تویوتا با کانسپت هیجان‌انگیز به نمایشگاه لس‌آنجلس آمد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تویوتا با یک خودروی مفهومی جذاب در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس حاضر شده؛ این کانسپت، FT-AC نام دارد.

در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس، با خودروهای هیجان‌انگیزی مثل بی‌ام‌و‌ i8 اسپایدر، لکسوس LX 570 و FXE با توان ۱۱۵۰ اسب‌بخاری دیدار کرده‌ایم. حالا تویوتا با شاسی‌بلند آفرودی جدید یعنی FT-AC در این رویداد حاضر شده است. هنوز تویوتا درمورد مشخصات فنی این کانسپت چیزی نگفته؛ برای همین رسانه‌های خارجی بیشتر روی جنبه‌ی طراحی این خودروی تمرکز کرده‌اند.

FT-AC سومین کاسنپت تویوتا از شاسی‌بلند بزرگ ظرف این یک سال بوده؛ ماشین‌های قبلی TJ Cruiser و FT-4X بوده‌اند که به ترتیب در نمایشگاه‌های خودروی توکیو و نیویورک به نمایش در آمده بودند. حالا در نمایشگاه لس‌آنجلس، تویوتا ضربه را با کانسپت جذاب و دیدنی خود به رقبا زده است. طراحی نسبتا رادیکال با المان‌های تیز باعث شده تا فرم کلی ماشین به خودروهایی مثل FJ Cruiser بیشتر شباهت پیدا کند تا محصولات جدید آسیای شرقی که طراحی منحنی دارند. زبان طراحی منطقی این خودرو شامل ابعاد مختلفی می‌شود؛ چراغ‌های باریک و نسبتا کشیده که زاویه‌دار به سمت جلوپنجره‌ی چندضلعی خود نشانه رفته‌اند.

چراغ‌های مه‌ شکن، فرم اسپلیتر، سپر، گلگیر، رکاب، رینگ‌های بزرگ باعث شده‌اند تا طراحی فانتزی و درعین حال، خشن‌تری بگیرند. در پشت شاهد یک جفت چراغ‌ خطر هستیم که با فرم داخل درونی و هارمونی سپر، گلگیر عقب و رول‌بار بالا، ظاهر شکیل و هماهنگی به FT-AC داده‌اند. شکل چراغ‌ها ما را به یاد مدل جدید تویوتا RAV4 هم می‌اندازد. هنوز مشخص نیست که تویوتا برای تولید این کانسپت چه برنامه‌ای دارد. آیا خواسته تا زبان‌طراحی محصولات جدید خودش را در قالب یک خودروی مفهومی به نمایش بگذارد یا طی سال‌های آینده، شاهد تولید مدل جدیدی به اسم FT-AC با ظاهری مشابه همین کانسپت باشیم؟

منبع: تویوتا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه