مدل اگزینوس گلکسی نوت ۹ سریع‌تر از مدل اسنپ‌دراگون است

۱۵ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گلکسی نوت ۹

پرچم‌داران سامسونگ در چند سال اخیر، با توجه به منطقه‌ی عرضه، از تراشه‌ی یکسانی بهره نمی‌برند. گوشی‌های گلکسی اس ۹ که چندی پیش عرضه شدند هم همین‌گونه بودند و این موضوع برای گلکسی نوت ۹ هم که تا چند ماه دیگر عرضه می‌شود، صدق می‌کند.

مدتی پیش نتیجه‌ی بنچمارک گلکسی نوت ۹ مبتنی بر تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ منتشر شد و حالا نتیجه‌ی بنچمارک مدل مبتنی بر اگزینوس ۹۸۱۰ این گوشی منتشر شده است. همانند مدل اسنپ‌دراگون، این مدل هم از اندروید ۸.۱ اوریو بهره می‌برد و مجهز به ۶ گیگابایت حافظه رم است.

با توجه به نتیجه‌ی بنچمارک مربوط به مدل مبتنی بر اگزینوس، باید بگوییم که سرعت این مدل بالاتر از مدل مبتنی بر اسنپ‌دراگون است.

با توجه به نتیجه‌ی بنچمارک مربوط به مدل مبتنی بر اگزینوس، باید بگوییم که سرعت این مدل بالاتر از مدل مبتنی بر اسنپ‌دراگون است. اگر بخواهیم منظورمان را دقیق‌تر بیان کنیم، باید بگوییم که این مدل در آزمایش‌های تک‌هسته‌ای موفق به اخذ امتیاز ۲۷۳۷ و در آزمایش‌های چندهسته‌ای موفق به اخذ امتیاز ۹۰۶۴ شده است (در مورد مدل اسنپ‌دراگون، این امتیازات به ترتیب ۲۱۹۰ و ۸۸۰۶ بودند). با توجه به این بنچمارک‌ها، می‌توانیم نتیجه بگیریم که مدل اگزینوس گلکسی نوت ۹ کمی سریع‌تر از مدل اسنپ‌دراگون است. البته چنین موضوعی چندان تعجب‌آور نیست، زیرا گلکسی اس ۹ مبتنی بر اگزینوس ۹۸۱۰ سریع‌تر از مدل مبتنی بر اسنپ‌دراگون ۸۴۵ بود.

همانند گوشی‌های گلکسی اس ۹ و ۹ پلاس که از اگزینوس ۹۸۱۰ بهره می‌برند، به احتمال زیاد مدل اگزینوس نوت ۹ در آمریکا عرضه نمی‌شود و در این کشور-حداقل به‌صورت رسمی-فقط مدل مجهز به اسنپ‌دراگون ۸۴۵ در معرض فروش قرار می‌گیرد. فارغ از این بحث‌ها، امیدواریم گوشی نوت ۹ جانشین شایسته‌ای برای گوشی جذاب و باکیفیت گلکسی نوت ۸ باشد.

منبع: phonearena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar ابراهیم

    با سلام دقیقا برعکس هست با مراجعه به سایت های مختلف از جمله سایت antutu که مرجع رسمی می باشد متوجه می شوید که مدل نوت ۹ اسنپدراگون امتیاز و سرعت بالاتری دارد نسبت به اگزینوس.
    فقط جهت فروش یک محصول و اینکه این مدل داخل ایران با اگرینوس ریلیز می شه نباید بدون بررسی و تحقیق یک مطلب را نشر داد.

  2. Avatar پژمان

    چرا توی ایران نمیتونیم قانونی مدل اسنپ دراگون را تهیه کنیم؟

  3. Avatar علی

    با سلام و احترام به نویسنده در مورد گلکسی اس ۹ هم همینطوره نتایج بنچمارک نشون دهنده برتری مدل اگزینوس نسبت به اسنپ هست ولی هنگام تست مستقیم کنار هم قضیه کاملا برعکس هست و اسنب بهینه تر و سریع تر عمل می کنه .البته قضیه به اینجا ختم نمیشه چون توی استفاده روزمره خیلی تفاوت ملموس نیست . مشکل کار جایی هست که پردازنده اگزینوس اس ۹ به شدت توی مصرف باتری غیر بهینه عمل می کنه که این مشکل توی اسنپ وجود نداره . خیلی از کاربران ازین مشکل رنج می برن .

    1. Avatar علی

      در طول زمان همیشه پردازنده های اگزینوس بهتر از اسنپ عمل میکردن غیر از استثناء های کمی مثل اگزینوسی که روی اس ۴ بود
      پس میشه منبع این حرفتون رو بگین؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه