تصاویر چیپ‌ست داخل قوی‌ترین کارت گرافیک دنیا را ببینید

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کارت گرافیک GTX 1070 شرکت انویدیا را باز کرده و از سخت‌افزار آن به زیبایی تصویربرداری کرده‌اند؛ طوری که توانسته‌ایم هسته‌ی پاسکال این پردازنده، یعنی پردازنده‌ی گرافیکی GP104 را به خوبی در تصاویر ببینیم. برای ایولین بار است که می‌توانیم تصاویر چیپ‌ست این پردازنده‌ی ۳۱۴ میلی‌مترمکعبی را ببینیم.

کاملا واضح است که برای ساخت معماری Pascal، معماری Maxwell انویدیا کاملا از پایه دوباره طراحی شده است.

عکاسی که این تصاویر را ثبت کرده، Fritzchens Fritz است. او برای عکس‌برداری از چیپ‌ست کارت گرافیک جدید انویدیا، زمان زیادی صرف کرده است؛ چون ثبت تصاویر از سخت‌افزار داخل چیپ‌ست، معمول کار راحتی نیست. پردازنده‌ی گرافیکی GP104 در دو کارت گرافیک GTX 1080 و GTX 1070 استفاده شده است.

nvidia-gp104-2 nvidia-gp104-3 nvidia-gp104-4 nvidia-gp104-5

تصاویری که از چیپ‌ست گرافیکی پاسکال GP104 می‌بینید، از روی یک کارت گرافیک GTX 1070 گرفته شده‌اند. این پردازنده از سوکت برد اصلی کارت گرافیک جدا شده و هم‌چنین سپس برد داخلی آن را از خود مدار جدا کرده‌اند.

کاملا واضح است که برای ساخت معماری Pascal، معماری Maxwell انویدیا کاملا از پایه دوباره طراحی شده است. این ساختار معماری از سوی انویدیا، Streaming Multiprocessor نامیده شده است که روی هر چیپ‌ست گرافیکی پاسکال وجود دارد.

nvidia-gp104-1 Nvidia GP104 (6)

در یک چیپ‌ست GP104، چهار دسته‌ی پردازشی گرافیکی یا GPC وجود دارد. هر GPC شامل پنج Streaming Multiprocessor است. ۱۲۸ هسته‌ی CUDA و شانزده واحد پردازشی بافت (TMU) در هر SM جای گرفته‌اند. در مجموعه، یک چیپ‌ست ۲۵۶۰ هسته‌ی CUDA و ۱۶۰ واحد پردازشی بافت را در خودش جای دده است. در نهایت هم این دسته‌ها، با هشت واحد حافظه‌ی GDDR5X به هم متصل شده‌اند.

دو کارت گرافیک GTX 1080 و GTX 1070 در حال حاضر بهترین و قوی‌ترین کارت‌های گرافیک ساخته شده است.

منبع: WCCFtech

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سینا

    پس کی لپ تاپ هاش میاد دیجی کالا؟
    خواهشا پاسخ بدید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه