تویوتا به فکر ساخت وانت‌های هیبریدی است

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در دنیای خودرو هر روز خبری از ورود یک خودروساز به دنیای ماشین‌های پاک (هیبرید و الکتریکی) می‌شنویم. در این میان بعضی از خودروسازها مثل تویوتا می‌خواهند که همه‌جوره بازار آینده‌ی این خودروها را قبضه کنند. تویوتا روی طراحی یک پلتفرم جدید برای پیکاپ‌های خود فکر می‌کند.

تکته اینجاست که این پلتفرم‌ها قرار است برای مدل‌های هیبریدی پیکاپ‌تراک تویوتا باشد. بنابراین، شنیدن این خبر می‌تواند به معنای زنگ خطر برای دیگر شرکت‌های تولید کننده‌ی وانت باشد که اگر دیر بجنبند، به تویوتا و دیگر شرکت‌های زرنگ باخته‌اند.

تویوتا اعلام کرده: دلیلی نمی‌بینیم که به دنیای وانت‌های هیبریدی پا نگذاریم!

در کنار تویوتا، شرکت فورد قرار دارد که می‌خواهد مدل مشهور F-150 هیبریدی را طی این دهه به بازار عرضه کند. شاید این احتمال هم وجود داشته باشد که در نگاه اول، از خودروهای پاک حمل‌بار (وانت، ماشین‌های سنگین مثل اتوبوس الکتریکی) استقبالی گرمی به عمل نیاید اما همان‌طور که می‌دانیم، عمر ماشین‌های بنزینی و دیزلی دیر یا زود به پایان می‌رسد. بنابراین تمام شرکت‌های خودروسازی مشهور تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا جزو اولین‌ها و بهترین‌های دنیای خودروهای پاک باشند؛ دنیای جدیدی که چندان شناخت کافی و تجربه‌ی لازم از آن‌ را ندارند اما برای واگذار نکردن بازی به حریفان، هرطور که شده به این دنیا ورود پیدا می‌کنند.

تویوتا هم‌اکنون جزو خودروسازهای نسبتا باتجربه در ساخت ماشین‌های هیبریدی است. این شرکت‌ مدل‌هایی مثل کمری هیبریدی و پریوس را دارد که از بازخورد، آزمون و خطای مراحل طی شده آن‌ها می‌تواند برای ساخت پیکاپ‌تراک‌های هیبریدی آینده‌ی خود استفاده کند. از مدل‌های این خودروساز ژاپنی که به زودی به جمع ماشین‌های پاک می‌پیوندند می‌توانیم به Tacoma، ۴Runner، Sequoia و Tundra اشاره کنیم.

شما دنیای خودروهای هیبریدی و الکتریکی را چطور می‌بینید؟

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه