توقف پشتیبانی از اسکایپ روی ویندوز فون ۸ و ۸.۱

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت اسکایپ به تازگی خبر از کنار گذاشته شدن شبکه‌ی P2P خود داده بود؛ طوری که قرار است در طول چند ماه آینده، سرویس‌های اسکایپ به جای سیستمی که مستقیم دو نفر را به هم متصل می‌کند، ساختاری ابری پیدا کند و از این پس افراد از طریق یک سرور دیگر، با هم ارتباط پیدا کنند. این بروزرسانی اسکایپ، قرار است پشتیبانی از برخی سیستم‌های عامل را هم قطع کند. اسکایپ دیگر روی ویندوز فون ۸ و ویندوز فون ۸.۱ بروزرسانی نخواهد شد. نسخه‌های اندروید قبل از ۴.۰.۳ هم از این پس پشتیبانی نمی‌شوند.

در حال حاضر، ۸۹.۱ درصد کسانی که گوشی ویندوزی دارند، از ویندوز فون ۸ استفاده می‌کنند.

البته کسانی که حتی اندروید ۲.۳ دارند، می‌تواند هنوز از نسخه‌ی ۴ اسکایپ استفاده کنند. در حالی که برای استفاده از نسخه‌ی ۶.۲ به بعد، باید حتما اندروید ۴.۰.۳ یا بیشتر داشته باشید. برزوسان جدید اسکایپ قرار است در ماه اکتبر سال جاری میلادی عرضه شود.

نکته‌ی جالب این جا است که در حال حاضر، ۸۹.۱ درصد کسانی که گوشی ویندوزی دارند، از ویندوز فون ۸ استفاده می‌کنند؛ یعنی فقط ده درصد کاربران توانایی استفاده از اسکایپ را روی ویندوز فون خواهند داشت.

کاملا واضح است که مایکروسافت می‌خواهد با این تدابیر، کاربران ویندوز فون را مجبور به بروزرسانی به ویندوز ۱۰ کند. طبق آماری که منتشر شده است، ۵۰.۴ درصد دستگاه‌هایی که ویندوز فون ۸.۱ دارند، می‌توانند به ویندوز ۱۰ بروزرسانی شوند، اما فقط ۱۵.۲ کاربران اقدام به بروزرسانی دستگاه‌های‌شان کرده‌اند.

منبع: Phone Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. ایجگره دامون

    نا امید کننده ترین موضوع برای کاربران محصولات تحت سیستم عامل ویندوز موبایل، عدم پایداری و به روز رسانی و پشتیبانی نرم افزاری هست. آپدیت های سیستم عامل هم دارای باگ های متنوع و آزار دهنده هستند. جوابی برای فیدبک های ارسالی به شرکت دریافت نمی شود.
    دیدم گجتی برا ی اتصال تلفن های همراه تحت ویندوز به مانیتور و استفاده به عنوان رایانه وجوددارد، اما با توجه به عدم آپدیت نرم افزاری نرم افزاری پرکاربرد مانند اسکایپ و تلگرام گمان می کنم حق مصرف کننده به کلی به فراموشی سپرده شده.
    ای کاش قانون یا استانداری شرکت های تولید کننده تلفن همراه و سیستم عامل تلفن همراه را ملزم پشتیبتانی نرم افزاری تا تاریخ مشخصی را می نمود. به این شکل از پایمال شدن حقوق مصرف کننده جلو گیری به عمل می آمد.
    ویا در طراحی تلفن های همراه تغییری به وجود می آمد .. به شکلی که مصرف کننده این حق انتخاب را داشته باشد که سیستم عامل تلفن همراه خود را انتخاب نماید و در صورت عدم علاقه یا مشکلات دیگر امکان مهاجرت به سیستم عامل دیگر برایش در دست رس باشد.
    به نظر من شرکت ها ی تولید کننده می توانند این امکان را به صورت یک “کد” عرضه نمایند که کاربر بتواند آن را خریداری نماید د و استفاده کند.
    به این شکل بازاری برای برنامه نویسان و توسعه دهنگان شکل می گیرد که توانایی های خود را عرضه نمایند و در نتیجه موجب جهشی در پیشرفت صنایع موبایل…

    1. قائدی

      سلام دوست من حرف شما بسیار خوب و یک پیشنهاد عالی است ولی این کار تنها زمانی قابل انجام است که سخت افزارهای استفاده شده بتوانند از هر دونوع سورس کد استفاده کننده در حال حاظر میتوان با برخی از چیپ ست ها این کار رو انجام داد و لی مشکلات خاص خودش رو داره و باعث شده که شرکت های مطرح زیاد به این سمت نیان و لی با توجه به اینکه شرکت های چینی برخی مدل ها رو با دو سیستم عامل همزمان عرضه میکنند این احتمال وججود دارد که بعضی شرکت ها در یکی دوسال آینده محصولاتی با دو سیستم عامل عرضه کنند
      با توجه به تجربه کاری که من دارم ویندوز فون نسبت به اندورید کاربری بهتری داره و همچنین پشتیبانی مطلوب تر اما اندروید همگانی تر و رایج تر هست برای همین برنامه های در دسترس برای اندرودید بیشتر است اما کیفیت برنامه همیشه مطلوب نیست و برای خود من پیش آمده که برای یک موضوع ساده چندین برنامه نصب کنم تا ببینم کدام یک جواب کار رو میدهد ولی برای ویندوز قضیه فرق دارد و عموما برنامهها تعداد کمتری دارند اما کیفیت انها قابل قبول و برنامه های کامل تر هستن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه