تونی فدل از Nest می‌رود اما گوگل به راهش ادامه می‌دهد

۱۷ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

از روزی که گوگل استارتاپ Nest را خرید، دو سال می‌گذرد. این استارتاپ که در حوزه‌ی سخت‌افزارهای لوازم هوشمند منزل فعالیت می‌کند، در سال ۲۰۱۴ میلادی با قیمت ۳.۲ میلیارد دلار توسط گوگل خریداری شد. امروز خبر رسیده که تونی فدل (Tony Fadell)، سرپرست این مجموعه، به‌زودی Nest را ترک خواهد کرد.

لری پیج: با رهبری تونی بود که Nest توانست در مسیر اصلی و کاری که باید انجام می‌داد، بیفتد. امیدواریم در آینده از مشاوره‌های او در آلفابت به‌خوبی بهره ببریم.

البته فدل گفته همچنان به‌عنوان مشاور با آلفابت، شرکت مادر گوگل و لری پیج، مدیرعامل آن همکاری می‌کند. ماروان فاواز (Marwan Fawaz) یکی از مدیران اجرایی سابق شرکت موتورولا، کسی است که جایگزین فدل خواهد شد.

فدل در یادداشتی اینترنتی ضمن تایید این خبر گفته: “بعد از شش سال کار در Nest من این تیم متخصص و قدرتمند را ترک می‌کنم.”

لری پیج هم ضمن این‌که از مدیریت فدل به شایستگی یاد کرده، درباره‌ی او می‌گوید: “با رهبری تونی بود که Nest توانست در مسیر اصلی و کاری که باید انجام می‌داد، بیفتد. او چشم‌اندازهای خوبی در آینده می‌بیند و امیدوارم از مشاوره‌های او در آلفابت به‌خوبی بهره ببریم.”

یکی از مهم‌ترین انگیره‌های گوگل برای خرید Nest، چشم‌اندازی بود که این شرکت در تولید سخت‌افزارهای هوشمند و آوردن خدمات وب خود به خانه‌‌های مشتریان می‌دید. در واقعیت هم این قرارداد برای گوگل موقعیت خوبی در زمینه‌ی سخت‌افزاری ایجاد کرد. فدل پیش از تاسیس شرکت Nest در سال ۲۰۱۰، با شرکت اپل هم کار کرده بود و به‌عنوان یکی از ‌توسعه‌دهنده‌های آیپد و همچنین کسی که در طراحی آیفون نقش موثری داشته، خوش درخشیده بود. با تاسیس این شرکت فدل می‌خواست روحی تازه به وسایل هوشمند نه‌چندان محبوب در حوزه‌ی لوازم خانه ببخشد. این وسایل از قبیل ترموستات‌ها و هشداردهنده‌های خطر آتش‌سوزی و غیره، همیشه ضروری‌اند اما توجه چندانی به آن‌ها نمی‌شود.

یک سال بعد از خرید Nest وقتی گوگل در زیرمجموعه‌ی آلفابت سازماندهی شد، این شرکت به‌عنوان یک کسب‌وکار مستقل شناخته و خود فدل به سرپرستی آن منصوب شد.

اگرچه کم‌وبیش حرف‌هایی پشت‌سر وضعیت فروش و حتی نوع مدیریت فدل وجود داشت، این اتفاق درواقع نوعی شکست برای گوگل محسوب می‌شود. اما این شرکت هنوز آرمان‌های زیادی در حوزه‌ی تولید سخت‌افزارهای جدید و قدرتمند دارد.

منبع: Wired

 کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه