تمرکز نوم ، استارت‌آپ جدید بنیانگذار یوتیوب روی آشپزی

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

«استیو چن»، یکی از بنیانگذاران یوتیوب می‌خواهد با برنامه نوم همه‌ی دنیا را به آشپزخانه‌ی شما دعوت کند.

در روز نوزدهم اسفند ماه، چن و مهندس ارشد سابق یوتیوب «ویجای کارونامورتی»، استارت‌آپ زنده و تعاملی «نوم» (Nom) را در حالی آغاز کردند که تنها بر یک چیز تمرکز دارد: «غذا.» آن دو در کنفرانس تعاملی «جنوب از جنوب‌غربی» که در شهر آستین تگزاس برگزار شده بود، درباره‌ی دیدگاه‌شان صحبت کردند. نوم اجازه می‌دهد مردم شما را در حالی که آشپزی می‌کنید ببینند و درست در همان لحظه با شما در ارتباط باشند.

چرا این دو به طور ویژه روی غذا تمرکز کرده‌اند و سوال بزرگتر این‌که، آیا مردم تمایل دارند آشپزی آماتورها را ببینند؟ برای چن، موضوع غذا (چه پختن یک وعده غذا و چه دم کردن قهوه) یک موضوع فرهنگی است و عموما برای خیلی‌ از مردم جالب است. او در این باره می گوید: “تقریبا هربار که با خانواده یا دوستان دور هم جمع می‌شویم، خیلی از مکالمه‌ها به غذا ختم می‌شود. این‌که بتوانیم ببینیم یک نفر در یک زمان خاص در توکیو یا سیسیل چه می‌خورد، هیجان‌انگیز است.

یکی از دلایلی که نوم فقط روی ویدیوهای زنده تمرکز دارد، طبیعت فرمتی است که اجازه می‌دهد نظردهنده‌ها با میزبان، که نمی‌داند آخر کار چه می‌شود، در لحظه در تعامل باشند. در یکی از اولین ویدیوها، میزبان که در آخرین لحظه ناچار شد یکی از مواد لازم را جایگزین کند، از بیننده‌ها کمک گرفت.

food2

چن در ادامه گفت: “مثل این است که در دنیای آشپزی با میزبان ماجراجویی کنید؛ درواقع در نتیجه‌ی کار هم تاثیرگذار می‌شوید.

طبق گفته‌ی کارونامورتی، برای آشپزها، در لحظه با بیننده بودن در لذت‌بخش کردن فر‌ایند، حیاتی است: “اجرای زنده آنقدرها هم سرگرم‌کننده نیست؛ چرا که انگار با هوا صحبت می‌کنی. اما وقتی آنجا کسانی هستند که هم‌زمان تو را در حال تهیه‌ی شام می‌بینند، درواقع خیلی هم جالب است.

یکی از قابلیت‌هایی که نوم در اشتراک‌گذاری نظرات به بیینده‌ها می‌دهد، امکان استفاده از ایموجی‌هاست. هرچند بعضی از کاربران از بیننده‌ها خواسته‌اند با استفاده از همان ایموجی‌ها، از لحاظ مختلف به آن‌ها رای هم بدهند.

کارونامورتی اضافه کرده که نسخه‌ی ۲٫۰ نوم شامل امکان رای دادن، خواهد بود. نوم، کارش را با سرمایه‌ای ۴٫۷ میلیون دلاری که با کمک شرکت‌هایی مثل Blue Run Ventures، Kholsa ventures و SV Angel جمع‌آوری شده، آغاز کرده است. هم‌چنین تا کنون توجه بازیگر معروف «جرد لتو»، آشپز سه ستاره‌ی میشلن «کوری لی» و صاحب رستوران «مینگ تسای» را به خود جلب کرده است.

البته مثل بقیه‌ی قسمت‌های یوتیوب، سازندگان این ویدیوها هم، همگی آماتور نخواهند بود. بدون شک آشپزهای حرفه‌ای هم از اعضای نوم خواهند بود. همان‌طور که همه‌ی رستوران‌ها توسط چند نفر اداره می‌شوند، نوم از شرکت‌های تولیدکننده‌ی غذا انتظار دارد، کانال خودشان را در نوم ایجاد کنند. در این صورت تیم‌های ۱۰ تا ۲۰ نفره از آشپزها می‌توانند در کنار هم ویدیوی آشپزی خود رو ضبط و برای بیننده‌ها پخش کنند.

منبع: Inc

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه