ثبت ۲۰۰۰ سفارش خودرو خارجی در اولین روز

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ماشین های گمرک

احتمالا در جریان باز و بسته شدن سایت ثبت و سفارش خودرو هستید؛ اقدامی که باعث شد تا وضعیت بازار خودرو کشورمان از تیرماه امسال نامعلوم شود و بدترین روزهای خودش را تجربه کند. حالا جدیدترین گزارش منتشر شده از روز اول باز شدن سایت ثبت و سفارش، از ثبت ۲۰۰۰ سفارش خودرو خارجی خبر می‌دهد.
علی علی آبادی، مدیر کل دفتر مقررات سازمان توسعه تجارت در گفت‌و‌گو با ایسنا به ارائه آماری درباره ثبت سفارش خودرو پس از وقفه شش ماهه پرداخت و گفت: در اولین روزی که سایت ثبت سفارش باز شد، روز گذشته حدود ۱۹۰۰ سفارش واردات خودرو به ثبت رسید که از این میان شاید حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ سفارش مربوط به خودروهای ساخت سال ۲۰۱۶ بوده باشد.
او در ادامه گفت: با توجه به قرار گرفتن در سال نوی میلادی تنها روز گذشته زمان ثبت سفارش برای واردات خودروهای سال ۲۰۱۶ در نظر گرفته بود و طبق قوانین واردات خودروهایی که بیش از یک سال از ساخت آنها گذشته باشد، ممنوع به شمار می‌رود.

سانتافه

طبق شرایط جدید ابلاغ شده، بجز افزایش تعرفه‌های قیمت خودرو بصورت چشم‌گیر، محدودیت‌های بیشتری برای ورود خودروهای خارجی به بازار ایران لحاظ شده؛ از محدودیت ورود خودروهایی با گمرکی بیش از ۴۰ هزار دلار گرفته تا حفظ قوانین سابق برای جلوگیری از واردات خودورهای مجهز به موتور ۲۵۰۰ سی‌سی به بالا.

حالا بعد گذشت چند ماه انتظار برای باز شدن سایت ثبت و سفارش، می‌شنویم که واردکنندگان مجاز بودند فقط روز گذشته ماشین‌های مدل ۲۰۱۶ را به بازار عرضه کنند. با درنظر گرفتن این اقدام، از این پس خودروهای مدل ۲۰۱۶ امکان ورود به بازار کشورمان را ندارند و باید منتظر واردات خودروهای مدل ۲۰۱۷ با قیمت‌های نجومی باشیم.
شما می‌توانید نظرتان را درمورد این اتفاقات اخیر برای واردات خودرو به بازار ایران در کامنت‌ها برایمان بنویسید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar احسان

    چرا خبر افزایش ۱۰۰۰ درصدی قیمت خودروهای هیبریدی حذف شد؟؟؟!!!!!

  2. Avatar hoseini.matin.82

    خیلی وضع عجیب غریبی شده تو بازار خودرو

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه