تلگرام برای انتشار بدافزار ماین کردن ارز استفاده شده بود

۲۵ بهمن ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ماین کردن ارزهای دیجیتال آن‌قدر محبوب شده است که تمام بدافزارها هم به استفاده از سیستم‌ها و دستگاه‌های افراد برای ماین کردن، روی آورده‌اند. برخی سایت‌ها کدهایی روی خود دارند که پردازنده‌ی فرد را به کار می‌گیرد و با استفاده از آن، کد ماین می‌کند، برخی بدافزارها هم روی سیستم افراد نصب می‌شوند و به طور کلی سخت‌افزار آن را به ماین کردن به دست می‌گیرند. گزارشی جدید می‌گوید که پای چنین بدافزارهایی به نسخه‌ی دسکتاپ تلگرام هم باز شده است.

کسپرسکای می‌گوید که پس از کشف این موضوع سریع آن را به تلگرام اطلاع داده و تلگرام هم به سرعت این مشکل را برطرف کرده است.

در حالی که تبلیغات یوتیوب و سایت‌های زیادی به بدافزارهای ماین کننده‌ی ارز دیجیتال آلوده شده بودند، چنین بدافزارهایی به خود تلگرام نفوذ نکرده‌اند، بلکه هکرها از این نرم‌افزار پیغام‌رسان استفاده کرده‌اند تا بدافزارهای خود را روی کامپیوتر افراد نصب کنند.

بر اساس گزارشی که موسسه‌ی امنیتی کسپرسکی منتشر کرده است، با استفاده از یک حفره‌ی امنیتی در نسخه‌ی دسکتاپ تلگرام، بدافزاری به سمت کاربران تلگرام فرستاده شده است. سپس این کاربران هم فایل آلوده را دانلود کرده‌اند. بدافزارها در نهایت روی سیستم‌های افراد شروع به ماین کردن ارزهایی مثل Monero و Zcash و Phantomcoin کرده‌اند.

کسپرسکای می‌گوید که پس از کشف این موضوع سریع آن را به تلگرام اطلاع داده است. تلگرام هم به سرعت این مشکل را برطرف کرده است.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar حسین زندیان

    “کَسپرسکی” تلفظ صحیح نام این آنتی ویروس هست، دوست من!

  2. Avatar امید

    تشکر بابت مقاله
    فقط نکته ایکه هست اسم شرکت kaspersky هست که خود شرکت این اسم را ” کسپرسکی ” تلفظ میکنه ، البته با توجه به روسی بودن نرم افزار و شرکت بنظر این تلفظ صحیحتر از تلفظ ” کسپراسکای ” یا ” کسپرسکای ” هست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه