تلویزیون‌های QLED سامسونگ با امکان کالیبراسیون خودکار تصویر

۵ دی ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تلویزیون QLED سامسونگ

سامسونگ اعلام کرد سری ۲۰۱۷ تلویزیون‌های QLED این شرکت، اولین تلویزیون‌هایی خواهند بود که از کالیبراسیون خودکار کال‌من (CalMan) مجهز به AutoCal و متعلق به شرکت Portrait Display پشتیبانی خواهند کرد. این نرم‌افزار توسط شرکت‌های حرفه‌ای کالیبراسیون ویدیو در صنعت نمایشگر و نیز افراد فعال در حوزه تولید، پست تولید و پخش استفاده می‌شود.

کالیبراسیون روندی است که در آن رنگ نمایشگر تلویزیون به صورت تدریجی تنظیم می‌شود. این روند به طور اخص برای طراحان، عکاسان و متخصصان حوزه ویدیو اهمیت دارد که به دنبال هماهنگی کامل رنگ بین دستگاه‌های مختلف مانند مانیتورها و خروجی‌هایی مثل پرینتر هستند. کاربران با استفاده از کالیبراسیون می‌توانند تجربه بصری خود را بر اساس محیط تماشا، بهینه‌سازی کنند.

 

با تلویزیون‌های QLED سامسونگ از شر پیکسل سوخته راحت شوید.

 

از طریق همکاری با شرکت Portrait Displays که از تامین‌کنندگان برتر نرم‌افزار‌های کالیبراسیون نمایشگرهای ویدیویی است، اکنون تلویزیون‌های QLED سامسونگ اولین تلویزیون‌های جهان هستند که از کالیبراسیون خودکار برای دامنه دینامیکی بالا (HDR) استفاده می‌کنند. پیش از این امکان کالیبراسیون خودکار تنها برای دامنه دینامیکی استاندارد (SDR) فراهم بود.

روش سنتی کالیبراسیون ممکن بود تا چند ساعت طول بکشد زیرا کاربران مجبور بودند با استفاده از کنترل از راه دور و به صورت دستی تصویر را تنظیم کنند. این روش هم خسته‌کننده و هم نادقیق بود. اکنون تلویزیون‌های QLED با داشتن نرم‌افزار کال‌من مجهز به آتوکال می‌توانند به صورت خودکار صدها حالت مختلف تنظیمات را تنها در چند دقیقه و با چند کلیک ساده بررسی کنند.

تلویزیون QLED سامسونگ

برای استفاده از نرم‌افزار کال‌من بر روی تلویزیون‌های QLED، کاربر تنها کافی‌ست کیت کالیبراسیون خودکار را خریداری و نرم افزار را روی کامپیوتر خود نصب کند. سپس با اتصال کامپیوتر به تلویزیون می‌توان روند کالیبراسیون خودکار را آغاز کند. پس از این کار، تلویزیون تنظیمات منوی خود را با کامپیوتر به اشتراک گذاشته و در نتیجه نرم‌افزار می‌تواند به صورت خودکار کیفیت تصویر تلویزیون را بر اساس خواست کاربر تنظیم کند.

مدیرعامل شرکت Portrait Displays می‌گوید «بعد از همکاری با متخصصان سامسونگ، بسیار خوشحالیم که اکنون نرم‌افزار کال‌من ما به صورت رسمی روی سری ۲۰۱۷ تلویزیون‌های QLED سامسونگ قرار گرفته است. نرم‌افزار کال‌من که به صورت تخصصی برای محیط‌های مختلف تماشا طراحی شده است، اکنون در همکاری با سامسونگ می‌تواند افقی جدید در کیفیت تصویر نمایشگرهای تلویزیونی ایجاد کند».

‌‌‌‌‌
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه