تلاش ژاپن برای امکان خرید توریست‌ها با ثبت اثر انگشت‌

۲۳ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

حتما پیش‌تر در خبرها خوانده‌اید که مجموعه‌ی آمازون در پی پیدا کردن راه حلی است که بر اساس آن بتواند سیستمی را راه‌اندازی کند که مشتریان بتوانند با سلفی گرفتن از صورت‌شان، خریدهای‌شان را انجام بدهند. اما الان اگر به ژاپن سفر کنید، ممکن است برای خرید دیگر نیازی به ین (یا کارت اعتباری‌تان) نداشته باشید. حتما می‌پرسید چرا؟ از تابستان امسال، دولت کشور ژاپن قصد دارد نظامی را در مرحله‌ی آزمایش قرار بدهد که به کاربران‌اش این امکان را می‌دهد با استفاده‌ی هم‌زمان از دو اثر انگشت‌شان، در مراکز توریستی کلیدی، مثل هتل‌ها و رستوران‌ها، خرید کنند. برای استفاده از این امکان، تنها کافی است هنگام ورود به کشور، در فرودگاه اثر انگشت‌تان را ثبت و از همان‌جا خرید را آغاز کنید. دیگر حتی نیاز نیست پاسپورت‌تان را هنگام ورود به هتل نشان بدهید.

این طرح آزمایشی در ابتدا، در ۳۰۰ مکان توریستی  واقع در چهار شهر آتامی، هاکونه، کاماکورا و یوگاوارا اجرا می‌شود. اما به مرور زمان تا سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۳۹۹) در سراسر این کشور اجرا خواهد شد. درست زمانی‌که توکیو میزبان بازی‌های المپیک تابستانی است.

Security-firm-PIN-replacing-fingerprint-scanner-is-Internet-equivalent-of-cure-for-cancer

مقامات رسمی ‌ژاپن وعده داده‌اند اطلاعات افراد، در این طرح ناشناس می‌ماند. اما کمی نگران بودن اجتناب‌ناپذیر است؛ چراکه با ارتباط اثرانگشت به عادات‌ سفر و خرید کاربران، همه‌چیز تحت کنترل قرار می‌گیرد. با وجود این‌که برای حفظ امنیت، ژاپن همین حالا هم هنگام ورود به کشور از مسافران اثر انگشت می‌خواهد، اما این اقدام جدید مقامات، تکنولوژی پرداخت آنی را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد. دولت این کشور باید ضمانت کند که هیچ‌گونه اطلاعات شناسایی، فرقی نمی‌کند که یک سیاستمدار تندرو باشید یا یک هکر، مورد سوء استفاده قرار نخواهد گرفت.

منبع: The Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه