تلاش گوگل برای آوردن اینترنت به افریقا جدی می‌شود

۱۳ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طبق صحبتی که «ساندار پیچای» (Sundar Pichai)، مدیر عامل شرکت گوگل داشته است، آن‌ها می‌خواهند تا پنج سال آینده، حداقل ده میلیون نفر را در افریقا با اینترنت و مهارت‌های کار با آن، آشنا کنند. این موضوع، قرار است به جذب افریقایی‌ها در شغل‌های مختلف، کمک کند.

گوگل برای تحقق هدف تازه‌ی خود در افریقا، قرار است در کنار ارسال معلم به مناطق مختلف، از آموزش آنلاین هم استفاده کند.

یکی از سخنگوهای گوگل هم‌چنین در کنار صحبت‌های ساندار پیچای گفته است که برنامه دارند تا ۱۰۰ هزار برنامه‌نویس در نیجریه، کنیا و افریقای جنوبی تربیت کنند.

اردیبهشت سال گذشته بود که شرکت گوگل خبر از راه اندازی برنامه‌ای برای آشنایی بیشتر افریقایی‌های جوان، با مهارت‌های دیجیتال داد. این شرکت در فروردین ماه امسال اعلام کرد که به هدف اولیه‌ی خود رسیده‌اند. گوگل می‌خواست در اولین قدم، یک میلیون نفر در افریقا را برای کار با اینترنت تمرین دهد.

گوگل برای تحقق هدف تازه‌ی خود در افریقا، قرار است در کنار ارسال معلم به مناطق مختلف، از آموزش آنلاین هم استفاده کند. آموزش‌ها در زبان‌های مختلفی مثل سواحلی یا هوسه انجام خواهد شد. این شرکت هم‌چنین گفته که مطمئن می‌شود حداقل ۴۰ درصد کسانی که تعلیم می‌بینند، زن باشند. هزینه‌هایی که این برنامه برای گوگل در پی دارد، اعلام نشده است.

منبع درآمد شرکت‌های تکنولوژی بزرگ مثل گوگل، اینترنت است. فاصله‌های طبقاتی بسیار بزرگ در کشورهایی مثل نیجریه، باعث شده تا افراد، درآمدهای بسیار پایینی داشته باشند و در نتیجه‌ی این موضوع، دسترسی به گوشی‌های هوشمند یا اینترنت در این کشورها، بسیار کم است.

منبع: NDTV

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه