تسلا معتقد است سیستم رانندگی خودکار عامل حادثه خودرو مدل S نبوده است

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت تسلا برای توضیح دلایل تصادف مرگبار خودروی تسلا مدل S در فلوریدا دو فرضیه را مطرح کرده است. براساس گزارش‌های خبرگزاری رویترز و روزنامه نیویورک تایمز هیچکدام از این فرضیه‌ها به دلیل وجود مشکل در سیستم اتوپایلت خودرو نیست.

در یک جلسه با کمیته بازرگانی مجلس سنای ایالات متحده آمریکا، این خودرو ساز به دو فرضیه اشاره کرده است. فرضیه نخست این است که در این تصادف رانندگی دوربین‌ها و رادار سیستم خودکار ترمز اضطراری خودرو تریلی در حال پیش آمدن را اساسا تشخیص نداده است.

تئوری دیگر این است که رادار سیستم ترمز تریلی را دیده است اما آن را بخشی از یک سازه بزرگ در نظر گرفته؛ مثلا آن را شبیه چیزی مثل پل یا ساختمان در نظر گرفته. این سیستم هم طوری برنامه‌ریزی شده که این نوع سازه‌ها را در نظر نگیرد تا باعث ترمزهای بی‌دلیل خودرو نشود. در نتیجه براساس یکی از این فرضیات این حادثه مرگبار رخ داده است.

اگر این حادثه را بیاد بیاورید در آن خودرو مدل S با یک تریلی تصادف کرد در حالی که سیستم اتوپایلت یعنی رانندگی خودکار آن روشن بوده است. با توجه به اینکه سیستم هدایت نیمه‌خودکار این خودروها پدیده‌ای کاملا جدید محسوب می‌شوند کمیته‌ها و سازمان‌های نظارتی مختلف در حال تحقیق برروی این حادثه‌اند.

منبع: Engadget


مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه