چگونه تکنولوژی مدهای آینده را تسخیر خواهدکرد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

با گام‌های بلند و سرعت شتابانی که مُد دارد، باید انتظار داشت لباس‌ها درآینده کارکردی کاملا متفاوت با امروز داشته باشند. مد فراتر از مرزها و تعریف‌های رایج امروز خواهد رفت. زیبایی و منحصر به فرد بودن، شاخص‌هایی که امروزه دنیای مد به آن توجه دارد، برای مدهای آینده کافی نیست. قله‌ای که باید توسط مدهای آینده فتح شود با مفاهیم دیگری ازجمله کارایی بیشتر و زیست‌پایداری پیموده می‌شود. اما چطور؟ تکنولوژی گام بلند و سکوی پرشی است که مد به کمک آن به اوج خود خواهد رسید.

2

تکنولوژی‌های پوشیدنی (Wearable Gadget) چند سالی است که معرفی شده‌اند و با آن‌ها آشنا هستیم، اما اخیرا از نظر زیبایی‌شناسی توسعه چشمگیری داشته‌اند. آن‌ها فراتر از ساعت‌های هوشمند حجیم رفته‌اند و حالا با لوازم وملحقات درخشان مطابق با آخرین دستاوردهای مد طراحان وبرندهایی چون سواروفسکی و تگهیور روبرو هستیم.

پیش‌بینی شده است تا سال ۲۰۲۰ بازار تکنولوژی‌های پوشیدنی رشدی بالغ بر ۳۱.۲۷ میلیارد دلار داشته باشند.

پیش‌بینی شده است تا سال ۲۰۲۰ بازار تکنولوژی‌های پوشیدنی رشدی بالغ بر ۳۱.۲۷ میلیارد دلار داشته باشند. با چنین پتانسیل رشدی طبیعی است که دنیای مد مطابق با تکنولوژی راه‌های جدیدی را برای پیشرفت طی خواهد کرد. در نتیجه امروزه تمرکز بیشتر شرکت‌ها بر تولید محصولات باکیفیت‌تر هرچند با تعداد کمتر است.

درواقع هدف، ارائه محصولات باکیفیت‌تر است که کارایی بیشتری مطابق با نیاز مشتریان داشته باشند. این محصولات از کفش و لباس گرفته تا ملحقات پوشش، با تنوع بسیار بالا در دسترس خواهند بود. این رقابت از همین حالا بین برندهای مختلف شروع شده است و این شرکت‌ها با نگاهی به آینده محصولات خود را تولید می کنند.

org2

یک نمونه‌ی موفق برای استفاده از تکنولوژی جدید در تولید محصولات معمول، لونیا (Lunya) است. لونیا تولیدکننده‌ی پارچه است؛ اما نه به شکل سنتی. این شرکت موفق به تولید نمونه‌های جدید و منحصربه فرد شده است. ایده‌ی موفق لونیا ادغام تکنولوژی با محصولات تولیدی خود است.

یکی از محصولات شرکت لونیا پارچه‌ای است به نام منیا (Menya) که امکان تنظیم گردش خون را دارد. در این پارچه از فیبری استفاده شده که امکان مهار کردن تابش‌های مادون قرمز را برای افزایش گردش خون دارد.

یکی از محصولات جالب لونیا پارچه‌ای است به نام منیا (Menya) که امکان تنظیم گردش خون را دارد. در این پارچه از فیبری استفاده شده که امکان مهار کردن تابش‌های مادون قرمز را برای افزایش گردش خون دارد.

در تهیه و بافت پارچه، این فیبر با الیاف طبیعی ترکیب شده است تا با پوست بدن سازگار باشد و باعث ایجاد حساسیت نشود. محصول دیگر لونیا پارچه ای است که امکان تنفس بهتر را از طریق افزایش جذب اکسیژن توسط بدن می‌دهد. این پارچه‌ها برای کاربردهای مختلف از جمله لباس و کالای خواب به‌کار می‌روند. به‌این ترتیب دیگر دور از ذهن نیست که فقط با پوشیدن لباس بتوان تنفس و سوخت‌وساز بدن را کنترل کرد و حتی باید منتظر لباس‌هایی باشیم که با پوشیدن آن‌ها به راحتی می‌توان وزن کم کرد.

اشلی مریل، مدیرعامل لونیا می‌گوید: “مدهای سنتی گردآوری طرح‌ها براساس «داستان مد» است؛ طراحان مد برای ارایه کلکسیون‌های جدید، داستان مد مختص به خود و متفاوت از برندهای دیگر را مطرح می‌کنند. سود این شرکت‌ها در تولید زیاد محصولات دارای طرح‌های متفاوت با دیگری است؛ سیاستی نه چندان موفق برای آینده‌ی نزدیک که شتابان به سوی‌مان می‌آید.

حالا بیش‌تر تولیدکنندگان می‌دانند رمز موفقیت، در تولید محصولات با کیفیت بالاتر و مطابق با نیازهای واقعی مشتریان است. ما در لونیا مشکلات را شناسایی می‌کنیم و به‌دنبال راه حل‌های خلاقانه هستیم. همیشه از خودمان می‌پرسیم مشتریان واقعا به چیزی احتیاج دارند؟ و با طرح‌های هوشمندانه و نوآوری در پارچه سازی به آن جواب می‌دهیم.

در کنار مشتریان، با رسانه‌های اجتماعی و وبلاگ‌های مد هم در ارتباط هستیم تا کالاهایی را که استقبال بیشتری داشته‌اند، شناسایی کنیم. همچنین روی به تجارت الکترونیک و فروش آنلاین محصولات آورده‌ایم که این روزها استقبال بسیار خوبی داشته و یکی از راهای سریع پیشرفت‌مان است.درآمدی که سال گذشته ازتجارت الکترونیک لباس و ملحقات حاصل‌مان شد، بالغ بر ۶۳ میلیارد دلار گزارش شده است. این هدفی است که لونیا به دنبال آن است.”

بدون شک در آینده‌ی نزدیک لباس‌ها فقط جنبه‌ی پوشش ندارند، ما با فناوری‌هایی به شکل لباس مواجه خواهیم شد که خدمات جالبی را علاوه‌بر پوشاندن خواهند داشت.

با این امید در انتظار مدهای آینده خواهیم ماند.

منبع: Tech.co

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه