تولید Land Rover Defender بعد از ۶۸ سال متوقف شد

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Land Rover Defender

اتومبیل «لندرور دفندر» (Land Rover Defender) بعد از جنگ جهانی دوم توسط انگلستان ساخته شد. در آن زمان به دلیل اینکه به دست آوردن فولاد بسیار سخت بوده، بدنه‌ی این خودرو از آلومینیوم ساخته شد. این خودرو ابتدا برای فعالیت‌های کشاورزی تولید شد، اما پس از مدتی به نماد این کشور تبدیل گشت و از آن به عنوان یک خودروی نظامی هم استفاده شد. مدتی پیش اعلام شد که تولید این اتومبیل بعد از ۶۸ سال متوقف شده است.

اتومبیل Land Rover Defender که از جمله خودروهای نمادین کشور انگلیس به شمار می‌رود، دیگر تولید نمی‌شود.

اتومبیل Land Rover Defender آن‌قدر معروف است که حتی ملکه الیزابت دوم هم در سال‌های ۱۹۵۷ و ۱۹۷۷ با آن عکس دارد. از طرف دیگر «پل مک‌کارتنی» (Paul McCartney) عضو گروه بیتلز و «استیو مک‌کوئین» (Steve McQueen) هم علاقه‌ی خاصی به این اتومبیل داشتند.

‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌

Paul McCartney Land Rover Defender

پل مک‌کارتنی در کنار Land Rover Defender

‌‌‌‌‌‌

تولید این خودرو در سال ۱۹۴۸ آغاز شد و تا این لحظه بیش از ۲ میلیون دستگاه از آن در سرتاسر دنیا به فروش رفته است. شرکت «تاتا موتورز» (Tata Motors) در سال ۲۰۰۸ لندرور و جگوار (Jaguar) را خریداری کرد و این شرکت تولید لندرور دفندر را برای چند سال دیگر هم تمدید کرد.

Land Rover Defender Steve McQueen

استیو مک‌کوئین در داخل خودروی Land Rover Defender

‌‌‌‌‌‌‌

مدل‌های اولیه این اتومبیل کاملا توسط دست و در شهر لندن درست می‌شدند. کار ساخت هر اتومبیل نزدیک به ۵۶ ساعت طول می‌کشید. هنوز مشخص نیست که چه اتومبیلی جایگزین لندرور دفندر خواهد شد، اما شایعات به ساخت نسل جدید این خودرو اشاره می‌کنند. هنوز تاریخ عرضه‌ی مدل جدید هم مشخص نشده است.

Land Rover Defender

ملکه الیزابت دوم سوار اتومبیل Land Rover Defender

‌‌‌‌‌‌‌

در ادامه می‌توانید تصاویری از این خودرو در مکان‌ها و شرایط مختلف را مشاهده کنید:

Land Rover Defender
Land Rover Defender
Land Rover Defender
Land Rover Defender

‌‌‌‌‌‌

منبع: GAS2

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar امیرحسین کریمی

    البته سال ۴۸ تا اوایل دهه۸۰ اسم این ماشین لندرور سریز (landrover series) بود که “دیفندر ” از سال ۸۳ جایگزین ” لندرور سری۳ ” شد.

  2. Avatar سعید افشار

    یادم بابا همیشه میگفت یکی از همین لندرورها خریده بود اون زمان با قیمت ۳۶ هزار تومن چقدر دوستش داشت همه جا باهاش رفتیم جاده و کوه براش فرقی نداشت حتما این خبر براش میفرستم بخون یاد جوونی هاش …

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه