تسلا ۲۷۰۰ دستگاه مدل ایکس را بازخوانی کرد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تسلا مدل ایکس حسابی خاص است. به غیر از این خودرو، اصولا نمی‌توانید شاسی‌بلند الکتریکی دیگری را پیدا کنید. درهای بال‌پرنده‌ای (Gullwing) این خودرو هم آن را کاملا شبیه به یک خودروی اسپرت کرده است. با این حال، این خودروی الکتریکی شرکت تسلا، ظاهرا بدون مشکل هم نیست.

قبلا هم مدل S این شرکت به دلیل وجود نقصی در کمربندهای‌اش، بازخوانی شده بود.

تسلا دیروز خبر از بازخوانی ۲۷۰۰ خودروی مدل ایکس را داده است. این طور که به نظر می‌رسد، صندلی‌های ردیف سوم این خودرو، امنیت کافی را ندارند. شرکت تسلا می‌گوید در حالی که مدل ایکس، از ۱۵ تست مختلف سربلند بیرون آمده بود، در تست شانزدهم دچار مشکل شده است. صندلی‌های ردیف سوم مدل ایکس، به درستی قفل نمی‌شوند و به هنگام تصادف، از جای‌شان بیرون می‌آیند. طبق گفته‌های تسلا، این مشکل ربطی به طراحی خودرو ندارد و در مراحل تولید به وجود آمده است.

section-interior-primary-white-touch

نمای داخل تسلا مدل ایکس

اولین بار نیست که تسلا خودروهای‌اش را بازخوانی می‌کند. قبلا هم مدل S این شرکت به دلیل وجود نقصی در کمربندهای‌اش، بازخوانی شده بود. برنامه‌ی چگونگی تعمیر مدل ایکس‌های بازخوانی شده از همین حالا معلوم شده است. تسلا می‌گوید که این بازخوانی، هیچ تاثیری روی حجم تولید این خودرو نخواهد داشت.

طبق گفته‌های مسوولان شرکت تسلا، انتظار می‌رود تمام ۲۷۰۰ خودروی بازخوانی شده در طی پنج هفته‌ی آینده تعمیر شوند. تسلا تست‌های جدید مدل ایکس را به مناسبت عرضه‌ی این خودرو در اروپا انجام داده بود. این تست‌ها در شرایطی متفاوت از آزمایش‌های قبلی انجام شده بودند.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar جوکار

    عالی بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه