توشیبا ۷۸۰۰ نفر از کارمندانش را اخراج می‌کند

۱ دی ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
توشیبا

شرکت توشیبا به دنبال ماجرای رسوایی اعلام سود کاذب، تعداد ۷۸۰۰ نفر را در بخش تجاری لوازم الکترونیکی مصرفی از کار برکنار کرد.

مسوولان توشیبا می‌گویند کاهش شغل و ایجاد تغییر در بخش‌های تجاری، یک ضرر ۴٫۵ میلیارد دلاری برای این سال مالی به دنبال خواهد داشت.

واحد لوازم الکترونیکی مصرفی شرکت توشیبا با مشکلات و سختی‌هایی رو به رو است. «هیسائو تاناکا» (Hisao Tanaka)، رییس و مدیر عامل سابق توشیبا شش ماه پیش در همین روز از سمت‌اش کناره‌گیری کرد. این اقدام او به دنبال افشاسازی این موضوع که شرکت توشیبا ۱٫۲ میلیارد دلار سود کاذب اعلام کرده بود، صورت گرفت. عواقب این رسوایی امروز در غالب «برنامه‌ی احیاسازی مجدد» مستقیما بر کارمندان این شرکت تاثیر گذاشته است. در راستای تغییرات سازمانی این شرکت ژاپنی، تعداد ۷۸۰۰ شغل کنار گذاشته خواهد شد که بیشتر بر کارمندان واحد لوازم الکترونیکی این شرکت تاثیر خواهد گذاشت.

توشیبا حالا در نظر دارد تعداد شغل‌های بعضی از واحدهای دیگر را هم مثل واحد تجهیزات مراقبت از سلامت و بخش تجاری کامپیوتر شخصی، کاهش دهد. به نظر می‌رسد توشیبا تمایلی ندارد که بخش تلویزیون‌اش را حفظ کند، اما می‌خواهد به تمام فروش‌هایش در خارج از ژاپن پایان داده و مجوز برندش را به شرکت‌های خارجی بدهد. مدتی می‌شود که این شرکت، در اروپا و آمریکای شمالی این کار را می‌کند. اما حالا زمان این رسیده که تجارت تلویزیون‌اش در آسیا هم از همین الگو پیروی کند.

مسوولان توشیبا می‌گویند کاهش شغل و ایجاد تغییر در بخش‌های تجاری، یک ضرر ۴٫۵ میلیارد دلاری برای این سال مالی به دنبال خواهد داشت. این ضرر قابل توجهی است که مشکلات پیش روی توشیبا را در تلاش‌هایش برای ساماندهی دوباره به بخش‌های تجاری کامپیوتر، تلویزیون و تجهیزات مراقبت نشان می‌دهد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar فروغ

    خانم غلامی عزیزم ممنون از مطلب ولی فک کنم یه (پس) اضافه تایپ شده (-;

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه