تولید یک ربات سگ با عکس‌العمل‌های جالب

۲۶ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یک شرکت اسباب بازی هوشمند به نام WowWee به تازگی یک ربات سگ ساخته است.

این ربات «چیپ» (CHip) نام دارد که خلاصه شده‌ی Canine Home Intelligent Pet، به معنی «سگ خانگی هوشمند» است و چشم‌های آن، چراغ‌های ال.ای.دی سبز-آبی هستند.

با وجود اسباب بازی‌هایی مثل ربات سگ و عروسک‌های سخنگو که جدیدا وارد بازار شده‌اند، احتمالا در آینده‌ی نزدیک، اتاق بازی بچه‌ها باید حتما مجهز به وای‌فای باشد.

این سگ با زدن یک دکمه می‌نشیند، با بلوتوث، هدیه‌ای که شما برای آن خریده‌اید را برمی‌دارد و دستور «برو بیارش» را می‌فهمد.

به همراه این ربات سگ، یک ساعت مچی هم طراحی شده که دستورها را به ربات منتقل می‌کند. اگر از عکس‌العمل سگ خوشحال باشید، دکمه‌ای که به شکل یک شست رو به بالا هست را روی ساعت فشار می‌دهید؛ وقتی این کار را بکنید، چیپ روی زمین غلت می‌خورد. فشار دکمه‌ی دیگر هم باعث می‌شود که سگ دور خودش بچرخد. این کار معادل خاراندن شکم یک سگ حقیقی است.

ربات سگ به جای پنجه، چرخ‌های روانی دارد و به راحتی در جهت های مختلف حرکت می‌کند و اگر روی اپلیکیشن آن ضربه بزنید، خیلی سریع تغییر جهت می‌دهد. همچنین وقتی به آن نزدیک می‌شوید، مثل یک سگ واقعی پاهایش را باز می‌کند و منتظر می‌ماند تا نوازش‌اش کنید.

CHiP_Smartband

«دیوین سوفر» (Davin Sufer) مدیر بخش تکنولوژی شرکت WowWee گفت که هنوز تا نهایی شدن این محصول راه زیادی هست و موارد دیگری مثل حسگرهای لمسی و عکس‌العمل‌های مختلف دیگری به آن افزوده خواهد شد تا هرچه بیش‌تر به رفتارهای یک سگ واقعی شبیه شود. احتمالا ربات سگ پاییز سال آینده وارد بازار می‌شود.

با وجود اسباب بازی‌هایی مثل خرید ربات هوشمند سگ و عروسک‌های سخنگو که جدیدا وارد بازار شده‌اند، احتمالا در آینده‌ی نزدیک، اتاق بازی بچه‌ها باید حتما مجهز به وای‌فای باشد.

منبع: Engadget

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه