تکنولوژی‌های واقعیت مجازی ۱۰ سال دیگر فراگیر می‌شوند

۱۱ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Oculus Rift

«مارک زاکربرگ» (Mark Zuckerberg) مدیرعامل فیسبوک اعتقاد دارد که تکنولوژی‌های واقعیت مجازی تا ۱۰ سال آینده فراگیر خواهند شد.

مدیرعامل شرکت فیسبوک گفته که تگنولوژی‌های واقعیت مجازی تا ۱۰ سال دیگر به شکل فراگیر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در حالی که قرار است امسال شاهد عرضه شدن هدست‌های واقعی مجازی مختلفی مانند Oculus Rift، HTC Vive و PlayStation VR باشیم، به‌نظر می‌رسد که تا همگانی شدن این تکنولوژی‌ها زمان زیادی باقی‌‌مانده است.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک بر این باور است که تکنولوژی‌های واقعیت مجازی هنوز راه طولانی برای تولید انبوه دارند. زاکربرگ می‌گوید ۱۰ سال طول می‌کشد که این محصولات مورد توجه همه‌ی مردم قرار بگیرند و در وسایل مختلف استفاده شوند.

زاکربرگ در گفتگویی با سایت Business Insider گفت:” نمی‌توانم زمان دقیقی برای همه‌گیر شدن این تکنولوژی‌ها بگویم. شاید ۵ تا ۱۰ سال آینده شاهد این موضوع باشیم یا شاید این اتفاق بین ۱۵ تا ۲۰ سال آینده رخ بدهد. من حدس می‌زنم که تا ۱۰ سال آینده شاهد فراگیر شدن این تکنولوژی‌ها خواهیم بود.”

شرکت فیسبوک که در سال ۲۰۱۴ شرکت Oculus را خریداری کرد، برنامه‌ریزی‌های بلند مدتی برای این تکنولوژی‌ها دارد و تا ۱۰ سال آینده هم واقعیت مجازی با پیشرفت‌های بسیار زیادی مواجه می‌شود و کاربران قطعا با وسیله‌های مختلفی در این حوزه روبه‌رو خواهند شد.

البته با توجه به سروصدای زیادی که تکنولوژی‌ها واقعیت مجازی به راه انداخته‌اند، به احتمال زیاد در کمتر از ۱۰ سال دیگر شاهد همه‌گیر شدن این دستگاه‌ها خواهیم بود. اگر شرکت‌های گوگل و اپل هم بخواهند محصولات بیشتری در این حوزه عرضه کنند، قطعا شاهد استقبال بیشتر مردم از دستگاه‌های واقعیت مجازی خواهیم بود.

شما فکر می‌کنید که تکنولوژی‌های واقعیت مجازی در ۱۰ سال آینده به چه شکل خواهند بود؟

‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar پدرام

    سونی حالی میکنه به فیس بوک و زاکربرگ که چقدر طول میکشه. این نشون میده که در برابر ps vr سونی که َطی چند ماه اینده روی ps4 عرضه میشه، فیس بوک کم آورده……

  2. Avatar واقعیت مجازی

    به نظر من هم قطعاً در کمتر از ۱۰ سال آینده این فناوری همه گیر میشه. البته باید ببینیم منظور زاکربرگ از استفاده ی همه مردم چه چیزی بوده.
    ولی اینطور که مشخصه تا حدود ۴ سال آینده پلتفرم های مختلفی برای خرید از طریق واقعیت مجازی یا سایر قابلیت های آن مورد استفاده قرار می گیرند.

  3. Avatar AryaFile

    سلام

    ممنون از مطالب خوبتون…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه