عذرخواهی جرج لوکاس به‌خاطر “برده‌دار” خطاب کردن دیزنی!

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«جرج لوکاس»، خالق مجموعه‌ی بزرگ جنگ ستارگان، چند هفته‌ی پیش در مصاحبه‌ای حسابی به دیزنی حمله کرده بود. لوکاس گفته بود که نه تنها دیزنی مجموعه‌اش را درک نمی‌کند، بلکه آن‌ها جنگ ستارگان را از دست او مثل “برده‌گیرهای سفیدپوست” دزدیدند.

جرج لوکاس مجموعه‌ی جنگ ستارگان و شرکت «لوکاس فیلم» را به قیمت چهار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ به دیزنی فروخت.

خالق مجموعه‌ی جنگ ستارگان در مصاحبه‌اش گفته بود: “تمام فیلم‌های جنگ ستارگان را دوست داشته‌ام؛‌ آن‌ها را خودم خلق کرده‌ام؛ رابطه‌ی بسیار نزدیکی با آن‌ها داشته‌ام و در نهایت هم به برده‌گیرهای سفیدی فروختم‌شان که آن‌ها را بردند و…

این عبارت لوکاس در توصیف دیزنی، ظاهرا کمی برای‌اش گران تمام شده است؛ طوری که او مجبور شده در قالب بیانیه‌ای از دیزنی معذرت‌خواهی کند. لوکاس پیغامی به خبرگزاری Variety فرستاده و گفته است:

“می‌خواهم مصاحبه‌ای که در برنامه‌ی Charlie Rose Show داشته‌ام را روشن کنم. من بد صحبت کردم و از مثال بسیار نامناسبی استفاده کردم. به همین دلیل هم معذرت‌خواهی می‌کنم. من چهل سال است که مشغول کار با دیزنی هستم و به دلیل احترام بالایی که برای این شرکت و مدیریت «باب ایگر» دارم، آن‌ها را به عنوان محافظان جنگ ستارگان انتخاب کردم. دیزنی با جنگ ستارگان به طور شگفت‌انگیزی رفتار کرده و مجموعه را به خوبی گسترش داده است. من به ندرت برای توضیح صحبت‌های‌ام بیانیه می‌فرستم، اما احساس می‌کنم مهم است تا بگویم که از روند گسترش مجموعه در سینما و تلویزیون هیجان‌زده هستم. بیشتر از هر چیزی، از موفقیت و رکوردشکنی فیلم جدید خوشحال هستم و از «جی‌جی‌» [آبرامز] و «کتی» [کتلین کندی، تهیه‌کننده‌ی فیلم] تشکر می‌کنم.”

GeorgeLucas_1

جرج لوکاس مجموعه‌ی جنگ ستارگان و شرکت «لوکاس فیلم» را به قیمت چهار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ به دیزنی فروخت. چهار میلیارد دلار برای مجموعه‌ای به بزرگی جنگ ستارگان رقمی خنده‌دار به نظر می‌رسد. برای مقایسه، شرکت اکتیویژن استودیوی سازنده‌ی Candy Crush را چند ماه پیش به قیمت ۵ میلیارد دلار خرید.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar اسحاق

    اومده فروخته هنوز فکر میکنه صاحبشه ، خیلی بد حرفی زده واقعا . دیگه وقتی فروختی حق نداری هیچ احساس مالکیتی روش داشته باشی ، دیزنی هم شرکت خوبیه والا حتما شکایت میکرد .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه