توشیبا می‌خواهد بخشی از واحد تراشه‌هایش را بفروشد

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
توشیبا تراشه

شرکت ژاپنی توشیبا می‌خواهد بخشی از عملیات تجاری تراشه‌اش را بفروشد تا ماجرای رسوایی ۱٫۳ میلیارد دلاری‌اش را جبران کند. (این شرکت درباره‌ی میزان درآمدهایش اطلاعات نادرست داده بود و آنها را ۱٫۳ میلیارد دلار بیشتر از مقدار واقعی اعلام کرده بود).

یکی از سخنگویان توشیبا به رویترز گفته که این شرکت هنوز درباره‌ی فروش عملیات مربوط به تراشه تصمیمی نگرفته است.

این شرکت الکترونیکی از حالا مزایده را آغاز کرده است. منابع رویترز می‌گویند «بانک توسعه‌ی ژاپن» (Development Bank of Japan) از همین ابتدا به خرید این بخش تجاری علاقه نشان داده است. این منابع خواستند که نامی از آنها برده نشود چون آنها اجازه ندارند درباره‌ی این موضوع با رسانه‌ها سخن بگویند. این بانک دولتی در حال حاضر در عملیات نیمه‌رسانای شرکت سیکو (Seiko) هم سرمایه‌گذاری کرده است.

براساس گفته‌ی دو نفر که درباره‌ی این موضوع مطلع هستند و یک نفر که در جریان گفت‌و‌گوها در این زمینه بوده، فروش بخش تجاری تراشه‌های توشیبا شامل عملیات حافظه‌ی فلش NAND این شرکت نخواهد شد. اما بخش‌های تجاری مرتبط با سیستم‌های LSI و تراشه‌های مجزا به فروش خواهند رفت. این تجهیزات معمولا در خودروها، لوازم خانگی و ماشین‌های صنعتی به کار می‌روند.

البته این اطلاعات رسما تایید نشده است. یکی از سخنگویان توشیبا به رویترز گفته که این شرکت هنوز درباره‌ی فروش عملیات مربوط به تراشه تصمیمی نگرفته است. در این میان، یکی از سخنگویان بانک توسعه‌ی ژاپن حاضر نشد در این باره اظهار نظر کند.

توشیبا پس از ماجرای رسوایی، روی انرژی هسته‌ای و دیگر انرژی‌ها تمرکز کرد. همچنین توسعه‌ی تراشه‌های حافظه‌ی فلش NAND که در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شوند، در زمره‌ی فعالیت‌های این شرکت قرار می‌گیرد.

شرکت ژاپنی توشیبا پس از فروش عملیات تراشه‌های غیرهسته‌ایش می‌خواهد در ظرفیت تولید حافظه‌ی فلش سرمایه‌‌گذاری کند تا بتواند با شرکت کره‌ای سامسونگ رقابت کند.

‌‌‌‌‌

منبع: Reuters

مرتبط:

سونی بخش تجاری حسگر توشیبا را ۱۵۵ میلیون دلار می‌خرد

توشیبا ۷۸۰۰ نفر از کارمندانش را اخراج می‌کند

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar آفتاب تابان

    غول صنعت و اقتصاد ژاپن از خواب بیدار شده و در حال احیا خود است و با حرکتی طوفان وار در صدد به زیر کشیدن صنعت و اقتصاد دو کشوری است که مدت مدیدی است با حمایت پشت پرده از آنها, خود را مطرح کرده اند… برای ژاپن دست پنهانی که بیست و اندی سال است در صدد احیای چین و کره برای مقابله با قدرت اقتصادی و صنعتیش همت کرده است, رو شده است… به دقت به ژاپن و دستاوردهاش دقت کنید تا متوجه شوید…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه