تقلب ایسوس و ام‌اس‌آی در آزمون‌های کارت گرافیکی

۲ تیر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ام‌اس‌آی و ایسوس متهم شده‌اند برای کسانی که درباره کارت‌های گرافیکی‌شان نقد می‌نوشتند کارت‌های پرسرعت‌تری می‌فرستادند. به این شکل محصولی که به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسید با آنچه در اختیار منتقدین قرار داشت متفاوت بود.

برای باز کردن مساله می‌توان به کارت گرافیکی GeForce GTX 1080 اشاره کرد که سه حالت تنظیمی مختلف دارد: حالت استاندارد «Gaming»، یک حالت سریع‌تر «OC» و یک حالت کندتر به نام «Silent». حال مشخص شده که نقدهایی که برای این کارت گرافیکی نوشته شده است در حالت «OC» این کارت گرافیکی نوشته شده و حالت استاندارد «Gaming» در این نقدها در نظر گرفته نشده است.

به‌این‌ترتیب اگر یک شرکت حالت سریع‌تر کارت گرافیکی خود را برای منتقدین فعال کند و نقدها براساس این حالت نوشته شوند در حالی که باقی شرکت‌ها چنین کاری نکنند، مشتری در مجموع فریب می‌خورد. حتی اگر این تفاوت‌ها یک درصد هم باشند می‌تواند باعث تصمیم نادرست مشتریان شود.

پس از افشا شدن این موضوع نقدهای قدیمی‌تر درباره کارت‌های گرافیکی ام‌اس‌آی هم مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد ام‌ اس‌آی مدت‌ها است که به چنین کاری می‌پردازد. ظاهرا ایسوس هم همین شیوه را در پیش گرفته. در واقع رقیب ایسوس دست به چنین کاری زده و این شرکت هم برای آنکه از قافله عقب نماند همان شیوه را اتخاذ کرده است.

شرکت ام‌اس‌آی این مساله را تایید کرده اما با دلایلی توضیح داده که این کار باعث می‌شده منتقدان همان چیزی را درک کنند که به احتمال بیشتر تجربه کاربران خواهد بود. ایسوس اما در حال حاضر از هر نوع اظهارنظر خودداری کرده است.

منبع: PCMag

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar امیر

    خب برای کاربرای عادی هم روی حالت OC بزارن تا از حداکثر قدرت استفاده کنن

  2. Avatar محمدرضا

    شرکت فقط ایران خودرو و سایپا! اصلا به این تقلب ها نیازی ندارن. البته به نقد نوشتن هم همینطور.

  3. Avatar آرش دهستان

    با توجه به اعتمادی که بعد از چندین سال کار با محصولات ایسوس دارم واقعا این خبر من رو شوکه کرد
    واقعا اگه این خبر صحت داشته باشه که احتمالش هم خیلی بالاست، این حرکت از شرکت بزرگ و رو به رشدی مثل ایسوس واقعا بعید بود
    طرفدار افراطی نیستم ولی قطعا اینکه در آینده باز بخوام سراغ محصولات ایسوس برم بستگی به خبرهایی هستش که از این شرکت خواهم شنید. اگر ایسوس به چنین سیاست هایی ادامه بده من به شخصه دیگه سراغ محصولاتش نخواهم رفت. امیدوارم از این اتفاق مسئولان ایسوس درس بگیرن و اتخاذ چنین تصمیم هایی رو ازش بر حذر باشن. بنده تا به امروز از تمامی محصولات ایسوس که دارم استفاده میکنم راضی بودم و هستم. حتی پشتیبانی خوبی داره

  4. Avatar آرمان

    عجب بازار کثیفی… چندی پیش ال جی و htc و حتی سامسونگ به چنین تقلب هایی در تست های بنچ مارک متهم شده بودند. متاسفانه چین و کره سابقه بدی در تقلب دارند.

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      ایسوس و ام‌اس‌آی تایوانی هستند.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه