تیم کوک ادغام iOS و MacOS را تکذیب کرد

۱۹ آبان ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تیم کوک
تیم کوک در یکی از  جدیدترین مصاحبه‌های خود،ادغام iOS و MacOS را دور از ذهن دانست. تیم کوک می‌گوید: ادغام این دو سیستم عامل جلوی خلاقیت توسعه دهنگان را می‌گیرد.

در اواخر سال ۲۰۱۷، بلومبرگ گزارشی در مورد ادغام سیستم‌عامل‌های iOS و Mac OS منتشر کرد. طبق این گزارش، به لطف چنین ادغامی توسعه‌دهندگان می‌توانند برای آیفون‌ها، آیپدها و کامپیوترهای مک، تنها یک نسخه از برنامه‌ی موردنظر خود را توسعه دهند. چنین برنامه‌ای در پلتفرم‌های لمسی و پلتفرم‌های مبتنی بر ماوس و صفحه‌کلید اجرا خواهد شد. چنین ادغامی قرار بود در اوایل سال ۲۰۱۸ عملی شود که البته اپل هیچ‌وقت این راهبرد را اجرا نکرد.

تیم کوک در یکی از جدیدترین مصاحبه‌های خود به این موضوع اشاره کرده است. او می‌گوید که هردوی این سیستم‌عامل‌ها فوق‌العاده هستند، زیرا هرکدام از این سیستم‌عامل‌ها نقاط قوت زیادی دارند و اپل همواره این نقاط قوت را گسترش داده است. تیم کوک در مورد ادغام این دو سیستم‌عامل می‌گوید که چنین کاری نیازمند «مصالحه و سازش است» و اینکه چنین کاری از قدرت هردوی آن‌ها کم می‌کند. او در ادامه می‌گوید «شاید چنین کاری برای اپل مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد، اما چنین اقدامی جلوی خلاقیت‌های توسعه‌دهندگان را می‌گیرد و فکر نمی‌کنم که کاربران ما چنین چیزی را بخواهند.»

بعد از این تکذیب مدیرعامل اپل، احتمال دارد این شرکت به توسعه‌دهندگان iOS و Mac OS اجازه دهد که ابزارهای موردنظر خود را به اشتراک بگذارند. هرچند چنین چیزی موجب توسعه‌ی برنامه‌های یکسان در iOS و Mac OS نمی‌شود، اما شاید منجر به رونق اپ استور موجود در مک شود؛ اپ استوری که برخلاف همتای خود در iOS، موفقیت چندانی به دست نیاورده است.

منبع: phonearena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه