جدیدترین مدل جیپ، سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جیپ گرند چروکی Trackhawk، ۷۰۷ اسب‌بخار قدرت دارد و تنها ظرف ۳.۵ ثانیه می‌تواند از حال سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. بنا به ادعای جیپ، محصول جدید این شرکت سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا است. البته شاید این ادعا چندان درست نباشد، چراکه تسلا مدل X که یک کراس‌اور است، رکورد شتاب ۲.۹ ثانیه‌ای را در کارنامه‌ی خود ثبت کرده است.

چند سال پیش بود که دوج از مدل جدید چلنجر و چلنجر هلکت رونمایی کرد. خودروهای فوق‌العاده قدرتمندی که به عنوان ماسل‌کار (Muscle car) معروف هستند. لفظ خودروهای ماسل کار عموما به خودروهای آمریکایی که طراحی عضلانی و قدرت بی‌نظیر دارند، گفته می‌شود. مدل‌های دوج از یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خورجینی با توان ۷۰۷ اسب‌بخار بهره می‌بردند.

حالا نکته مهم اینجاست که مهندسین شرکت جیپ این چند سال روی پروژه‌ی جالبی کار می‌کردند؛ پروژه‌ای که بتوانند از نیروگاه قدرتمند مدل‌های دوج روی محصول جدید شرکت جیپ استفاده کنند. به نظر می‌رسد که مهندسین این شرکت در این امر موفق بودند، چراکه توانستند سیستم طراحی مکانیزم این خودرو را بدون طراحی مجدد ریز به ریز جزییات خودرو تغییراتی دهند.

در دنیایی که خودروسازهایی مثل تسلا روی ساخت خودروهای پاک با قدرت بالا کار می‌کنند، جالب است می‌بینیم که جیپ هنوز به دنبال ساخت پیشرانه‌های قوی و پرسروصدا با آلایندگی‌های زیاد است.  این شاسی‌بلند در نمایشگاه خودرو نیویورک هم حاضر می‌شود. شرکت سازنده هنوز قیمت این خودرو را اعلام نکرده‌اند. در ادامه با تصاویری از این خودرو قدرتمند همراه باشید.

منبع: Theverge
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ///mahdispd

    ما که در مناطق آزاد زندگی می کنیم میتوانیم شاهد چند نمونه محدود از این امریکایی ها در خیابان هایمان باشیم ک آن هم با اجرای قانون منع واردات خودروهای آمریکایی از این نعمت محروم شدیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه