جایزه‌ی بهترین کارگردان اسکار ۲۰۱۷ به دیمین شزل رسید

۱۸ شهریور ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«دیمین شزل» (Damien Chazelle) توانسته است اولین جایزه‌ی اسکار خودش را برای کارگردانی فیلم «لا لا لند» (La La Land) دریافت کند. دیمین شزل در ۲۹امین مراسم اسکار که امروز صبح برگزار شد، برای نوشتن فیلم‌نامه‌ی لا لا لند هم نامزد دریافت جایزه شده بود، اما فقط جایزه‌ی «بهترین کارگردان» را دریافت کرد.

دیمین شزل که فقط ۳۲ سال دارد، با دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین کارگردان، اسم خودش را به عنوان جوان‌ترین کارگردانی که این جایزه را دریافت کرده، ثبت کرد.

امسال، اولین اسکاری نیست که دیمین شزل در آن نامزد دریافت جایزه می‌شود. شزل که کارگردان فیلم محبوب «ویپلش» (Whiplash) است، در سال ۲۰۱۴ هم برای نوشتن فیلم‌نامه‌ی این فیلم، نامزد دریافت جایزه شده بود. شزل با کارگدان‌هایی مثل «بری جنکینز»، «مل گیبسون»، «دنیس وینوو» و «کنث لونرگان» رقابت می‌کرد که به ترتیب، فیلم‌های Moonlight و Hacksaw Ridge و Arrival و Manchester by the Sea را ساخته‌اند.

DamienChazelleLaLaLand

کارگردان فیلم لا لا لند به هنگام دریافت جایزه، از اما استون و رایان گاسلینگ برای جان دادن به این فیلم تشکر کرد و گفت که لا لا لند، فیلمی درباره‌ی عشق است.

پس از اینکه دیمین شزل جایزه‌ی بهترین کارگردان را در مراسم «گلدون گلوب» دریافت کرد، پیش‌بینی می‌کردیم که او در اسکار هم این جایزه را ببرد. به غیر از گلدن گلوب، دیمین شزل هم‌چنین جوایز مختلفی از انجمن کارگردانان امریکا، آکادمی فیلم بریتانیا، انجمن منتقدان فیلم و مراسم‌های دیگر دریافت کرد.

دیمین شزل که فقط ۳۲ سال دارد، با دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین کارگردان، اسم خودش را به عنوان جوان‌ترین کارگردانی که این جایزه را دریافت کرده، ثبت کرد.

DamienChazelle-Oscars2017

فیلم لا لا لند در مراسم اسکار امسال نامزد دریافت ۱۴ جایزه شده بود و با این رقم، رکوردشکنی کرده بود. این فیلم توانست امروز صبح شش عدد از این تعداد نامزدی‌ها را به جایزه تبدیل کند.

‌‌‌‌‌‌

اسکار ۲۰۱۷ را از دیجی‌کالامگ دنبال کنید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه