

مدیرعامل تسلا در مصاحبه‌اش گفته است که نحوه‌ی کار Autopilot را به زودی کاملا توضیح خواهند داد.

منبع: The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه