تولید وانت آریسان و وانت تندر ۹۰ متوقف شد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

تولید وانت آریسان در فروردین ماه به صفر رسید. در کنار آریسان، تولید چهار وانت تندر ۹۰، کارا، درکا و وانت دیزل Z28ND نیز متوقف شد. تولید این خودروها در فروردین ماه به صفر رسیده و هنوز مشخص نیست که آیا این توقف تولید دائمی باشد یا موقتی.

به گزارش ایسنا، فروردین‌ماه امسال، تولید وانت آریسان با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از ۱۲۸ دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به صفر رسید. پس از توقف تولید وانت پیکان (باردو) در اسفند سال ۱۳۹۳، ایران‌خودرو تصمیم گرفت محصولی با طراحی به‌روز و امکانات بیشتری طراحی کند و در اختیار مشتریان خود قرار دهد. ماحصل این تلاش، تولد محصولی به اسم وانت آریسان (کاریا) بود. این درحالی بود که انتقادهای متعددی به طراحی این وانت وارد شد.

در زیر در موتور آریسان، یک پیشرانه ۱.۷ لیتری قرار دارد که می‌تواند حداکثر توان ۸۶ اسب‌بخار در حالت بنزین‌سوز و ۷۸ اسب‌بخار در حالت گازسوز تولید کند. هم‌چنین حداکثر گشتاور این اتومبیل در حالت بنزین سوز، ۱۵۰ نیوتون‌متر و در حالت گازسوز، ۱۲۸ نیوتون‌متر است.

تولید وانت تندر ۹۰ نیز از ۷۰ دستگاه در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۵ به صفر کاهش یافته است. وانت تندر ۹۰ به عنوان باکیفیت‌ترین وانت بازار داخل شناخته می‌شود که به دلیل همین ویژگی‌، نظر دسته‌ای از مشتریان را به خود جلب کرد. ظاهر این اتومبیل به تندر ۹۰ شباهت زیادی دارد، تنها در نمای عقب خودرو است که چراغ‌هایی با طراحی جدید و متناسب در کلاس خود به چشم می‌خورد.

وانت تندر ۹۰هم‌چون دیگر اعضا خانواده خود مثل تندر ۹۰، به پیشرانه K4M مجهز شده که ۱.۶ لیتر حجم دارد و می‌تواند حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتون‌متر را تولید کند.

در این گزارش آمده که تولید وانت کارا از یک دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به صفر رسیده است. وانت کارا در دو کلاس وانت تک‌کابین و دوکابین، طراحی و تولید شده است. وانت کارا که برای بسیاری به عنوان وانت مزدا شناخته می‌شود، عضوی از خانواده‌های B Series مزدا بوده است. این اتاق، سومین نسل این سری است که در سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۵ تولید شد.

هم‌چنین این وانت از دو پیشرانه ۱.۷ و ۲ لیتری بهره می‌برد. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۷ لیتری توانایی تولید حداکثر قدرت ۸۰ اسب‌بخار مدل ۲ لیتری، توانایی تولید حداکثر توان ۱۱۹ اسب‌بخار را در ۵۰۰۰ دور بر دقیقه دارد.

در لیست توقف تولید ۵ وانت، نام وانت دیزل Z28ND نیز به چشم می‌خورد. تولید این وانت از ۴۶۵ دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به صفر رسیده است. وانت Z28ND همان وانتی است که با نام زامیاد، نیسان وانت و نیسان آبی شناخته می‌شود. این وانت محصول شرکت نیسان بوده و سومین نسل مدل جونیور این شرکت است. نیسان جونیور نسل سوم که با کدهای ۱۴۰ و ۱۴۱ نیز شناخته می‌شود، از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۲ در بازار جهانی عرضه شد. وانت نیسان یکی از پرتیراژ ترین وانت‌های بازار داخل بوده و از سال ۱۳۴۹ در ایران حضور پیدا کرده است.

محصولی که تولید آن متوقف شد، از یک موتور گازوییلی با مشخصات ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری در زیر درب موتور آن استفاده شده است. این پیشرانه توانایی تولید قدرتی معادل ۹۳ اسب‌بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتون‌متری داشت.

تولید وانت دُرکا هم با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از شش دستگاه در فروردین ۱۳۹۵ به صفر کاهش یافت. این وانت محصول شرکت خودروساز چینی دانگ فنگ است. این وانت طراحی ناهم‌گون و نامتعارفی دارد. جلوپنجره‌های دو تکه این خودرو، یادآور امضای طراحی محصولات شرکت ب‌ا‌م‌و است، اما این المان‌ نه تنها باعث جذابیت این خودرو نشده، بلکه تو ذوق بسیاری می‌زند. چراغ‌های بزرگ و پهن به وانت درکا ظاهر خنگی داده است.

این وانت پیشرانه ۱.۳ لیتری با حداکثر توان ۸۲.۳ لیتر مجهز شده بود. این دومین خبر توقف تولید خودرو در سال جاری است. پیش از این خبری مبنی بر توقف تولید دو خودرو چینی لیفان ۸۲۰ و ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس منتشر شد.
telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar سعید

    سلام،هر ماشین که کارکرد خوبی داره،صاحب ماشین رو اذیت نمی کنه و به عبارتی اقتصادی و به صرفه سریع وسیرتولیدش رو قطع می کنن،چرا چون من مصرف کننده بایدیه ماشین داشته باشم که یک سره تو لوازم یدکی وتعمیر گاه باشم

  2. Avatar بیایید با هم باشیم

    خدا رو هزار مرتبه شکر که تولید این لگن بی ریخت قطع شد ….امان از این مهندسان وطنی….
    انقدر قار و قار تولید کردند و کوپه کردند تو انبراشون که حد نداره،خدا رو شکر هم مشتری نداره….فکر کنم تا یه ۳۰.۴۰ سالیو هر کی خواست، برای فروش داشته باشند….رفتار اینا یه توهین بزرگ به ملت ایرانه….مردم ما لایق بهترین هاند

  3. سلام
    ممنون از نظرات شما خواننده های عزیز

    لطفا در نظر داشته باشید که توقف تولید لزوما به معنای عدم فروش توسط شرکت وارد کننده یا سازنده نیست و ممکن است شرکت محصولاتی را هنوز در انبار خود داشته باشد. بنابراین شرکت این محصولات را برای فروش گذاشته تا مشتریان علاقمند بتوانند تهیه کنند.

    ارادتمند
    شاهسون

  4. Avatar محمد

    تولید لیفان ۸۲۰ متوقف نشده و اعلام شد با توجه به تنوع ماشین های تولیدی کرمان موتور بصورت تناوبی روی خط تولید میروند. همین الان در حال ثبت نام لیفان ۸۲۰ هستند. لطفا اصلاح بفرمایید

  5. Avatar هومن

    باسلام و خسته نباشید
    جناب خشایار شاهسون این اطلاعات اشتباه است این خودرو ها توقف تولید نیست دلیل می توانید به سایت های خودرو سازی ها مراجعه کرده و خودرو در حالت پیش فروش است شما نیاز به تحقیق بیشتری دارید ما دیروز وانت اریسان ثبت نام کردیم

  6. Avatar محمدحسین

    خدا رو شکر!!!

  7. Avatar ///mahdispd

    خخخ اریسان ک تازه اومده بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه