تسلا موتورز برای تکمیل کارخانه‌ی گیگافکتوری می‌شتابد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گیگافکتوری

تسلا موتورز می‌خواهد ساخت و ساز کارخانه‌ ۵ میلیارد دلاری «گیگافکتوری» را سرعت بخشد و قبل از تاریخ مقرر آن را کامل کند تا بتواند به میزان بالای تقاضا برای خودروی برقی ارزان قیمت مدل ۳ پاسخگو باشد.

این تولیدکننده خودروهای برقی تعداد نیروهایش را در محل ساخت این کارخانه عظیم دو برابر کرده. این کارخانه ۳ هزار هکتاری در نزدیکی «رنو» در ایالت نوادا قرار دارد. در حال حاضر ۱۰۰۰ کارگر در آن نقطه مشغول کارند و این کارخانه را هر روز هفته با دو شیفت می‌سازند.

تسلا موتورز می‌خواهد تا اواخر سال میلادی جاری و پیش از عرضه مدل ۳ در سال ۲۰۱۷، گیگافکتوری را برای تولید سلول‌های باتری لیتیوم یون عملیاتی کند. این سدان ۳۵ هزار دلاری که قیمتش تقریبا نصف مدل S است، به شدت مورد استقبال عموم قرار گرفت. تعداد بسیار زیادی از مردم اوایل سال میلادی جاری برای این خودرو ثبت نام کرده‌اند.

«جی بی استرابل»، شریک‌موسس و مدیر ارشد فنی تسلا گفته: «ما قبل از تولید خودرو باید برای تولید سلول و پک‌های باتری آماده باشیم.» او تایید کرد که سرعت ساخت و ساز گیگافکتوری بیشتر شده و برای تولید سلول‌های باتری در این محل آماده می‌شوند.

البته قرار نیست گیگافکتوری فقط باتری‌های لیتیوم یون برای مدل ۳ تولید کند. آن‌طور که ماسک گفته این کارخانه باتری‌هایی هم برای انواع جدید خودروهایی که این شرکت می‌خواهد بسازد، فراهم می‌کند.

در حال حاضر، اندازه گیگافکتوری فقط یک ششم اندازه نهایی‌اش است. اما یک ساختمان چهار طبقه با همکفی به مساحت ۱۷۶ هزار متر مربع آماده شده. در این مکان پک‌های باتری برای کسب و کار ذخیره انرژی تسلا موتورز ساخته می‌شوند.

منبع: Tech Times

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar محمدرضا

    وما همچنان به ساخت انواع خودرو بی کیفیت و بیهوده میپردازیم

  2. Avatar محمد جواد 19

    ای کاش یک روز تمام دنیا فقط از ماشین های برقی استفاده کنند نه آلودگی داره نه صدا داره و نه از ذخایر زیر زمینی و معادن استفاده میکنه به عنوان سوخت

    1. Avatar حسین

      و خدا کنه که تو ایران هم از اینا ساخته بشه و بطور کلی ایران هم تو صنعت رشد بکنه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه