ثبت ویدیوهای ۴K با سرعت ۶۰ فریم‌برثانیه؛ به‌زودی در گوشی‌های هوشمند

۱۷ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از چشم‌گیرترین پیشرفت‌های حاصل‌شده در صنعت گوشی‌های هوشمند، قابلیت تهیه‌ی ویدیوی ۴K با دوربین‌ این گوشی‌های جدید است. البته هیچ‌کدام از این دوربین‌ها تابه‌حال قادر به ثبت ویدیوهای ۴K با سرعت بیش از ۳۰ فریم ‌بر ثانیه نبوده‌اند. به‌تازگی سنسورهایی تولید شده‌اند که به‌وسیله‌ی آن‌ها از این به بعد می‌توانیم ویدیوهایی را با سرعت ۶۰ فریم ‌‌بر ثانیه، آن‌ هم با کیفیت ۴K به ثبت برسانیم.

سنسور جدید ۱۲ مگاپیکسلی Omnivision علاوه بر فیلمبرداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم ‌بر ثانیه، ویدیوهای ۱۰۸۰p را با سرعت فوق‌العاده‌ی ۲۴۰ فریم ‌بر ثانیه را ثبت می‌کند.

سنسور جدید ۱۲ مگاپیکسلی Omnivision با نام OV12890 مجهز به تکنولوژی‌ای است که نه‌تنها قابلیت گرفتن ویدیوهای ۴K با سرعت ۶۰ فریم ‌بر ثانیه را دارد، بلکه همچنین می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت ۱۰۸۰p را با سرعت فوق‌العاده‌ی ۲۴۰ فریم ‌بر ثانیه ثبت کند. این تکنولوژی که با نام PureCelPlusS شناخته می‌شود، به کار افکت سوپر اسلوموشن (super slow-motion) می‌آید و این قابلیت را دارد که فیلم را ۸ برابر آهسته‌تر کند.

همچنین با این سنسور می‌توان سرعت ویدیوی۶۰ فریم ‌بر ثانیه‌ای ۴K را تا ۲۴ فریم ‌بر ثانیه پایین آورد و به‌این‌ترتیب افکت اسلوموشن نزدیک به ۲.۵ برابر آهسته‌تر را در دسترس داشت؛ همه‌ی این‌ها در حالی است که کیفیت ۴K تصاویر هم حفظ می‌شوند.

سنسور OV12890 در قالب یک ماژول ۱۰ × ۱۰ میلی‌متری تولید شده است و در حال حاضر در قالب نمونه‌های اولیه موجود است. این سنسور به احتمال زیاد تابستان امسال در بازار عرضه می‌شود.

منبع: Phone Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه